Omana mielipiteenäni on, että toimivassa jäähdytysjärjestelmässä ei manuaaliflektejä katukäytössä tarvita. Flektikytkin on syytä uusia ensimmäisenä, se ei Motonetista aivan mahdottomia vaadi - pyydät vain alhaisimmalla mahdollisella asteluvulla.Vali kirjoitti:
Tuosta flektin manualisoimisesta toivoisin erityisesti kommenttia. Hiljaista ollut![]()
Sitten vaihdetaan termostaatti, aiemmin oli suosituksena hankkia suoraan Saabin tiskiltä OEM, eli MotoRad, mutta niiden toimivuus keskipitkässä juoksussa on ollut spekuloinnin kohteena? Motonet myy Colostatia (tjsp), toiminee siinä missä alkuperäinenkin. Muista vain kohdistaa venttiilit ja laittaa ne ylimmäksi.
Jäähdytinkin on hyvä pestä sisältä ja päältä, jos vaikka vaikuttaisi?
Saabin kone on pitkittäin, jolloin lähimpänä tuliseinää oleva sylinteri kuumenee eniten - hyvä jäähdytys on elintärkeää. Lisäksi tuo alkuperäinen termostaatti on 3-toiminen, olisi hyvä pitää korvaustermarikin sellaisena, tai sitten voi olla tuloksena hiukan väräväjää koneenlämpöä.
Flektikytkimen ja termostaatin vaihtaa siinä ajassa kun vetää jotkut sähköjohdot edes hutaisten siististi..Motonettiin siis!
