uusittu puolen vuoden sisällä:
-IMM(uusi)
-Lämpötila-anturi imusarjan välistä
-By-bass
- Pyörijä ja virranjakajan kansi
-tyhjäkäynti moottori putsattu syksyllä.
alipaine letkut vaihdeltu syksyn mittaan
Ja sitten aiheeseen.
Tulin töistä ihan tavallisesti ja kaikki meni hienosti. aurinko lämmitti ja linnut lauloivat. pysäköin kotipihaan. aikaa kului pari tuntia. tarkoituksena oli lähteä kauppaan. sitten saatana alkoi hirveä huopaaminen käynnissä heti kun laittoi auton käyntiin. jäi kauppareissu väliin ja nyt on kädet ja naama mustana kun yritin tapella parkkipaikalla. jäin kakkoseksi.
-Irrotin siis imm- liittimen-> ei vaikutusta(check engine syttyi, niinkuin pitääkin, käynti ei tasaantunut)
- Irrotin tyhjäkäyntimoottorin liittimen-> hieman laski kierrokset, mutta kierrosten heittely jatkui.
- Kokeilin toisella sytytysyksikölle(siis sillä joka on lokarin päällä, akun lähellä) ei vaikutusta. Syksyllä vaihdoin tämän osan, kun teki samanlaista kierrosten pudottelua ja silloin homma parani. voi olla että nyt siis on kaksi romua osaa ja niitä kun vaihtelee keskenään, niin ei tilanne parane.
- irrotin akun ja oottelin hetken. ei vaikutusta.
- lähtee tavallisesti käyntiin, mutta kierrokset huopaavat 800-1500 ja tippuvat aina rajusti, tyliin 1200 ja siitä romahdus 800 ja nousu 1300.
- Havaitsin, että haisee bensa putkessa, ja tulee raakaa tavaraa läpi hieman. eli käy rikkaalla.
- voisiko vikaa löytyä lambda anturista, ja mistähän se osa löytyy kyseisestä vehkeestä. on ilmastoinnit ja pelit autossa. ei näy ainakaan turbon luona. siitä muistona jo palovamma kädessä

- vai voisiko bensapaineen säädin(olikos se siinä imusarjan vieressä oleva messingin värinen osa) rikkonainen ja päästäisi liikaa ainetta läpi.
- Haulla yritin ja ratkaisu jäi saamatta, mutta saattoi johtua myös huonoista hakusanoista.
näin tällä kertaa
