
kytkin murheita
kytkin murheita
kysäsen tällästä et raskinko vaihtaa kytkimen tähän saabiin ku on ajettu vasta 140tkm on kuitenkin iso töinen remontti ja voi tulla kallista. ajaessa vaihteet pelaa hienosti vaik paikalla ollessa ei meinaa upota aina, ku meinaan vaa et jos onkin vaijjerissa häikkää vaijjeri on kyl uus et luulis et sii ei oo vikaa enää.poljin ottaa ihan alhaalta kiinni et levy ei voi olla loppu mut hajooko asetelma näi lyhyessä ajassa?onko muilla jotakin kokemusta siit et hajooko asetelma 140tkm kohdalla? 

Jatkan samalla aiheella. Omassani on alusta asti (kuukausi sitten ostettu) ollut myös kytkyttimessä jotain pientä feelua. Pykälät menee kyllä sisään ihan ookoo ei siinä mitään, mutta liikkeellelähdettäessä ykkösellä tuntuu aina pientä ravistusta. En tiedä olenko tottunut, vai onko se ajan myötä vähentynyt, mutta silti vieläkin tuntuu pieni ravistus. Ajossa vaihdot OK, eikä mitään ihmeempää tunnu. Paitsi esim. motarilla ajaessa kuuluu välillä hentoa sirinää, joka häviää, kun laskee jalan kevyesti kytkimen päälle. Onkohan vaijerin säädöt viturallaan vai kuulostiko muuten tutulta jonkun korvaan.
Autolla on ajettu sellaset 217 tkm.
Autolla on ajettu sellaset 217 tkm.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
vaijjeri on uus ostettu metro autosta.ei pitäis olla vaijjeissa vikaa.autolla esim.kurvaa koti pihaan nii pakki menee päälle hienosti niinku kaik muutkin vaihteet mut jos päästää kytkimen vapaalle ja painaa uudelleen pohjaan nii sit ei saa mitään kunnolla päälle ja aikas ku nylpyttää pakkia nii menee ja rusahtaa.kyl taitaa vaa olla asetelma loppu
harmittaa vaa ku on ajettu nii vähän vasta autolla...

-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13
Mulla on siinä kykimen alkupäässä tyhjää, eli 5 cm painamisen jälkeen vasta tuntuu vastine. Ostin auton viime kesänä ja ollut siitä asti samanlainen, mutta ei mitään ongelmia, vaihteet menee sisään paikallaan ja liikkeessä ihan mainiosti. Ajaettu 110000 -95 2.0i, eli luulis ettei vielä ois lopussa. Onkos ideoita mitä tehdä? Vai kannattaako jatkaa vaan ajoa?
Minun ongelmani tuntuisi olevan juuri päinvastainen. Kytkin irroittaa vaihteen käytännössä heti kytkinpolkimeen koskettaessa. Ongelma esiintyy siinä, että kytkinpoljin tuntuu jäävän kantaan. Eli korkeilla kierroksilla kytkin alkaa luistaa. Malli on -97, joten ilmeisesti kyseessä on vielä vaijerikytkin. Käsittääkseni vaijerissa on automaattisäätö, mutta ei kai sen noin pitäisi säätääkään. Eli mistä löytäisin säätökohdan, jotta saisin edes hieman tyhjää tuohon polkimeen. Vai voiko sitä manuaalisesti edes säätää.
joo jos ottaa kiinni iha alussa nii levy rupee olee niiteissä asti eli levy loppu joku pappa kait luistattanu liikkeelle lähtiessä eli 5000 kiekkaa ja sit liikkeelle.vanhassa autossani oli paine laakeri syöny asetelmaan koloa eli ois menny läpi jossain vaiheessa voi olla et täsä on sama juttu siks ei irrota tiiä sitä tuntuu et alkuperänen kytkin on iha susi luulis kestävän pidempään 
