Nykiminen, lämmöt ja muutama muukin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Boiga kirjoitti:mikä termari ja mistä hommaan? Itsellä siis esim kaupunki ajossa nousee tuonne klo 10 korville (miltei punarajalle) ja laskee sieltä sitten kun flekti lähtee päälle... Ajossa pysyy puolessa välissä kuten pitääkin.
tähän jos joku viitsisi vastata? ja autohan on tuo 2.3T -91
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Boiga kirjoitti:tähän jos joku viitsisi vastata? ja autohan on tuo 2.3T -91
Joku, mikä toimii jumittamatta. Orkkistermareita olen vaihdellut, mutta mieluusti laittaisi kerralla sellaisen joka toimii pakkasella ja helteellä. Jos laitat tarviketermarin, ja se toimii väärin, lienee melko nihkeätä lähteä takuuvaihtoa vonkaamaan.

Toki termostaattikytkimessäsikin voi olla "hitautta", eli liian korkea kytkentälämpötila. Termostaattikytkimen paikka hehkuvan turbon vieressä ei kuitenkaan ole kaikkein helpoimpia olosuhteita.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

jus kirjoitti:
Boiga kirjoitti:tähän jos joku viitsisi vastata? ja autohan on tuo 2.3T -91
Joku, mikä toimii jumittamatta. Orkkistermareita olen vaihdellut, mutta mieluusti laittaisi kerralla sellaisen joka toimii pakkasella ja helteellä. Jos laitat tarviketermarin, ja se toimii väärin, lienee melko nihkeätä lähteä takuuvaihtoa vonkaamaan.

Toki termostaattikytkimessäsikin voi olla "hitautta", eli liian korkea kytkentälämpötila. Termostaattikytkimen paikka hehkuvan turbon vieressä ei kuitenkaan ole kaikkein helpoimpia olosuhteita.
eli lähdenkö vain varaosatiskille tilaamaan saabin orkkis termaria? Ja toivoa että vika tuolla parantuisi? Vai onko kyseessä edes vika? :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Nxi
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 15:42
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Noniin pitäs lähtee perusasioista liikkeelle :) vaihdoin champion mikä lie tulpat oli paikallaan niin NGK:n platina tulppiin nii loppu nykimiset. Toinen asia mikä ei ihan vielä mee jakeluun on et lämmötki rauhottu. Pysyy vähän yli puolivälin myös 40km/h vauhdissa, jos pysähtelee jne. Nii vähän seilailee lämmöt. Pari tulppaa oli aika löysällä.. voisko se olla lämpöihin vaikuttanu??

Vielä vois uittaa tyhjäkäyntimoottorin jossai tökötissä jos se tuo tyhjäkäyntiki tasoittus. Sitte vaivaaki enää cruise ja polttoainemittari.
* 9-5 Aero MY03 *
Vastaa Viestiin