kyllä mulla itellä alkoi seisomaan jo kun kanttasin ekaan kurviin koneilla (edellisestä kerrasta olikin jo aikaa93t sport kirjoitti:Juu, eiks oo koneissa miehekäs fiilinki![]()
Mäkin taidan vääntää tappiin säädöt ku saa kesäkumit alle![]()
On sitten meitinkin perheessä jotain jäykkänä
Konin SportKit asennettu - tyrät rytkyy! :-)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Se tappiasetus ei oo ainakaan uusilla tyränrytkyttimillä ihan niin kiva kun siltä väliltä.93t sport kirjoitti:Juu, eiks oo koneissa miehekäs fiilinki![]()
Mäkin taidan vääntää tappiin säädöt ku saa kesäkumit alle![]()
On sitten meitinkin perheessä jotain jäykkänä
nimim. kokemusta, tykkään kyllä enemmän normaalia timmimmästä asetuksesta muuten.....
Kyllä ne löystyy ajanmyötä teitinkin perheessä, mutta onneksi ko koneissa on se "viagra -mutteri" ei tarvii heti heittää roskiin kun alkaa löystymään liikaa
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Kävin yhden paikallisen heebon (Martikaisen Tonin) kanssa ajelemassa tiistaina. Kaverilla alla konit ja Eliten madallusjouset. Konien asetus löysimmillään ja kitkat alla. Siinä tsekkailtiin, että ei siinä hirveesti ole eroa mun alustaan (saabin tarrat pumpuissa), lähinnä korkeudessa. No kävin sitten tänänaamuna PCS:ssä tutkituttamassa alustan merkinnät, niin taitaa olla alla vähän normikalustoa jämäkämmät pumput ja jouset. Ei kuitenkaan lähelläkään Viggenin alustaa. Päätin sitten aluksi lähteä PowerFlex-uretaanipuslalinjalle ja kattoa miltä sitten tuntuu. Korkeeltahan se sen jälkeen näyttää edelleenkin...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mun mielestä toi sportkitin antama madallus on ihan perfect...ei oo pelkoa että etukulma kolhiutuis, ja taas toisaalta traktorimaisuus katosi kertaheitollapeinu kirjoitti:Kävin yhden paikallisen heebon (Martikaisen Tonin) kanssa ajelemassa tiistaina. Kaverilla alla konit ja Eliten madallusjouset. Konien asetus löysimmillään ja kitkat alla. Siinä tsekkailtiin, että ei siinä hirveesti ole eroa mun alustaan (saabin tarrat pumpuissa), lähinnä korkeudessa. No kävin sitten tänänaamuna PCS:ssä tutkituttamassa alustan merkinnät, niin taitaa olla alla vähän normikalustoa jämäkämmät pumput ja jouset. Ei kuitenkaan lähelläkään Viggenin alustaa. Päätin sitten aluksi lähteä PowerFlex-uretaanipuslalinjalle ja kattoa miltä sitten tuntuu. Korkeeltahan se sen jälkeen näyttää edelleenkin...
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?
Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit

Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ohos ompas matalat kumit, mä näin viime yönä unta 19" vanteista autossani, toivottavasti se oli enneunisaab900rs kirjoitti:Koni+H&R ja 35-profiilin kumit![]()
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
kyllä mä nyt 60 km jousilla ajaneena pidän ne "löysimmässä" kesäkumikauteen saakka...tossakun paineli jääfloska-röykkyyn niin toi löysinkin asetus tuntuu kyllä enemmän kuin riittävän kovalta...mutta onneksi noista kohta pääsee noista jääkikkareistasaab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?
Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit![]()
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Joo eli kiristetään tappiin vaan, ei tolla autolla tuu kuitenkaan ajeltua ennen kesääpertti666 kirjoitti:kyllä mä nyt 60 km jousilla ajaneena pidän ne "löysimmässä" kesäkumikauteen saakka...tossakun paineli jääfloska-röykkyyn niin toi löysinkin asetus tuntuu kyllä enemmän kuin riittävän kovalta...mutta onneksi noista kohta pääsee noista jääkikkareistasaab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?
Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit![]()
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Eli makuasioita nää. Viimekesänä kun testasin ruuvi täpöllä ne oli mun mielestä katukäytössä huippukuntoisilla teillämme liian kovat, alastarolla olis kyllä pitäny veivata täysille, jeesii varmasti huomattavasti mutkiinmenoa.saab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?
Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit![]()
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Täytyy nyt katsoa miten ne käyttäytyy, saahan niitä sit äkkiä ruuvailtua kun on onneksi toi nuppi tossa päässä!NG900T kirjoitti:Eli makuasioita nää. Viimekesänä kun testasin ruuvi täpöllä ne oli mun mielestä katukäytössä huippukuntoisilla teillämme liian kovat, alastarolla olis kyllä pitäny veivata täysille, jeesii varmasti huomattavasti mutkiinmenoa.saab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?
Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit![]()
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, miten nuo Sachsin alustasarjaan sisältyvät iskarit sopii H&R:n 30mm madaltavien jousien kanssa (auto siis 9kCS 2.3T)? Lähipäivinä on tarkoitus pistää alustanpäivityksen palikat tilaukseen, ja budjetti ei oikein välttämättä taivu Konin iskarisettiin
Yksi vaihtoehtohan olisi tietysti asentaa koko Sachsin (-10mm) setti, mutta kun autossa on jo valmiina nuo H&R:n jouset (ja liikaa maantietä nähneet iskarit)...
Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat
#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä
Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat
#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä
Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
T16 kirjoitti:mä käyn mittaamassa omasta pyörännavan keskeltä kaareen ed ja tak niin sitten tietää mitan Saab 9000 2,0i/2,3i -40mm / Turbo -25mm jousille
nyt sitten muistin ottaa mitan mukaan:
pyörännavan keskeltä lokasuojan kaareen (pystysuoraan)
Saab 9000 CC
H&R 40mm (turbo 25mm) madallusjousilla
n 1/2vuotta olleet alla
etupää n 32cm
takapää n 30,5cm
Olemme harkinneet myös madallusta/alustan jäykennystä... Budjetti vain ottaa koville. Onko Sinulla hintatietoutta noista 2:sta paketista?V.J.S kirjoitti:Lähipäivinä on tarkoitus pistää alustanpäivityksen palikat tilaukseen, ja budjetti ei oikein välttämättä taivu Konin iskarisettiin![]()
Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat
#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä
Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
Oletko aikeissa hankkia myös 17" levypyörät + renkaat, vai onko valmiina? Mulle selvinny pelkästään rengassetille hintaa 800 euroo ja ylöspäin...
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
#1876
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8104
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Arvelisin kummallakin setillä selviäväni n.500€:n osakustannuksilla.vanha kirjoitti:Olemme harkinneet myös madallusta/alustan jäykennystä... Budjetti vain ottaa koville. Onko Sinulla hintatietoutta noista 2:sta paketista?V.J.S kirjoitti:Lähipäivinä on tarkoitus pistää alustanpäivityksen palikat tilaukseen, ja budjetti ei oikein välttämättä taivu Konin iskarisettiin![]()
Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat
#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä
Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
Ei ole vielä rengaspäivitys mielessä, nykyiset piisaa ihan hyvin.Oletko aikeissa hankkia myös 17" levypyörät + renkaat, vai onko valmiina? Mulle selvinny pelkästään rengassetille hintaa 800 euroo ja ylöspäin...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84