Sattuipas...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

wesku kirjoitti: Pitää vain muistaa itse toimia lain sallimissa rajoissa muita kouluttaessaaan.
Tuo "kouluttaminen" ei kyllä kuullosta järin fiksulta :evil:
Poliisilla poliisin oikeudet, me muut voitaisiin vain rauhassa ajella.....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

MacTurbo kirjoitti:
wesku kirjoitti: Pitää vain muistaa itse toimia lain sallimissa rajoissa muita kouluttaessaaan.
Tuo "kouluttaminen" ei kyllä kuullosta järin fiksulta :evil:
Poliisilla poliisin oikeudet, me muut voitaisiin vain rauhassa ajella.....
Jokainen ajakoon lain ja yleisten käyttäytymisnormien mukaan, niin voitaisiin vain rauhassa ajella. "Kouluttaminen" on lopulta fiksumpaa kuin jonkun perääntunkijan tai muun pellekouluidiootin vaatimuksiin alistuminen.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

wesku kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:
wesku kirjoitti: Pitää vain muistaa itse toimia lain sallimissa rajoissa muita kouluttaessaaan.
Tuo "kouluttaminen" ei kyllä kuullosta järin fiksulta :evil:
Poliisilla poliisin oikeudet, me muut voitaisiin vain rauhassa ajella.....
Jokainen ajakoon lain ja yleisten käyttäytymisnormien mukaan, niin voitaisiin vain rauhassa ajella. "Kouluttaminen" on lopulta fiksumpaa kuin jonkun perääntunkijan tai muun pellekouluidiootin vaatimuksiin alistuminen.
Kouluttamisen sijaan voisit keskittyä vaikka siihen että ajaisit omaan tahtiin ja annat lippalakkipäiden painella ohi etkä ala temppuilemaan. Jos joku rikkoo lakia niin antaa rikkoa rauhassa, soita vaikka oikeat kytät paikalle jos vituttaa tarpeeksi mutta huonolla tuurilla onnistut vielä kouluttaessa aiheuttamaan kolarin.

Kotipoliisit on se ihmisryhmä jolle tässä maassa voisi valtio ensimmäiseksi kustantaa lobotomian.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

wesku kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ensinnäkin hyvä juttu, että oma maltti piti. Noinhan sen pitäisi aina mennäkin. Toseksi, eipä siellä liikenteessä voi muista alkaa "kouluttamaan" vain omaan ajotapaansa voi vaikuttaa
Kyllä sitä toistenkin ajotapaan kummasti pystyy vaikuttamaan ;)

Pitää vain muistaa itse toimia lain sallimissa rajoissa muita kouluttaessaaan.
Tuo on tietenkin yksi näkemys, mutta en sitä kyllä allekirjoita.
Mitä ideaa on vastata hölmöilyyn vielä suuremmalla hölmöydellä.
Jokainen taaplaa tyylillään, mutta henk.koht. en moista ymmärrä.
Onnea koulutukseen :roll:
# 419 Vesa Pohjalainen
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

kimmop kirjoitti: Kouluttamisen sijaan voisit keskittyä vaikka siihen että ajaisit omaan tahtiin ja annat lippalakkipäiden painella ohi etkä ala temppuilemaan. Jos joku rikkoo lakia niin antaa rikkoa rauhassa, soita vaikka oikeat kytät paikalle jos vituttaa tarpeeksi mutta huonolla tuurilla onnistut vielä kouluttaessa aiheuttamaan kolarin.
Meinaat että pitäisi vaan rauhassa ajella omaan tahtiin perääntunkija takana vaikka kymmeniä kilometrejä ? Ja niissä paikoissa joissa voi joutua jarruttamaan esim. risteysalueet joissa 60 rajoituksia, tunkija tulee vielä lähemmäs ja lähtee sitten jopa sellaisessa paikassa ohi. En minä ainakaan pysty ajamaan rauhassa jos tiedän että takana on joku niin lähellä että se lisää onnetomuusriskiä monikymmenkertaiseksi.

Kyllä se nopeuden vaihteleminen on tuossa tilanteessa ihan hyvä ratkaisu niin yleensä joko väliä alkaa jäämään tai perääntunkija lähtee ohi.

Kolaririskikin on varmasti keskimäärin suurempi jos antaa tunkija vain olla takana koska peräänajo tapahtuisi joka tapauksessa jos joutuu jarruttamaan. En ymmärrä milten voidaan ajatella että cruise-päälle-pois-päälle-pois-koulutuksella perääntunkijan karkoittamiseksi se edellä oleva aiheuttaisi kolarin ? Ei tieliikennelaissa ole mitään tasanopeusvaatimusta, vastuussa on tuollaisessa tilanteessa vain ja ainoastaan perääntunkija.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Vesa Pohjalainen kirjoitti: Tuo on tietenkin yksi näkemys, mutta en sitä kyllä allekirjoita.
Mitä ideaa on vastata hölmöilyyn vielä suuremmalla hölmöydellä.
Jokainen taaplaa tyylillään, mutta henk.koht. en moista ymmärrä.
Onnea koulutukseen :roll:
Perääntunkeminen ei ole mitään hölmöilyä vaan se on todella törkeää liikenteen vaarantamista. Se on sikäli erityisen törkeää että vaarantaminen kohdistuu konkreettisesti toiseen yksilöön eikä ole esim. ylinopeuteen verrattua "yleisluontoista" vaarantamista.

