9000 ja 18" vanteet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

saapasi kirjoitti:Pitäis nyt valita keskiviikkoon mennessä laitanko H&R -40mm alle Bilsteinien kanssa vai jättääkö vanhoille iskareille. Olivat Transhuollosta entisen Laakkosen vierestä sanoneet ettei iskareita tarttisi vaihtaa :!:

Mutta eikös madallusjousien kanssa ole pakko iskarit vaihtaa kun tavalliset eivät ole jotenkin progressiiviset :?:
Haulla sain myös tietoa että kivireki siitä tulee jos bilsteinit alle vaihtaa. Renkaat olivat 225/45/17".

Mitä ootte mieltä??
Tervetuloa koeajamaan yhdistelmä H&R -40mm, Bilstein Sport & Michelin Pilot Primacy 225/45/17 7x17" ET25. Mielipidettä kun kysyttiin, niin eipä ole kivireki.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

AP kirjoitti:40mm jouset menee kyllä vakioiskareillakin. Omien kokemuksien mukaan nuo Bilsteinit kaikenlisäksi nostavat keulaa aika rajusti, mutta perä pysyy ennallaan :roll: .
Tässä asentoa Bilsteinien & hooärrien kanssa:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... a05&id=aav

Sen verran vielä noista Bilsteineistä että ihan paskapuhetta että ne olisi jotenkin kovat. Ei hyvä tai jäykkä tarkoita aina samaa kuin kova. Kolmien Bilsteinien kokemuksella (99&900&9000) sanon että mukavuus ei heikkene yhtään, mutta mutkakäytös asettuu niin pirusti.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

qaw kirjoitti:Tervetuloa koeajamaan yhdistelmä H&R -40mm, Bilstein Sport & Michelin Pilot Primacy 225/45/17 7x17" ET25. Mielipidettä kun kysyttiin, niin eipä ole kivireki.
Oliko sulla alussa sama kuin vtp9k:lla? Ihan hyvä jos on sullakin asettunut, mutta minä en ainakaan ala vuotta tai edes puoltakaan vuotta odottelemaan jotain iskarin asettumista ja kärsimään kamalasta tärinästä raskaan auton kanssa. Sen verran kovuutta tuli jo pelkillä hooärrillä eilen. Tosin varmaan nekin kyllä vielä asettuvat kun aivan tuoreet vielä ovat.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

saapasi kirjoitti:
qaw kirjoitti:Tervetuloa koeajamaan yhdistelmä H&R -40mm, Bilstein Sport & Michelin Pilot Primacy 225/45/17 7x17" ET25. Mielipidettä kun kysyttiin, niin eipä ole kivireki.
Oliko sulla alussa sama kuin vtp9k:lla? Ihan hyvä jos on sullakin asettunut, mutta minä en ainakaan ala vuotta tai edes puoltakaan vuotta odottelemaan jotain iskarin asettumista ja kärsimään kamalasta tärinästä raskaan auton kanssa. Sen verran kovuutta tuli jo pelkillä hooärrillä eilen. Tosin varmaan nekin kyllä vielä asettuvat kun aivan tuoreet vielä ovat.
Sen verran pitää myöntää että tonnarin iskarit (ja jouset) ostin 10tkm ajettuina eli en tiedä onko olleet jäykemmät uutena. 99:ssä ja satkussa oli ainakin ihan mukavat heti uutena.

Alusta voi muuten olla hyvin pintakova jos sulla sattuu olemaan siellä progressiiviset iskarit, jotka ei sovellu sitten alkuunkaan madallusjousien kanssa...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Rafu kirjoitti:Kyllä itsella asettuu ihan mukavasti 225 rengas 7" vanteelle. Ei näytäkään ihan kauhealta.
Sama homma ja jopa suosittelivat rengasliikkeessä tätä ennemmin kuin 215. Mistä en toki valita :)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

