Konin SportKit asennettu - tyrät rytkyy! :-)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

93t sport kirjoitti:Juu, eiks oo koneissa miehekäs fiilinki :D
Mäkin taidan vääntää tappiin säädöt ku saa kesäkumit alle 8)
On sitten meitinkin perheessä jotain jäykkänä :lol:
kyllä mulla itellä alkoi seisomaan jo kun kanttasin ekaan kurviin koneilla (edellisestä kerrasta olikin jo aikaa :P :P ), taidan sitten laueta kun saan kesäkumit alle (sillai ku 12v pojat aina...heh :P )
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:Juu, eiks oo koneissa miehekäs fiilinki :D
Mäkin taidan vääntää tappiin säädöt ku saa kesäkumit alle 8)
On sitten meitinkin perheessä jotain jäykkänä :lol:
Se tappiasetus ei oo ainakaan uusilla tyränrytkyttimillä ihan niin kiva kun siltä väliltä.

nimim. kokemusta, tykkään kyllä enemmän normaalia timmimmästä asetuksesta muuten.....

Kyllä ne löystyy ajanmyötä teitinkin perheessä, mutta onneksi ko koneissa on se "viagra -mutteri" ei tarvii heti heittää roskiin kun alkaa löystymään liikaa :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kävin yhden paikallisen heebon (Martikaisen Tonin) kanssa ajelemassa tiistaina. Kaverilla alla konit ja Eliten madallusjouset. Konien asetus löysimmillään ja kitkat alla. Siinä tsekkailtiin, että ei siinä hirveesti ole eroa mun alustaan (saabin tarrat pumpuissa), lähinnä korkeudessa. No kävin sitten tänänaamuna PCS:ssä tutkituttamassa alustan merkinnät, niin taitaa olla alla vähän normikalustoa jämäkämmät pumput ja jouset. Ei kuitenkaan lähelläkään Viggenin alustaa. Päätin sitten aluksi lähteä PowerFlex-uretaanipuslalinjalle ja kattoa miltä sitten tuntuu. Korkeeltahan se sen jälkeen näyttää edelleenkin...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

peinu kirjoitti:Kävin yhden paikallisen heebon (Martikaisen Tonin) kanssa ajelemassa tiistaina. Kaverilla alla konit ja Eliten madallusjouset. Konien asetus löysimmillään ja kitkat alla. Siinä tsekkailtiin, että ei siinä hirveesti ole eroa mun alustaan (saabin tarrat pumpuissa), lähinnä korkeudessa. No kävin sitten tänänaamuna PCS:ssä tutkituttamassa alustan merkinnät, niin taitaa olla alla vähän normikalustoa jämäkämmät pumput ja jouset. Ei kuitenkaan lähelläkään Viggenin alustaa. Päätin sitten aluksi lähteä PowerFlex-uretaanipuslalinjalle ja kattoa miltä sitten tuntuu. Korkeeltahan se sen jälkeen näyttää edelleenkin...
mun mielestä toi sportkitin antama madallus on ihan perfect...ei oo pelkoa että etukulma kolhiutuis, ja taas toisaalta traktorimaisuus katosi kertaheitolla
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?

Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit 8O :lol:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

saab900rs kirjoitti:Koni+H&R ja 35-profiilin kumit 8O :lol:
Ohos ompas matalat kumit, mä näin viime yönä unta 19" vanteista autossani, toivottavasti se oli enneuni 8)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

saab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?

Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit 8O :lol:
kyllä mä nyt 60 km jousilla ajaneena pidän ne "löysimmässä" kesäkumikauteen saakka...tossakun paineli jääfloska-röykkyyn niin toi löysinkin asetus tuntuu kyllä enemmän kuin riittävän kovalta...mutta onneksi noista kohta pääsee noista jääkikkareista
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

pertti666 kirjoitti:
saab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?

Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit 8O :lol:
kyllä mä nyt 60 km jousilla ajaneena pidän ne "löysimmässä" kesäkumikauteen saakka...tossakun paineli jääfloska-röykkyyn niin toi löysinkin asetus tuntuu kyllä enemmän kuin riittävän kovalta...mutta onneksi noista kohta pääsee noista jääkikkareista
Joo eli kiristetään tappiin vaan, ei tolla autolla tuu kuitenkaan ajeltua ennen kesää :lol:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

saab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?

Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit 8O :lol:
Eli makuasioita nää. Viimekesänä kun testasin ruuvi täpöllä ne oli mun mielestä katukäytössä huippukuntoisilla teillämme liian kovat, alastarolla olis kyllä pitäny veivata täysille, jeesii varmasti huomattavasti mutkiinmenoa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

NG900T kirjoitti:
saab900rs kirjoitti:Kertokaapas nyt minulle että mihin asentoon noi konit kannattaa ruuvata, kävin eilen hakemassa sportit ja pitäis pistää tänään kiinni autoon. Kannattaako ruuvata ihan tiukimmalle heti lähtöön?

Innolla odotan kuinka noi ajoominaisuudet muuttuu; Koni+H&R ja 35-profiilin kumit 8O :lol:
Eli makuasioita nää. Viimekesänä kun testasin ruuvi täpöllä ne oli mun mielestä katukäytössä huippukuntoisilla teillämme liian kovat, alastarolla olis kyllä pitäny veivata täysille, jeesii varmasti huomattavasti mutkiinmenoa.
Täytyy nyt katsoa miten ne käyttäytyy, saahan niitä sit äkkiä ruuvailtua kun on onneksi toi nuppi tossa päässä!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Noniin nyt on tolpat kiinni, väänsin aluks noi ihan kireimmälle ja ajoin tossa pihalla hiukan...tippui varmaan paikat hampaista 8O pakko ne on laittaa löysemmälle!

Madalluskin oli ihan sopiva noilla H&R:n jousilla!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, miten nuo Sachsin alustasarjaan sisältyvät iskarit sopii H&R:n 30mm madaltavien jousien kanssa (auto siis 9kCS 2.3T)? Lähipäivinä on tarkoitus pistää alustanpäivityksen palikat tilaukseen, ja budjetti ei oikein välttämättä taivu Konin iskarisettiin :) Yksi vaihtoehtohan olisi tietysti asentaa koko Sachsin (-10mm) setti, mutta kun autossa on jo valmiina nuo H&R:n jouset (ja liikaa maantietä nähneet iskarit)...

Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat

#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä

Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

T16 kirjoitti:mä käyn mittaamassa omasta pyörännavan keskeltä kaareen ed ja tak niin sitten tietää mitan Saab 9000 2,0i/2,3i -40mm / Turbo -25mm jousille

nyt sitten muistin ottaa mitan mukaan:


pyörännavan keskeltä lokasuojan kaareen (pystysuoraan)


Saab 9000 CC

H&R 40mm (turbo 25mm) madallusjousilla

n 1/2vuotta olleet alla

etupää n 32cm

takapää n 30,5cm
vanha
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vanha »

V.J.S kirjoitti:Lähipäivinä on tarkoitus pistää alustanpäivityksen palikat tilaukseen, ja budjetti ei oikein välttämättä taivu Konin iskarisettiin :)

Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat

#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä

Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
Olemme harkinneet myös madallusta/alustan jäykennystä... Budjetti vain ottaa koville. Onko Sinulla hintatietoutta noista 2:sta paketista?

Oletko aikeissa hankkia myös 17" levypyörät + renkaat, vai onko valmiina? Mulle selvinny pelkästään rengassetille hintaa 800 euroo ja ylöspäin...
Autoton, velaton, estoton ;o)
#1876
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vanha kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Lähipäivinä on tarkoitus pistää alustanpäivityksen palikat tilaukseen, ja budjetti ei oikein välttämättä taivu Konin iskarisettiin :)

Eli alustanpäivitysprojektini vaihtoehdot:
#1:
-H&R jouset (autossa nykyään)
-Sachs iskarit
-Etutukivarren takakiinnitykseen polypuslat
-Takavakaajaan polypuslat
-Etuvakaajaan uudet orkkispuslat

#2:
-Sachsin sportchassis (jouset & iskarit)
-Samat kilkkeet tukivarsiin&vakaajiin kun #1:ssä

Mielipiteitä, uusia ideoita, kokemuksia yms. "avautumisia" aiheesta otetaan vastaan kiitollisena!
Olemme harkinneet myös madallusta/alustan jäykennystä... Budjetti vain ottaa koville. Onko Sinulla hintatietoutta noista 2:sta paketista?
Arvelisin kummallakin setillä selviäväni n.500€:n osakustannuksilla.

Oletko aikeissa hankkia myös 17" levypyörät + renkaat, vai onko valmiina? Mulle selvinny pelkästään rengassetille hintaa 800 euroo ja ylöspäin...
Ei ole vielä rengaspäivitys mielessä, nykyiset piisaa ihan hyvin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin