Olen ymmärtänyt, että vakio K-jetissä polttoaine ei riitä kun n.190hv tehoihin. Ilmeisesti kuitenkin suuttimet pystyisivät tuottamaan enemmän, mutta nähtävästi poilttoaineen painetta ahdolla korottava systeemi ei pysy mukana. Kö?
Eikö K-jettiin voisi helposti laittaa ihan "Vakio" virikaupasta ostetun turboon tarkoitetun polttoainepaineen tasaajan ja heittää alkuperäisellä riistaeläintä?
Alkuperäisessähän on tietysti kylmäkäynnistykseen osallistuva systeemi, mutta mitä sitten vaikka kone hiukan nykisi kylmänä?
En välttämättä tajunnut ehdotustasi oikein, mutta k-jetissä bensan määrää säätelee määräjakaja. Tuo jakaja on juuri se "pullonkaula" systeemissä. Muista myös, että ilmamäärämittari huonontaa virtausta jo n. 10%.
Jos korvaisit koko systeemin esim. megasquirtilla, suorituskykyyn olisi mahdollista saada huomattavampaa muutosta. Nämä asiat ainakin tarvitset megasquirtin lisäksi t8 koneeseen. Itse megasquirt 120e (partcolta tilattava rakennussarja). B-koneen imusarja + bensakisko ja pa paineen säädin, sähkösuuttimet, johdotus yms. Listasta varmaankin puuttuu vielä tarvittavia osia, mutta eipä tullut tähän hätään mieleen
Aihetta sivuten mitenkäs jos laittas jostai porchest tai isommasta audist ton k-jetin jakajan ja tulppais ne ylimmääräiset lähöt (jos on sellasii) ni eik siin sit pitäs riittää toi soppa pitemmälle ku 190hp?
Juu MegaSquirt on tuttu laite, mutta tahtoo pitää systeemin yksinkertasena.
Olin/olen siinä uskossa ettei määräjakaja ole pullonkaula kuin vakiobensanpaineilla.
Turbossahan on siinä termarikotelon vieressä olevassa warm up regulator:issa (En tiedä möykyn suomenkielistä nimeä) kalvo johon johdetaan ahtopainetta ja tämä värkki rikastaa/nostaa polttoainepainetta ahdolla.
Näinollen tuntuisi loogiselta, että jos nostaisi polttoainepainetta enemmän, niin ei kone ainakaan kävisi laihalla.
Ohjauspaineensäädin/venttiili on tuon värkin nimi, joka rikastaa seosta. Sitä on tiemmä jotkut säätäneet, mutta kuulemma on aika hankalaa saada kohdalleen, varsinkaan niin että seokset pysyisivät koko kierrosalueella järkevinä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
K-jetronicin järjestelmäpaineen säädin on määränsäätimen kanssa samoissa kuorissa ja se loota termarin luona on ohjauspaineen säädin, joka säätää ilmamäärämittarin lätkän vastapainetta ja siten vaikuttaa syötetyn bensan määrään. Kylmänä vastapaine on pienempi ja silloin samalla ilmamäärällä lätkä nousee enemmän ja ruisku syöttää enemmän bensaa. Samoin suuremmilla ahtopaineilla ja taas lämpimänä päinvastoin.
Se loota ei siis suoraan säädä ruiskutettavan bensan painetta.
Lainaus täältä http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm, en ota asiasta mitään vastuuta: "Bensanpaineen noston voi tehdä järjestelmäpaineensäätimen jousen alle laitettavalla jousella. 2mm paksuinen jousi nostaa painetta noin 10psi"
samppa kirjoitti:"Bensanpaineen noston voi tehdä järjestelmäpaineensäätimen jousen alle laitettavalla jousella. 2mm paksuinen jousi nostaa painetta noin 10psi"
Prikka sinne pitää laittaa eikä jousi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00