Myrkky kirjoitti:Mites, koskeeko tuota vääntöäkin se +20% sääntö kuten tehoa?
Jollen löydä jotakuta konttoria joka hyväksyy jonkun autokorjaamodynotuloksen(luottaen hyvään tuuriin että ei siihen enää kukaan puutu jos se kerran hyväksytään), niin taidan unohtaa koko ahtimen asennuksen.
Minusta kannattaa vedota tuohon säännöstöön, koska se on uskomattoman selkeä ja yksiselitteinen virkamiesten kirjoittamaksi. Siinä sanotaan selkeästi, että auton teho saa ylittää 20% mallisarjan tehokkaimman mallin tehon. (printtaa ja ota mukaan katsastusasemalle). Kannattaa myös selvittää, että mitä tarkoittaa "nettoteho"? Minä en ainakaan tiedä..
Samaa selkeyttä löytyy myös tuossa, että mikä pulju kelpaa dynomittauksiin:
valmistaja, sen valtuuttama edustaja tai riippumaton tutkimuslaitos.
Eli tämä sulkee pois autokorjaamodynot, ellet saa niitä valmistajan valtuuttamaksi jotenkin.

Lopulta muutoskatsastuksen jälkeen autosi on hyväksytty poikkeusluvalla, jonka jälkeen sitä ei enään saa muuttaa. Mutta tokihan siihen sen jälkeen nostellaan ahtopaineita, koska eihän katsastusasemilla noita katsota.. Samaahan tekevät OG900 harrastajat noilla yli 250hv moottoreillaan.. Aivan yhtälaitonta ja tuntuvat menevän katsastuksestakin läpi (jos niissä oikeesti on 250hv..?) Eli muista laittaa dynotukseen IC ja APC mukaan ja rajoita vaikka APC:lla ahdot niin olemattomiin ja muutenkin systeemi niin tukkoon, että pääset tuohon enintään 20%..
Kun lukee noi säännöt ajatuksella läpi, niin niiden hengessä pyritään rajaamaan tee se itse virittely suurinpiirtein tehokkaimpiin mallisarjan autoihin. 9-5 omistajillehan tää tarjoaa melkoiset viritysmahdollisuudet VTT:n dynojen kautta, kun eikös 9-5:a ole tyyppihyväksytty melkoisilla tehoilla?