meinas mennä hermo naapurin kanssa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Defeat
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Tri-Lo kirjoitti:
Tollaset laputhan auttaa AINA kummasti...nii-in. :roll: :lol:
Ainakin niillä voi saada aikaan hauskan kirjeenvaihdon ilmoitustaululla. :D
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Defeat kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Tollaset laputhan auttaa AINA kummasti...nii-in. :roll: :lol:
Ainakin niillä voi saada aikaan hauskan kirjeenvaihdon ilmoitustaululla. :D
ensin oli poika isännöitsijän puhuttelussa (kyllä, näin tilanteen) ja sitten tuo lappu vietiin tonne joten tuskimpa tuosta sen kummempaa kirjeenvaihtoa tulee
BMW 525iA Touring Executive
Pika
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Pika »

Kannanpa itsekin korteni kekoon kun on näin mehevä aihe :)

Entinen koulukaveri oli muuttamassa rivitaloyksiöstään pois ja itse taas olin etsimässä itselleni kämppää. Tiesin kyllä ennestään, että naapurin keski-iän ylittänyt, väkijuomiin menevä pariskunta oli omalla tavallaan iloluontoista ja isoäänistä mutta arvelin, että kun noita on jonkin verran töissäkin nähnyt, niin kyllä minä nyt sen verran "elämän ääniä" kestän, vaikka kaveri kertoikin, että loppuajasta oli takonut taloon yörauhaa junttaamalla pesäpallomailalla seinään.

Väärässäpä olin.

Aluksi kaikki meni ihan ok, naapuri kävi esittäytymässä ja rivari oli kaikin puolin miellyttävä paikka asua, mutta pikkuhiljaa se touhui siitä villiintyi.
Kulunvalvonta oli aukotonta, siitä ESMI:n insinööreilläkin olisi opeteltavaa: yleensä ennen kuin oma ovikello soi, kuuli jo kun seinän takaa alkoi kuulua kiirehtivää kopinaa ja ovi paukahti auki. Jostain syystä minun ovikello triggeroi naapurin huutelemaan kissaansa oven pieleen ja utelemaan vierailta että ketäs nämä oikein on. Kissan nimi vaan vaihtui yleensä tilannekohtaisesti, mutta kyllä se olemassa oli, siitä ei ollut epäilystäkään - mikäpä muukaan minun matot olisi takapihalla käynyt merkkaamassa reviirikseen :P Kulunvalvontaraportit joutui sitten yleensä kuuntelemaan seinän läpi (halusi tai ei), kun nämä suutuspäissään noituivat toisilleen millainen huoripukki ja roisto tuo naapurikin on, "ku siellä on käynyt jo kaksi eri naista tässä kuussa." Voivodivoi kun toisilla on liikaa aikaa... Olipa tuo kerran aamukuudelta keittiön ikkunan takana pyllistelemässä kun itse olin tulossa töistä.

Arkipäiväisempiä episodeja olikin sitten räyhääminen (toisilleen tosin) ja se, että yöaikaan joku kävi töhkiksestä nokkimassa polttamiskelpoiset tumpit. Siinä, missä matti meikäläisen puhekuplassa on välimerkki, näillä oli kirosana. Iso kirosana. Välillä taas sitä joutui kuuntelemaan näiden toisilleen liruttelemia suoranaisia hempeyksiä, kuten "sinäki saatara olit lapsena niin ruma että sinut pantiin sängyn alle piiloon kun tuli vieraita käymään!"

Eräänä aamuna seitsemän aikaan ovikello sitten soi, ja kukas siellä muukaan kuin naapurin isäntä sähkölasku kourassa huutaen kuin hyeena, että "kaksi sataa tähän kouraan kun oot ¤#(&/!! varastanut meiltä sähköä!" Rahat jäi saamatta mutta posti toi naapurille kirjallisen huomautuksen taloyhtiön hallitukselta. Siitä seurasikin peräti kahden viikon hiljainen (ja kuiva?) kausi, mutta pikkuhiljaa elämä palaili taas omille uomilleen. Sen kerran taisi olla myös hiljainen kausi, kun pariskunnan isäntä oli kusaissut kahvipannuun kun ei ollut lokoiltultaan jaksanut vessaan mennä. Silloin isäntäkin oli hiljaa kun rouva piti vuorisaarnaa. Kerrankos tuota nyt laiskottaa. Kerran kylille lähtiessään rouva tosin uhosi olevansa matkalla poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta, kun "joku naapuri" oli tehnyt heistä aiheettoman ilmoituksen isännöitsijälle. Ketä lie tarkoittanutkaan, ne kun asui päätykämpässä ja minä olin niiden ainoa seinänaapuri. Rikosilmoituksesta ei kyllä ole kuulunut mitään.

