Mikä ilmamäärämittari saab 900i 8v Kat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Mikä ilmamäärämittari saab 900i 8v Kat

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Onko sama ilmamäärämittari saab 900i 8v -89-90 Kat kuin saab 900i -88 8v ilman kattia. Ja vielä joss jollakin olisi ne 3 viimeistä numeroa Katti malliselle.
Viimeksi muokannut hiphop, Ti Huhti 25, 2006 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

9345778 Kat mallissa.

Ilman kattia 8981565

Älä sekota numeroita boschin numeroihin.

Ilman kattia olevissa tuntuisi olevan pirusti numero vaihto ehtoja kun tarkemmin rupeaa tutkimaan.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

900i kirjoitti:9345778 Kat mallissa.

Ilman kattia 8981565

Älä sekota numeroita boschin numeroihin.

Ilman kattia olevissa tuntuisi olevan pirusti numero vaihto ehtoja kun tarkemmin rupeaa tutkimaan.

Tarjottiin tällaiset bosch numeron mukaan 0280 212 014 ja 0280 212 017
Pitäisikö jokin näistä sitten sopia saab 900i -89 kat. Myyjä itse ei tiennyt.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Boschin numeroista en tiedä mitää , enkä tiedä missä siinä osassa lukisi saabin numerot että voisi myyjä tarkistaa?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
peltla
"Turbo"
Viestit: 246
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Viesti Kirjoittaja peltla »

Tarjottiin tällaiset bosch numeron mukaan 0280 212 014 ja 0280 212 017
Pitäisikö jokin näistä sitten sopia saab 900i -89 kat. Myyjä itse ei tiennyt.
Nämä ovat tietääkseni käytössä vain 16v-saabeissa, ns.sähköruiskuissa.

8v-Saabeissa on käytetty K-jetronic ruiskua, joka on ns. mekaaninen
ruisku.

Tietysti. jos 8v-koneeseen on vaihdettu sähköruisku, niin sitten asia on toinen.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

8v Kat malli on niin harvinainen että moni purkaamon mies ei ole edes vielä kuullut tuollaisesta..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Harvinaiselta näyttää. Onko niin sitten että niitä ei paljon valmistettu vai menikö muualle päin maailmaa valmistuneet autot. Esim USA. Suomessa tuskin kovin monta on.
mara81
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 18:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mara81 »

Minulla on 8v kattiversio. Vuosimalli on 90. Luulisin, että tuosta vuodesta eteenpäin valmistetut 8-venttiiliset ovat katillisia versioita. Se on sitten eri juttu, että montako niitä on loppujen lopuksi tehty.
Saab 900i vm.90 - 8 vent.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Mikäs ruisku 8v kateissa on? LH 2.4?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

tema kirjoitti:Mikäs ruisku 8v kateissa on?
Kuten peltla tuossa yllä jo sanoi, ruisku on K-jet. Joten siinä ei ole ilmamassamittaria vaan ilmamäärämittari :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Suomeen tuli tietääkseni vain 90vuosimallia . 91vuotisia 8v moottorisia en ole tavannut.
Omani on 89 syksyllä otettu käyttöön 90vuosimalli.
Jenkeissä kait enempi ja aikaisemmin kat versiot.

Lambda antaa singnaalin "matorasialle" takapenkin alle. Sieltä lähtee käskyjä tahtiventtiilille vasemmalle etuloksuun ja se säätelee määränsäätimen Oliko alimmassa kammiossa vallitsevaa painetta.
Eihän tuo mielestäni ole sen hölmömpi kuin muut K-jetitkään.
Katti kestää ainakin ..450tkm ajettu ja pelaa..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

jus kirjoitti:
tema kirjoitti:Mikäs ruisku 8v kateissa on?
Kuten peltla tuossa yllä jo sanoi, ruisku on K-jet. Joten siinä ei ole ilmamassamittaria vaan ilmamäärämittari :-)
Olinpas hätäinen :oops: Massamittari hämäs.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Onko kellään antaa vinkkiä mistä tuollaisen ilmamäärämittarin ja se niin sanottu "matorasia" joka sijaitsee takapenkin alla voisi saada hankittua?
Vastaa Viestiin