Mitsu TD04HL mittoja

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Mitsu TD04HL mittoja

Viesti Kirjoittaja AM »

TD04HL-18T#6 (Volvo V70R)
TD04HL-18T#7 (Volvo V70R)
TD04HL-15T#5 (9-3 Aero, 9-5 Aero ja Viggen)
TD04HL-15T#6 (9000 Aero)

Löytiskö keneltäkään tietoa kyseisten ahtimien turbiinien exducer ja inducer halkaisijoista sekä kompuran exducer ja inducer halkaisijoista? Myös kuvat ko. ahtimista tervetulleista.

Helpottaisivat vain vertailua Garret 2560R ja 2554R ahtimiin...

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 6541_4.htm

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 1171_3.htm

Ahdin siis tulossa alunperin vapaasti hengittävään (puristussuhde 10.80) 2.0 16V koneeseen (ap. teho vaparina 150hv) ja pienille paineille (~0.3-0.5bar); tehotavoite ~180-200hv ja mahdollisimman käytettävä sekä ajettava katuauto.
Saab 9-5 Aero MY01
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

noilla tehotavoitteilla ja painelukemilla voisi myös mitsubishin te05-12b olla sopiva, jollei peräti sopivampi ahdin käyttötarkoitukseesi.

Löytyy vakiona uudemmista satkuista ja vm 89-92? tonnareista
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

Coltti kirjoitti:noilla tehotavoitteilla ja painelukemilla voisi myös mitsubishin te05-12b olla sopiva, jollei peräti sopivampi ahdin käyttötarkoitukseesi.
Tuokin oli kyllä tiedossa entisenä OG900 16V Turbon omistajana ;)

Voipi olla vähän turhan pieni, kun mitään tulppaa ei ole tarkoitus sinne pakosarjan päähän pistää... :) Ko. ahdin on pakopuoleltaan suht ahdas ja kompurakin suht pieni -tarkoituksena olis saada sinne kierrosalueen yläpäähän (6000-7000rpm) vähän eloa; eli tuotto ei saa loppua 5000rpm:n jälkeen.
Saab 9-5 Aero MY01
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

Näyttäisi että valinta kallistunee potun pikkuveljen, Garret 2560R:n, suuntaan joka täyttänee vaaditut odotukset; hyvä hyötysuhde pienillä paineilla, kiitettävä spool-up, riittävä kompuran tuotto myös yläkierroksilla sekä ylhäällä kivasti virtaava turbiini ;) Tuon avustukella jos saisi sellaisen vapari luonteisen turbokoneen... :roll:

Ja seuraavaksi Raatikaiseen yhteyttä, jotta saadaan kunnon välijäähdytin... :)
Saab 9-5 Aero MY01
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

http://website.lineone.net/~jon_ed/Turbo_Table.htm

Siellä mittoja mitsuista ja muista turboista.
Saab 9-5 Aero MY01
Vastaa Viestiin