Tervetuloa koeajamaan yhdistelmä H&R -40mm, Bilstein Sport & Michelin Pilot Primacy 225/45/17 7x17" ET25. Mielipidettä kun kysyttiin, niin eipä ole kivireki.saapasi kirjoitti:Pitäis nyt valita keskiviikkoon mennessä laitanko H&R -40mm alle Bilsteinien kanssa vai jättääkö vanhoille iskareille. Olivat Transhuollosta entisen Laakkosen vierestä sanoneet ettei iskareita tarttisi vaihtaa![]()
Mutta eikös madallusjousien kanssa ole pakko iskarit vaihtaa kun tavalliset eivät ole jotenkin progressiiviset![]()
Haulla sain myös tietoa että kivireki siitä tulee jos bilsteinit alle vaihtaa. Renkaat olivat 225/45/17".
Mitä ootte mieltä??
9000 ja 18" vanteet
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Tässä asentoa Bilsteinien & hooärrien kanssa:AP kirjoitti:40mm jouset menee kyllä vakioiskareillakin. Omien kokemuksien mukaan nuo Bilsteinit kaikenlisäksi nostavat keulaa aika rajusti, mutta perä pysyy ennallaan.
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... a05&id=aav
Sen verran vielä noista Bilsteineistä että ihan paskapuhetta että ne olisi jotenkin kovat. Ei hyvä tai jäykkä tarkoita aina samaa kuin kova. Kolmien Bilsteinien kokemuksella (99&900&9000) sanon että mukavuus ei heikkene yhtään, mutta mutkakäytös asettuu niin pirusti.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Oliko sulla alussa sama kuin vtp9k:lla? Ihan hyvä jos on sullakin asettunut, mutta minä en ainakaan ala vuotta tai edes puoltakaan vuotta odottelemaan jotain iskarin asettumista ja kärsimään kamalasta tärinästä raskaan auton kanssa. Sen verran kovuutta tuli jo pelkillä hooärrillä eilen. Tosin varmaan nekin kyllä vielä asettuvat kun aivan tuoreet vielä ovat.qaw kirjoitti:Tervetuloa koeajamaan yhdistelmä H&R -40mm, Bilstein Sport & Michelin Pilot Primacy 225/45/17 7x17" ET25. Mielipidettä kun kysyttiin, niin eipä ole kivireki.
Sen verran pitää myöntää että tonnarin iskarit (ja jouset) ostin 10tkm ajettuina eli en tiedä onko olleet jäykemmät uutena. 99:ssä ja satkussa oli ainakin ihan mukavat heti uutena.saapasi kirjoitti:Oliko sulla alussa sama kuin vtp9k:lla? Ihan hyvä jos on sullakin asettunut, mutta minä en ainakaan ala vuotta tai edes puoltakaan vuotta odottelemaan jotain iskarin asettumista ja kärsimään kamalasta tärinästä raskaan auton kanssa. Sen verran kovuutta tuli jo pelkillä hooärrillä eilen. Tosin varmaan nekin kyllä vielä asettuvat kun aivan tuoreet vielä ovat.qaw kirjoitti:Tervetuloa koeajamaan yhdistelmä H&R -40mm, Bilstein Sport & Michelin Pilot Primacy 225/45/17 7x17" ET25. Mielipidettä kun kysyttiin, niin eipä ole kivireki.
Alusta voi muuten olla hyvin pintakova jos sulla sattuu olemaan siellä progressiiviset iskarit, jotka ei sovellu sitten alkuunkaan madallusjousien kanssa...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Sama homma ja jopa suosittelivat rengasliikkeessä tätä ennemmin kuin 215. Mistä en toki valitaRafu kirjoitti:Kyllä itsella asettuu ihan mukavasti 225 rengas 7" vanteelle. Ei näytäkään ihan kauhealta.

Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Niin, vertasin tuossa aiemmin tuliterää bilstein alustaa noin vuoden vanhaan. Ei siinä asettumisessa vuotta tai puoltakaan välttämättä mene, kilometreinä taisi olla luokkaa 5000 km.saapasi kirjoitti:Oliko sulla alussa sama kuin vtp9k:lla? Ihan hyvä jos on sullakin asettunut, mutta minä en ainakaan ala vuotta tai edes puoltakaan vuotta odottelemaan jotain iskarin asettumista ja kärsimään kamalasta tärinästä raskaan auton kanssa. Sen verran kovuutta tuli jo pelkillä hooärrillä eilen. Tosin varmaan nekin kyllä vielä asettuvat kun aivan tuoreet vielä ovat.
Tuossa CS:ssä oli vakioalusta kulahtanut jo todella lötköksi joten bilstein saattoi tuntua silloin hieman tavallista napakammalta. Aerossa puolestaan iskarit olivat entiset joten auto killui lähinnä jousien varassa joten sen osalta kävi lähes samoin. Aeron jouset ovat muuten aika jäykät verrattuna vakioihin. Mitenkähän nuo H/R:ät ovat jäykkyydeltään vakioon verrattuna - oliskohan samaa luokkaa aeron jousien kanssa?
Ja totta on että ei kallistele. Ajettavuus on noilla bilsteineillä todella hyvä.
Tässä vielä kertauksena hyvät ja huonot puolet minun kokemuksien mukaan:
+ Ei niiaa jarruttaessa kovemmin
+ Ei keuli kaasutellessa kovemmin
+ Ei kallistele - pito pysyy renkaissa paremmin
+ 100+ kmh nopeudessa menee kuin lentokone tyynessä ilmassa
+ Tuo tien tunnun persuuksiin, selkärankaan ja sieluun
+ Tuliko jo mainittua että pitää auton kiinni tiessä?
- Alkuunsa turhan pintakova, melkein voisi haukkua kivireeksi mutta asettuu kyllä
- Kaupunkinopeuksissa hieman kovanlainen (töksähtelevän oloinen)
Huomautuksena vielä että minulla on polyuretaania puslissa kaikkialla mihin sitä vaan saa paitsi ohjausvaihteessa.
Tuon bilstein/aero alusta ja polyt ovat toiseksi paras remontti mitä olen tonttuun tehnyt. Paras on ylivoimaisesti Quaifen tasauspyörästön lukko.
Joo, vastasin nopsaan jo edelliseltä sivulta lukematta pidemmälle...Jani O kirjoitti:Niin siis 17 tuuman vanteelle?hma kirjoitti:Sama homma ja jopa suosittelivat rengasliikkeessä tätä ennemmin kuin 215. Mistä en toki valitaRafu kirjoitti:Kyllä itsella asettuu ihan mukavasti 225 rengas 7" vanteelle. Ei näytäkään ihan kauhealta.

Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Tässäpä kuva omasta autosta kun oli vielä bilsteinit ja H/R jouset allaqaw kirjoitti:Tässä asentoa Bilsteinien & hooärrien kanssa:AP kirjoitti:40mm jouset menee kyllä vakioiskareillakin. Omien kokemuksien mukaan nuo Bilsteinit kaikenlisäksi nostavat keulaa aika rajusti, mutta perä pysyy ennallaan.
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... a05&id=aav

http://img459.imageshack.us/my.php?image=11414234cx.jpg
Hyökkävältä näyttää