hma kirjoitti:
Rafu kirjoitti:Kyllä itsella asettuu ihan mukavasti 225 rengas 7" vanteelle. Ei näytäkään ihan kauhealta.
Sama homma ja jopa suosittelivat rengasliikkeessä tätä ennemmin kuin 215. Mistä en toki valita :)
Niin siis 17 tuuman vanteelle?
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

saapasi kirjoitti:Oliko sulla alussa sama kuin vtp9k:lla? Ihan hyvä jos on sullakin asettunut, mutta minä en ainakaan ala vuotta tai edes puoltakaan vuotta odottelemaan jotain iskarin asettumista ja kärsimään kamalasta tärinästä raskaan auton kanssa. Sen verran kovuutta tuli jo pelkillä hooärrillä eilen. Tosin varmaan nekin kyllä vielä asettuvat kun aivan tuoreet vielä ovat.
Niin, vertasin tuossa aiemmin tuliterää bilstein alustaa noin vuoden vanhaan. Ei siinä asettumisessa vuotta tai puoltakaan välttämättä mene, kilometreinä taisi olla luokkaa 5000 km.

Tuossa CS:ssä oli vakioalusta kulahtanut jo todella lötköksi joten bilstein saattoi tuntua silloin hieman tavallista napakammalta. Aerossa puolestaan iskarit olivat entiset joten auto killui lähinnä jousien varassa joten sen osalta kävi lähes samoin. Aeron jouset ovat muuten aika jäykät verrattuna vakioihin. Mitenkähän nuo H/R:ät ovat jäykkyydeltään vakioon verrattuna - oliskohan samaa luokkaa aeron jousien kanssa?

Ja totta on että ei kallistele. Ajettavuus on noilla bilsteineillä todella hyvä.

Tässä vielä kertauksena hyvät ja huonot puolet minun kokemuksien mukaan:

+ Ei niiaa jarruttaessa kovemmin
+ Ei keuli kaasutellessa kovemmin
+ Ei kallistele - pito pysyy renkaissa paremmin
+ 100+ kmh nopeudessa menee kuin lentokone tyynessä ilmassa
+ Tuo tien tunnun persuuksiin, selkärankaan ja sieluun
+ Tuliko jo mainittua että pitää auton kiinni tiessä?

- Alkuunsa turhan pintakova, melkein voisi haukkua kivireeksi mutta asettuu kyllä
- Kaupunkinopeuksissa hieman kovanlainen (töksähtelevän oloinen)

Huomautuksena vielä että minulla on polyuretaania puslissa kaikkialla mihin sitä vaan saa paitsi ohjausvaihteessa.

Tuon bilstein/aero alusta ja polyt ovat toiseksi paras remontti mitä olen tonttuun tehnyt. Paras on ylivoimaisesti Quaifen tasauspyörästön lukko.
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Jani O kirjoitti:
hma kirjoitti:
Rafu kirjoitti:Kyllä itsella asettuu ihan mukavasti 225 rengas 7" vanteelle. Ei näytäkään ihan kauhealta.
Sama homma ja jopa suosittelivat rengasliikkeessä tätä ennemmin kuin 215. Mistä en toki valita :)
Niin siis 17 tuuman vanteelle?
Joo, vastasin nopsaan jo edelliseltä sivulta lukematta pidemmälle... :oops:
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

qaw kirjoitti:
AP kirjoitti:40mm jouset menee kyllä vakioiskareillakin. Omien kokemuksien mukaan nuo Bilsteinit kaikenlisäksi nostavat keulaa aika rajusti, mutta perä pysyy ennallaan :roll: .
Tässä asentoa Bilsteinien & hooärrien kanssa:
http://www.saabismionsairaus.net/galler ... a05&id=aav
Tässäpä kuva omasta autosta kun oli vielä bilsteinit ja H/R jouset alla 8O . Jotain häikkää noissa täytyy olla... jouset olivat kyllä priimat.

http://img459.imageshack.us/my.php?image=11414234cx.jpg

Hyökkävältä näyttää :)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuo sama ilmiö oli 9-5:ssa H&R.n jousilla eli takapää laski reilusti verrattuna etupäähän verratuna, ajan myötä on ero hieman tasaantunut :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin