Ensimmäisenä otin autosta miinuskaapelin akusta irti. Irrotettuna se oli noin 5 minuuttia, eipä auttanut ja irrotin miinuskaapelin uudestaan. Tarkistin tulpan, joka oli rutikuiva eli bensapula pytyssä. Tämän jälkeen vaihdoin käynnistysreleen ja polttoainepumppureleen keskenään, koska ovat samanlaiset ja miinuskaapeli paikalleen ja starttaukset, eipä auttanut ja tulpat pysyivät kuivina. Tulipa soitettua hinausauto paikalle, kun hinausauto saapui paikalle, aika nopeasti noin puolessatunnissa. Piruttain kokeilin viellä startata ja Saabi pörähti käyntiin
Bensa pumppu?
Bensa pumppu?
Eilen Saabi 9-5 sammui kesken ajon? Rullasin sopivasti 30m bussipysäkille.
Ensimmäisenä otin autosta miinuskaapelin akusta irti. Irrotettuna se oli noin 5 minuuttia, eipä auttanut ja irrotin miinuskaapelin uudestaan. Tarkistin tulpan, joka oli rutikuiva eli bensapula pytyssä. Tämän jälkeen vaihdoin käynnistysreleen ja polttoainepumppureleen keskenään, koska ovat samanlaiset ja miinuskaapeli paikalleen ja starttaukset, eipä auttanut ja tulpat pysyivät kuivina. Tulipa soitettua hinausauto paikalle, kun hinausauto saapui paikalle, aika nopeasti noin puolessatunnissa. Piruttain kokeilin viellä startata ja Saabi pörähti käyntiin
ja sitten mentiin kotiin hinausauto perässä ja minä edellä. Hinaus meni onneksi vakuutuksen piikkiin. Voiko bensapumppu tehdä tommoisia kepposia? Toimii ja Ei toimi
Mitään vikailmoituksia ei SID näyttänyt.
Ensimmäisenä otin autosta miinuskaapelin akusta irti. Irrotettuna se oli noin 5 minuuttia, eipä auttanut ja irrotin miinuskaapelin uudestaan. Tarkistin tulpan, joka oli rutikuiva eli bensapula pytyssä. Tämän jälkeen vaihdoin käynnistysreleen ja polttoainepumppureleen keskenään, koska ovat samanlaiset ja miinuskaapeli paikalleen ja starttaukset, eipä auttanut ja tulpat pysyivät kuivina. Tulipa soitettua hinausauto paikalle, kun hinausauto saapui paikalle, aika nopeasti noin puolessatunnissa. Piruttain kokeilin viellä startata ja Saabi pörähti käyntiin
Kerrotko sitten miten vaihto onnistui ? Muutamat foorumilaiset ovatkin jo raportoineet pumpun vaihtoa, esim. Frostgrey yksityiskohtaisesti. Kiinnostaisi muiden kokemukset, koska pumppua pitäisi vaihtaa myös täällä.ijw kirjoitti:Pitääkö bensatankki tyhjentää, kun vaihtaa ämpäriin pumpun?
Kiitokset!
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Täytyy kyllä todeta että olihan vittumainen homma vaihtaa
Turbon vaihtokin on helpompi ja nopeempi homma prk..le.
Jo pelkän ämpärin saaminen tankista oli haaste..
Ihme kalastelua ja kikkailua..
Kysympähän vaan miks ei oo voitu tehdä vaikka
jotain lovia että tietyssä asennossa tulis pihalle.
Pumppu motonetistä 88€ ja näytti olevan jopa patentti numerokin
sama kun entisessä..Ainut ero vanhaan oli että uudessa
isompi letku lähtö kuin vanhassa..
Ämpärin purkamisessa ja kasaamisessa meni
reilusti yli 2 tuntia ja jos vaan saa jonkun kaveriks
ni aina paremmin onnistuu varsinkin ampärin kasaus..
Kannataa sitten varata sanomalehtiä ja levitellä niitä
sen ämpärinaukon ympärille niin ei roiskahtava
bensa imeydy auton verhoiluun ja haise kuukausia..
Turbon vaihtokin on helpompi ja nopeempi homma prk..le.
Jo pelkän ämpärin saaminen tankista oli haaste..
Ihme kalastelua ja kikkailua..
Kysympähän vaan miks ei oo voitu tehdä vaikka
jotain lovia että tietyssä asennossa tulis pihalle.
Pumppu motonetistä 88€ ja näytti olevan jopa patentti numerokin
sama kun entisessä..Ainut ero vanhaan oli että uudessa
isompi letku lähtö kuin vanhassa..
Ämpärin purkamisessa ja kasaamisessa meni
reilusti yli 2 tuntia ja jos vaan saa jonkun kaveriks
ni aina paremmin onnistuu varsinkin ampärin kasaus..
Kannataa sitten varata sanomalehtiä ja levitellä niitä
sen ämpärinaukon ympärille niin ei roiskahtava
bensa imeydy auton verhoiluun ja haise kuukausia..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Itsellä meni amatöörina vajaa tunti koko hommaanTD04 kirjoitti:Täytyy kyllä todeta että olihan vittumainen homma vaihtaa
Turbon vaihtokin on helpompi ja nopeempi homma prk..le.
Jo pelkän ämpärin saaminen tankista oli haaste..
Ihme kalastelua ja kikkailua..
Kysympähän vaan miks ei oo voitu tehdä vaikka
jotain lovia että tietyssä asennossa tulis pihalle.
Pumppu motonetistä 88€ ja näytti olevan jopa patentti numerokin
sama kun entisessä..Ainut ero vanhaan oli että uudessa
isompi letku lähtö kuin vanhassa..
Ämpärin purkamisessa ja kasaamisessa meni
reilusti yli 2 tuntia ja jos vaan saa jonkun kaveriks
ni aina paremmin onnistuu varsinkin ampärin kasaus..
Kannataa sitten varata sanomalehtiä ja levitellä niitä
sen ämpärinaukon ympärille niin ei roiskahtava
bensa imeydy auton verhoiluun ja haise kuukausia..
Sen ämpärin saaminen sieltä tankista vaatii kylläkin hieman kikkailua, ei tunnu tulevan yhdessä tietyssä asennossa sieltä pois. Ämpäriin tuo pumpun vaihti on ihan simppeli homma. Vanha letku vaan raakasti puukolla poikki ja uutta letkua tilalle
Itsellä ei ollut kyllä ämpärin purussa/kasaamisessa mitään ongelmia, aikaa meni max .30min työkalujen etsimisten kanssa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey kirjoitti:
Itsellä ei ollut kyllä ämpärin purussa/kasaamisessa mitään ongelmia, aikaa meni max .30min työkalujen etsimisten kanssa
Mä purin koko helahoidon ja putsasi rojut ämpärin pohjalta ja näytti siellä
olevan jonkun näkönen suodatin/sihti niin pesin sit senkin..
Sitten kasaus vaiheessa tappelin sen yhen kumin kanssa.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Tänään vääntelin lattaraudasta (18mmx3mm) sopivan "avaimen", jolla väänsin tuon ison muovirenkaan irti ja tietysti ennen sitä käynnistin moottorin
ilman pumpun sulaketta, niin paineet pensaputkesta poistui.
Nostin koko pumppurakenelman ylös ja tuumin aika kostikkaaksi saada se pois.
Siis koko höskä kohoineen päivineen nousee ylös, kun kiertelee härpetintä niinkö?
ps. laitoin koko höskän takaisin, täytyy palata hommaan myöhemmin.
ilman pumpun sulaketta, niin paineet pensaputkesta poistui.
Nostin koko pumppurakenelman ylös ja tuumin aika kostikkaaksi saada se pois.
Siis koko höskä kohoineen päivineen nousee ylös, kun kiertelee härpetintä niinkö?
ps. laitoin koko höskän takaisin, täytyy palata hommaan myöhemmin.
Biltemasta saa muuten nykyään 35€ tonnarin bensapumppuja(Walbro systeemi 8mm lähdöllä), tämähän on sama mikä 9-5:ssa
http://www.biltema.fi/osteri/data/taulu ... papump.pdf
http://www.biltema.fi/osteri/data/taulu ... papump.pdf
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ijw kirjoitti: Nostin koko pumppurakenelman ylös ja tuumin aika kostikkaaksi saada se pois.
Siis koko höskä kohoineen päivineen nousee ylös, kun kiertelee härpetintä niinkö?
.
JEP..Siinä sitä onkin vääntämistä että saa sen muljahtamaan tankista pois.
Mutta kyllä se sieltä tulee..Takasin laitossa saa taas ihmetellä miten ja missä
asennossa sais menemään.
Sanoisin että ei ole ihan niin yksinkertanen ja helppo homma mitä olin saanu
kuvan muitten pumppujen vaihdosta.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99