Samainen rouva jaksoi myös pariinkin kertaan reuhata meikäläisen seinän sisään piilottamasta, sähköä varastavasta piipittävästä laitteesta (josta on sittemmin tullut kaveriporukassa oikea kulttilaite, mitä ei vaan kukaan ole koskaan nähnyt mutta kaikki haluaisivat saada omakseen), sillä kyllähän hän nämä jutut tietää, kun entinen mieskin oli sähkömies (ei muuten ollut, mutta eihän se sitä minun tiennyt tietävän). Välillä tiemmä joku naputti yhtäjaksoisesti niiden seinään, välillä mitä milloinkin. Välillä taas kehuttiin kuinka kelpo naapuri heillä nykyään on, varsinkin kun "se entinen oli täysi roisto." Eipä ne minun nimeä tosin koskaan paria päivää kauemmin muistaneet, joten varmaan kyse oli yhdestä ja samasta pahiksesta: minusta.

Tällaista elämää minä kuuntelin parisen vuotta mutta loppujen lopuksi kävi kuitenkin niin onnellisesti, että vuokraemäntäni pisti osakkeen myyntiin ja minä kuulin tyhjillään olevasta, isommasta asunnosta joten oli kaksi (!?) hyvää syytä vaihtaa kämppää. Ja autokin vaihtui Saabiin :) Että on näitä. Jostain syystä http://www.kyttaajat.net :n jutut eivät jaksa enää hetkauttaa :D

Mutta sen tuosta oppi, että pienelle talonyhtiölle omassa osakkeessa asuva häirikkö on vaan aikamoinen rasite. Siitä kun ei pääse eroon ihan tuosta vaan niin kuin vuokralaisesta, vaikka aihetta olisikin.
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Psychocowboyn tarina sai väkisin hymyn huulille, vaikka tuollaisen naapurin kanssa asustaminen ei varmaan nauratakaan :? :D

Itse olen asunut kuusi vuotta kerrostalossa ja on ollut ihan positiivinen kokemus. Talon asukkaiden keski-ikä on sen verran suuri, että meteliä ei ole 8)

Kerran olen itse menettänyt hermot totaalisesti jonkun naapurin kanssa, josta en vieläkään tiedä ketä tämä edes oli.
Meidän mukula oli alle vuoden vanha ja nukkumaanmeno oli hänelle vähän hankalaa. Juuri kun puolen tunnin yrittämisen jälkeen lapsi nukahti klo.21.15 niin naapuri päätti porata Hiltillä pari reikää seinään :twisted:
Ensimmäisen kaksi minuuttia jaksoin kuunnella poraamista ja meidän lapsen suoraa huutoa, kunnes menin rappukäytävään etsimään, että mistä ääni tulee. Käytävässä kuitenkin kaikui niin paljon, että oli aivan mahdotonta sanoa, että tuliko poraaminen ylä- vai alakerrasta ja mistä asunnosta.
Huusin sitten rappukäytävässä niin lujaa kuin jaksoin: Lopeta nyt juma*auta se poraaminen!
(tiedän, että meteliä saa pitää kymmeneen saakka, mutta oliko se vi**u pakko aloittaa vasta yhdeksän jälkeen)
Huudon jälkeen tuli kolmen sekunnin hiljaisuus ja poraaminen jatkui... :evil:
Tässä vaiheessa menin takaisin asuntoon ja mietin seuraavaa siirtoa.
Poraaminen kuitenkin loppui muutaman minuutin kuluttua, mutta huutamisellani ei varmaan ollut osaa eikä arpaa siihen asiaan. Todennäköisesti poraaja ei vielä tänä päivänäkään tiedä, että joku on jotain huutanut, mutta muut naapurit kyllä varmasti kuulivat :)