En todellekaan ymmärrä miten voidaan väittää että perääntunkijan karkottaminen nopeutta vaihtelemalla olisi jotain höllmöilyä yleensäkään ja vieläpä suurempaa kuin perääntunkeminen. Joidenkin perääntunkijoiden mielestä jopa 60/80 nopeusrajoituksen noudattaminen risteysalueilla on tarkoittamaani "kouluttamista" - tai kaupungissa suojatien eteen pysähtyminen tarkoittaa joidenkin käsitysten mukaan että olen kotipoliisi ;)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Yleensä perässäroikkujaan auttaa jarruvalon välytys, ja jossei tajua niin painaa oikeasti jarrua, jos ajaa perään niin sehän on aina peräänajajan vika eikä huoleta itseä. Tuollaisille tapauksille yritän antaa ohitusmahdollisuuden, ja jossei halua ajaa ohi niin viimeistään sitten häipyy takaa kun laskee nopeuden esim 30km/h asti :)
Toinen vaihtoehto on tietty painaa kaasupedaali pohjaan, mutta rasittavimmat perässäroikkujat tekevät saman perässä.

Kai se sitten joidenkin mielestä on hauskaa leikkiä "seuraa johtajaa" :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Sattuipas...

Viesti Kirjoittaja wesku »

9-5 3.0t kirjoitti: Kerrankin sattuivat poliisit olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Nyt ainakin yksi lippahattupää sai muistutuksen, kuinka ei pidä käyttäytyä liikenteessä. Kyllä mulle tuli sitten hyvä mieli!
Tuskin siinä kuitenkaan perääntunkemisesta sakotettiin, todennäköisempää että sakot tuli ylinopeudesta. Hyvin harvoin kuulee että kukaan olisi saanut sakot perääntunkemisesta, mitenkähän paljon tuolliaisia yleensäkään kirjoitetaan. Tosin osuutta voi olla silläkin ettei perääntunkemissakoilla ehkä voi "kehuskella" samaan tyyliin kuin jotkut ylinopeussakoillaan.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

ng900aero kirjoitti: jos ajaa perään niin sehän on aina peräänajajan vika eikä huoleta itseä.:
Olen pari kertaa joutunut peräänajetuksi ihan kaupunkinopeuksissa, kyseessä yleensä tilanteet jossa olen jarruttanut suojatien eteen pysähtyäkseni. Kyllä se siinäkin tuntuu sen verran että uskoisin maantienopeudessa huolettavan peräänajettuakin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

wesku kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: jos ajaa perään niin sehän on aina peräänajajan vika eikä huoleta itseä.:
Olen pari kertaa joutunut peräänajetuksi ihan kaupunkinopeuksissa, kyseessä yleensä tilanteet jossa olen jarruttanut suojatien eteen pysähtyäkseni. Kyllä se siinäkin tuntuu sen verran että uskoisin maantienopeudessa huolettavan peräänajettuakin.
No joo, siis en tarkoittanut mitään äkkijarrutusta, pakko niistä takapuskurissa roikkujista on jollain keinolla päästä eroon. Ehkä pitää säätää takapissapoika osoittamaan kohti takana-ajavaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eikö ois vaan helpointa nostaa oma kaasu, moottorijarrutella vitosella hiljakseen. Kokemuksesta voin sanoa että tossa 40km/h satasen alueella alkaa rohkeus riittämään ohitukseen. :)
Aki Peltola #1132
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Tuplaan aina oman turvavälini edellä menevään, jos joku tulee takaa iholle. Näin opetettiin jo autokoulussa tekemään, muistattehan?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Ootkos Wesku juuri niitä jotka ajaa 80 rajoitusalueella n.70-75 km/h
ja kun ohituskaista tulee niin vauhti nousee vähintään 95 km/h ??
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

moksu kirjoitti:Ootkos Wesku juuri niitä jotka ajaa 80 rajoitusalueella n.70-75 km/h
ja kun ohituskaista tulee niin vauhti nousee vähintään 95 km/h ??
Kyllä se cruise on normaalisti nopeudessa rajoitus plus toleranssi, toisinaan kyllä kannattaa tehdä pikku hidastus juuri ennen ohituskaistaa niin saa vähennettyä turhaa jono-ohittelua.
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Sattuipas...

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Ässä kirjoitti:
9-5 3.0t kirjoitti:Kerrankin sattuivat poliisit olemaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
Oikein mieltä lämmittää :P
Mikään ei ole niin ärsyttävää ja turhaa, kuin toisen pe*seessä roikkuminen.
ja sunnuntaiajelu satasen rajotuksella... ei prkl jotta raivostuttaa. mite lie si saabisteilla ohittelijoitte maine :roll: mut kyllä se naurattaa ku ohi lähetää jollai amishärpäkkeellä ja sitten ei taho kulkeekkaa.. sätkitään sitte siinä saappaan rinnalla ennenkun säälistä hiljennetää...
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Vastaa Viestiin