Tänään tullessani kentältä kotiin alkoi hikkakohtaus, hyvä että suostui ajoittain käymään ollenkaan. Tyhjäkäynti vaelteli 0 - 2000 rpm.
Uskollinen rUUHi toi isäntäsä kuitenkin ( säälistä ?) kotipihalleen.
Soitin Suorsan Kimmolle ja utelin hänen mielipiteitään mahdollisesta syystä. Kimmo totesi; että ilmamassamittari saattaa aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikoja.
Otin immun liittimen irti ja kauhistuin. Äkkiä ostamaan CRC:tä.
Ruiskutus ja käynti oli kuin kaks ja puolipyttyisen Zetorin.
Muistin ostaneeni Trollhättnin reissulla muutaman uuden immun.
Vanha irti , ilmanputsari samalla pesuun ja rasvaukseen.
Ai niin, satsasin ja ostin Länsi-Auto Varistosta takaiskuventtiilin mallia 9-5 ja maksoin siitä, letkuineen, 7,30 Ecua.

Luulin alussa että vika olisikin tuossa.

Nyt löytyi syyllinen. Immun kakkosnasta oli syöpynyt/katkennut.
Uusi immu tilalle ja liitinjohdon puhdistus ja katkenneen piikin poisto liitosjohdon liittimestä.
Säädin immun vastusarvon 360 Ohmia ( nasta 3 ja 6 )
Nyt alkoi uuden tasasen käynnin elämä alusta.
Yksi asia jäi silti kalvamaan mieltä; kun teen moottorijarrutuksen, pieree ja paukkuu pakoputkessa.
Ihan kuin sytkä olis myöhässä.
Mikä sen sinne siirtäis??