Kysymyksiä 900i-->16v

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Kysymyksiä 900i-->16v

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kertokaa lyhyesti ja ytimekkäästi.

Mitä joudun vaihtamaan/lisäämään jos laitan tavalliseen sedan malliseen 8 tappiseen 16v koneen?

Onko tuolla merkitystä katsastuksen/laillisuuden kanssa?

Entäs onko satkun ja tonnarin moottorilla eroa toisiinsa(siis 16v)?

Tri-Lo: en ole vaihtamassa ihan heti konetta :wink: kunhan haaveilen. :D
VW transporter 2.5tdi vm.99
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

No ainakin ne ruiskun sähköt,ota ne sähköt siitä 16valve autosta
syttyboksi kanssa,tarkempaa tietoa ei ole tonnarin koneesta niin en kerro mitään.
Ari 1622
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Eikö täällä enempää osata neuvoa?

Eniten kiinnostaa tuo satkun ja tonnarin moottorien eroavaisuus (16v)?
VW transporter 2.5tdi vm.99
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

eroa vain apulaitteissa. jotain vuosimallipoikkeuksia tosin taitaa olla
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: Kysymyksiä 900i-->16v

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

himmee kirjoitti:Kertokaa lyhyesti ja ytimekkäästi.

Mitä joudun vaihtamaan/lisäämään jos laitan tavalliseen sedan malliseen 8 tappiseen 16v koneen?

Onko tuolla merkitystä katsastuksen/laillisuuden kanssa?

Entäs onko satkun ja tonnarin moottorilla eroa toisiinsa(siis 16v)?

Tri-Lo: en ole vaihtamassa ihan heti konetta :wink: kunhan haaveilen. :D
eroja: imusarja, pakosarja, moottorin päätylevyt, ö-suotimen jalka, moottorin korvakkeet, ö-imuputki, suutintukki, mahdollisesti venakoppa, moottorin päätylevyt jne...

hakua kannattaa kokeilla :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kysymyksiä 900i-->16v

Viesti Kirjoittaja himmee »

saabastelija kirjoitti:
himmee kirjoitti:Kertokaa lyhyesti ja ytimekkäästi.

Mitä joudun vaihtamaan/lisäämään jos laitan tavalliseen sedan malliseen 8 tappiseen 16v koneen?

Onko tuolla merkitystä katsastuksen/laillisuuden kanssa?

Entäs onko satkun ja tonnarin moottorilla eroa toisiinsa(siis 16v)?

Tri-Lo: en ole vaihtamassa ihan heti konetta :wink: kunhan haaveilen. :D
eroja: imusarja, pakosarja, moottorin päätylevyt, ö-suotimen jalka, moottorin korvakkeet, ö-imuputki, suutintukki, mahdollisesti venakoppa, moottorin päätylevyt jne...

hakua kannattaa kokeilla :)
Kiitos kiitos...kyl mää tota hakua oon yrittäny vääntää, mutta ei näillä nörtin tairoilla siitä mitään tuu.

Elikkä siis nuo korvakkeet ja pakosarjan vaihtamalla voisi selvitä aika pitkälle? Siis tonnarin konetta satkuun.
VW transporter 2.5tdi vm.99
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin