Kansipahvin vaihtajaa? *Tällä viikolla työn alle*

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Kansipahvin vaihtajaa? *Tällä viikolla työn alle*

Viesti Kirjoittaja Vali »

Juu tosiaan saabi (-90 900 T16) seissyt useamman viikon kun pahvi on menny. Nyt pitäisi löytää joku osaava tyyppi tähän hommaan kun ei opiskelijan nappulat riitä korjaamo käyntiin mutta ysisatkulle olisi kesällä käyttöä ihan kipeesti. Ottaa kupoliin aivan järkyttävästi kun tuo auto seisoo pihalla ja ei pääse ajamaan. Muuten se jatkaa ruostumistaan tuossa ruudussaan.

Olisko foorumilla ketään joka lähtis jeesaamaan? Olen mielelläni auttamassa hommassa parhaani mukaan mutta voin olla pois jaloistakin, ihan miten vain homma parhaiten onnistuu. Ja työstä maksan tekijälle luonnollisesti että korvaus ehdotuksia kuuntelen korvat höröllä.

Anyone?
Viimeksi muokannut Vali, Ke Touko 31, 2006 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Eipä oo ruuhkautunu pahemmin tämä threadi.

Ottaisko joku auton työn alle? Hinnasta vaan sovitaan 8O
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kai sieltä Turun suunnalta luulisi joku löytyvän joka voi avustaa, ettei tarvi täältä asti lähteä :roll:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Opettele tekemään itse jos kukaan ei voi auttaa..näin sitä on ennenkin opeteltu. Jostaki sitä on lähdettävä...työkalut+tiivari=alle työnhinnan?

Ja jatkossakin on nuo työkalut.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos ei hommasta mitään tiedä ja haluaa itse tehdä niin ostaa/hommaa korjaamokäsikirjan moottorin huollosta. Siitä näkee mitä homma sisältää.

Lähinnähän tuossa pitää moottori tukea ja sitten purkaa kamoja irti. Loppupeleissä simppeli, mutta purkamista tuossa on.

T. Pasi
99T-museopeli
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

himmee kirjoitti:Opettele tekemään itse jos kukaan ei voi auttaa..näin sitä on ennenkin opeteltu. Jostaki sitä on lähdettävä...työkalut+tiivari=alle työnhinnan?

Ja jatkossakin on nuo työkalut.
No tiiviste on 22€ eli ei paha. Momenttiavain on pakollinen tuossa hommassa. Kyllä kaksitahtisiin on vaihdettu kansipahveja ku t-paitoja mutta tuo nelitahtitekniikan venttiilikoneisto on se missä en taitoihini luota ja en haluais tehdä käyttöautosta harjoittelukapulaa.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

900turbo3d kirjoitti:Kai sieltä Turun suunnalta luulisi joku löytyvän joka voi avustaa, ettei tarvi täältä asti lähteä :roll:
Niin in... ei tässä kyllä mitään ruuhkaa oo ollu ilmoittautujissa.

Joku ketä kuustoistvenaseen on pahvin ennen vaihtanu, olisi hakusessa. Kun löytyis vaan se joku jeesaamaan. :?
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Pakkohan se on jostain alottaa jos rahaa ei oo...siinä säästää sitten vuosienki päästä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

himmee kirjoitti:Pakkohan se on jostain alottaa jos rahaa ei oo...siinä säästää sitten vuosienki päästä.
Kyllä tässä rahaa toivon mukaan on sen verran et joku saattas firabelina hoitaa.

Juu on tullut jo selväksi että osa on sitä mieltä että itse vain yrittämään. Jatketaan kuitenkin siitä mistä oli kyse eli löytyiskö jotain tähän hommaan.
Viimeksi muokannut Vali, To Touko 18, 2006 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Niin, kannatta kyllä itse ruveta hommiin, ei se niin vaikeaa ole. Itse olen juuri samassa tilanteessa. 16v kannentiiviste pettänyt, itse en koskaan ole 16v vaihtanut mutta ryhdyin silti hommiin. Tietenkin kysellyt täältä neuvoja jos jokin asia alkanut askaruuttamaan. Kirjastosta voi vaikka lainata saab kirja josta saa ne perusasiat ja sitten vaan hommiin. Niin ja säästä todella pitkän pennin...euron. Onhan siinä oma "fiiliksensä" kun on itse työn tehnyt.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vähän kun olisi lähempänä niin onnistuisi kyllä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

No niin, yksi kavereista lupasi lähteä vaihtamaan. On tehnyt yhtä sun toista autojen kanssa mutta 16 venaseen ei oo pahvia vaihtanut.

Ajattelin nyt hankkia momenttiavaimen, alfamerin korjausoppaan 900 saabbiin ohjeita varten, tietysti kansipahvin ja sitten pitäisi löytää halpa ja luotettava koneistamo turun läheltä. Kokemuksia? Hintatietoa?

Pystyykö sen purkamaan niin ettei ajoitukset menis sekaisin ja että niitä ei tarvitsisi ollenkaan säätää kohdilleen vaihdon jälkeen?
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

alfamerin kirjassa on hyvät ohjeet ajotukseen..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nippusiteillä ketju kiinni nokkapyöriin, niin jako säilyy.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Jope kirjoitti:Nippusiteillä ketju kiinni nokkapyöriin, niin jako säilyy.
Juu piti kans kysyy et onko jakopää hihnalla vai ketjulla. Ilmeisesti ketjulla. Autohan on 900 -90 T16
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Vastaa Viestiin