
aerosta..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ja mulla on vihree, saman värinen ku scanioissa ja siinähän oli vielä scanian lätkä kylessä.(tai tais siinä saabkin lukee vieressä)
Taitaa tuo punanen olla joku perus lohko ja vihree scanian vahvistelema.
Taitaa tuo punanen olla joku perus lohko ja vihree scanian vahvistelema.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Taitavat kaikki H-koneet olla punalohkoisia. Esimerkiksi kaasarisatkuni m/83 kone on punainen. Tai no sikäli kun sieltä enää kahdenkymmenen vuoden patinan alta jotain erottaa.Karjay kirjoitti:Kiitos!![]()
Btw, katsastusmies ihmetteli moottorin lohkoa, joka on väriltään punainen! Sanoi ettei ole koskaan nähnyt punaista lohkoa aiemmin Saabissa. Numerot kuitenkin natsasi, joten alkuperäinen se on. Kellään muulla punaista lohkoa Saabissa?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Katsastusmies syynäili tässä mun tapauksessa auton tosi tarkasti kun se oli Ruotsista tuotu. Kyseessä oli yli 40-vuotias heppuli, joten luulisi että yhden jos toisenkin Saabin olisi ehtinyt katsastella...
Voihan tietysti olla että se ei aikaisemmin ole tutkaillut konetta niin tarkasti, joten ehkä se punainen lohkon väri on jäänyt huomaamatta. Tässähän nyt vaikuttaisi siltä että punainen lohko on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Voihan tietysti olla että se ei aikaisemmin ole tutkaillut konetta niin tarkasti, joten ehkä se punainen lohkon väri on jäänyt huomaamatta. Tässähän nyt vaikuttaisi siltä että punainen lohko on enemmän sääntö kuin poikkeus.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Sinun vinkkelistä se varmasti onkin kotitekoinen, onhan auto Uudessakaupungissa valmistettu.91-92 kokosin Saabin koneita kymmeniä päivässä ja kyllä ne kaikki oli punalohkoisia.
8V "aero" taitaa olla kotitekoinen. Tätä tukee muisti, saabcars online ja ensimmäiset 40 vuotta kirja.

Ruotsalaisessa rekisteriotteessa lukee SAAB 900T8 AD35S-SP, eli ei kai sitten "virallisesta" Aerosta ole kyse. Auto kyllä näyttää pelottavan paljon Aerolta helmoineen, spoilereineen, laskettuine alustoineen ja vanteineen.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko noissa sitten muuta eroa kuin toi kone...
No oli miten oli, kiva ja ripeä auto näinkin.

GM 900 se 2.0t -97 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Olen itsekin huomannut että ainakin 80-luvun alun H-koneissa on vihreä lohko, en osaa sanoa tarkkaan koska muuttuivat punaisiksi.
-84 T16:ssani on muistaakseni kyllä punainen, ja sehän sopisi hyvin tuohon lyijyttömyys-väitteeseen...siinä tapauksessa punainen väri olisi tullut vasta -85 8-venttiilisiin.

Mulle sanoi inssi kerran 99:iä katsastaessa, että harvoin näkee näin vanhassa Saabissa näinkin kuivaa lohkoa
Sanoin, että sitten joko tiivisteet pelaa tai öljyt on koneesta loppu
Mutta olipas hienon näköinen tuo t8 speciaali.


Mutta olipas hienon näköinen tuo t8 speciaali.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kyseessä voi olla T8 special jota ruotsissa tosiaan ollut saatavilla, T8 aeron kylkilistoilla ja mahd. myös kaikilla muilla varusteilla. ero siis (ainakin) moottorissa.
virallisesta aerosta, eli aerosta, ei ole kyse jos ei rekkarissa lue aero.
omistajalleen tuolla ei välttämäti ole merkitystä, mutta paree ettei rupee myymään autoa aerona...
virallisesta aerosta, eli aerosta, ei ole kyse jos ei rekkarissa lue aero.
omistajalleen tuolla ei välttämäti ole merkitystä, mutta paree ettei rupee myymään autoa aerona...
Karjay kirjoitti:Sinun vinkkelistä se varmasti onkin kotitekoinen, onhan auto Uudessakaupungissa valmistettu.91-92 kokosin Saabin koneita kymmeniä päivässä ja kyllä ne kaikki oli punalohkoisia.
8V "aero" taitaa olla kotitekoinen. Tätä tukee muisti, saabcars online ja ensimmäiset 40 vuotta kirja.![]()
Ruotsalaisessa rekisteriotteessa lukee SAAB 900T8 AD35S-SP, eli ei kai sitten "virallisesta" Aerosta ole kyse. Auto kyllä näyttää pelottavan paljon Aerolta helmoineen, spoilereineen, laskettuine alustoineen ja vanteineen.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko noissa sitten muuta eroa kuin toi kone...
No oli miten oli, kiva ja ripeä auto näinkin.