Itse olin seuraava ketä sai huutoa, koska vaimon mielestä rappukäytävässä meluaminen ei ollut kovin fiksua :)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hessu kirjoitti:Kerrostalo -> luhtitalo -> rivitalo -> omakotitalo. En kadu pätkääkään :wink:
Kerrostalo - luhtitalo - kerrostalo - omakotitalo. Luhtitalossa piti käydä sanomassa yläkerran "parille", että tappakoot vaikka toisensa mutta älkää meitä häirikkö, tai jos yöllä herätätte pojan niin toivotte, että oletta jo kuolleita :evil:

Tässä omakotitalossakin kävi naapuri huutamassa vaimolle, kun vaimo leikkasi rajalle olevaa pensasaitaa (oikeastaan se on läpilaho risuaita). Väittivät, että heillä on hallintaoikeus. Katos kummaa, oliskohan noin ku meiän tontin rekistereissä ei ole kuin oman lainan kiinnitykset :lol: Ilmoitettiin tuon naapurin eli 4-asuntoisen taloyhtiön isännöitsijälle niin on ollu sen jälkeen siivosti. Periaatepäätöksen kuitenkin tein, että joka pään aukomisesta ilmoitan naapuritalon isännöitsijälle.

Muuten on saanu olla rauhassa. Vaimo tuossa tosin hermoili vastapäisen naapurin Harleyn pakoääniä ja minusta ne ihan kivat jytinät.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Onhan noita naapureita tullut hiljennettyä ja niiden kanssa tapeltua monin eri keinoin, myös fyysisesti.

Yksi nuori koltiainen asui seinänaapurina, pyöri mopopoikien kanssa ja meteliä ja juhlimista riitti, mopotkin parkkeerattiin aina rapun eteen. Muutaman kerran kävin tyrkkäämässä nuppineulalla/teräsharjan piikillä pihtien avustuksella renkaisiin reikiä ja kertaalleen tyrkkäsin yhden härvelin tuoreöljyvoiteluletkuun laakerinkuulan. Kovaäänisimmän mopon, juuri sen minkä omistaja tykkäsi polttaa rengasta rapun edessä, peilit saivat osakseen kipeää kun satuin kertaalleen kävelemään siirtoleukapihtien kanssa ohi.. hiha väliin pihdeillä puristaen, ei kuulu edes meteliä.
Paria kuukautta myöhemmin tämä kaveri muutti kämpästään kesken kuuta pois, syytä en tiedä ellei sit säikähtänyt tosissaan kun edellisenä yönä kiukkusin parvekkeelta toiselle niiden metelistä kirves toisessa kädessä ja muutamaa 9mm:n kutia toisessa kädessä helistellen(mut eihän mulla asettakaan voi olla, ku eihän mulla oo lupiakaan!). :twisted:

Toinen kerta oli sit alakerran naapurin koira.. huomautin asialliseen sävyyn että josko jättäisivät vaikka radion kämppään päälle ettei koira yksin ollessaan kuulisi jokaista risausta lähiympäristöstä ja jos vaikka lopettaisi sen loputtoman ulvomisensa. Ei oltu oikein vastaanottavaisella tuulella siellä koskapa tuli turpaan ennenkuin kerkesin kissaa sanoa ja takas ei päässy antamaan ku oli porukkaa välissä lauman verta. Tilannehan kärjistyi lopulta siihen että naapuri heilui haulikon kanssa, minä tiputin sen kämpästä ikkunoita jne.. multa lähti vain kämppä, mut naapurilta sen lisäks myös eukko pennun kera.. :twisted:

Onhan näitä.. mut tässä pari viimeisintä tapausta.

Jos mulle ollaan jotakuinkin kohteliaita, olen mitä paras naapuri, avulias, kohtelias, en valita ihan yhdestä enkä kahdesta metelöinnistä/häiriöstä.. mut jos se on jatkuvaa eikä sanominen tehoa, niin saatan olla ikäväkin naapuri. Hullua ei pitäs ärsyttää mut kun kaikki ei sitä tajua. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Lohduttavaa lukea ettei muilla mene sen paremmin :wink: . Juuri kun olin kerennyt vuodattaa man tarinani niin töistä kotiin tullessani huomasin riemukseni että alakerran trampoliini oli kadonnut :D :D . Oi tätä onnen autuutta ja hiljaisuutta. Nyt alkaa kotiteatterissakin riittää tehot tv:n katseluun. Nyt vaan eletään toivossa että ovat jo muuttamassa :twisted: . On muuten tarkemmin ajatellen ollut niin hiljaista että joko on tullut iso ukaasi taloyhtiön puolelta tai sitten alakerrassa kytee pommi 8O .
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kyllä tarinoita mahtuu. Tässä oma tarina nuoruudestani jolloin asuin vielä vanhempieni kanssa. Talo oli normaali kolmekerroksinen talo jossa asui paljon lapsiperheitä. Naapuri sitten pokasi itselleen naisen ja niiden piti muuttaa isompaan asuntoon joten kämppä meni myyntiin. Asunnun osti Espoon kaupunki ja käyttö annettiin sosiaalitoimistolle. Heti ensimmäinen uusi naapuri oli nuori 20 vuotias koltiainen joka oli juuri tullut vieroituksesta. Olikohan noin 3 h kun rappukäytävässä alkoi melkoinen liikenne. Asiakkaita kävi 24h ja jatkuva mäiske asunnossa (pillerikauppa auki). Oli aamuja kun rappukäytävääs makasi nuoria aivan tokku poissa ja pillerit toisessa kädessä. Hyvä kun oven sai auki kun ne sammuivat ties minne. Parvekkeelta lensi sitten kaljapullot suoraan lasten leikkipaikalle ja samalla tupakantumpit pudotettiin kaiteen yli alakerran naapurin pihalle. Taloyhtiö valitti asiasta Espoon kaupungille ja asukas vaihdettiin. Viikon hiljaisuuden jälkeen uusi diileri muutti asumaan ja taas sama touhu päällä. Ulko-oven takana oli koko ajan jonoa odottamassa sisäänpääsyä. Taloyhtiö lunasti asunnon itselleen ja sitten sekin rappu rauhoittui.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Osasin odottaa Myrkyltä jotain tällaista. :)
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Noita lukiessani totean olevani oikea "onnen pekka". Asuin edellisessä asunnossa 32 v ja näin nuo kaikki ylläkuvatut variaatiot elämän kirjosta.
Talossa asui vain muutama puhekykyinen naapuri. Noin päättelin heidän käytöksestään. Asunto oli Tapiolan vuokra-asunto. Talo myyntiin ja asukkaat pihalle.
Samaan sakkiin kuuluivat myös kaltaiseni "asiakasomistajat", me asiakkaat jotka "omistamme" Tapiolan. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En hyväksynyt Tapiolan myyntitarjousta, koska talossa ei oltu tehty putkiremontteja yms.
En myöskään hyväksy Tappiolan menettelyä, vuosikymmeniä vuokraa maksaneiden asukkaiden kohteluun, puhumattakaan monista pitkistä vakuutuskausista. Katsotaan noita, kun aika kuluu.
Mietin eri vaihtoehtoja ja päädyin VVO:n vuokra-asuntoon, jonka sain kahdessa päivässä. Vuokra oli halvempi kuin Tappiolan asunnossa, neliöitä rutkasti enemmän ja just remontoitu asunto = kaikki uutta.

Muutin tänne ja nyt alkoivat yllätykset.
Talossa asuu puhekykyisiä ihmisiä. :wink:
Moni asukas tuli moikkaamaan ja toivottamaan sydämellisesti tervetulleeksi.
mm. muista että ilmainen lenkkisauna on aina tiistaisin. :D
Tuuthan asukasyhdistyksen kokoukseen. Pihatalkoissa joimme kaljaa ja söimme omasta grillitä valmistettua makkaraa.
Minkälaisia kukkia istutamme nyt pihalle, yms vastaavia kymysyksiä satelee. :D

No, nyt toista kuukautta asuneena tunnen olevani ihanien ihmisten keskellä, puhumme pihalla paskaa ja autamme toisiamme. Olemme ystäviä. Hieno tunne noiden nirppanokkien jälkeen.
Kaikki moikkaa toisiaan ja oudoimmat esittelevät itsensä.

On täällä jo muutama naapuri pitänyt juhliakin aamuun asti, mutta sillai kauniisti.

Luulen ja uskon , että ryhmäkuri saa täältä häirikön ulos äkkiä, näin olen kuullut kerrottavan ja kuulemma näin on tehtykin.

Viihdyn nyt täällä uudessa kodissamme, mukavien ihmisten joukossa.

Eipä oikein sytytä hankkia uutta omaa omistusasuntoa, johonkin osakkeenomistaja-rähjäryyppy-mykkätollon-taloon.

Täällä tuntee olevan turvassa, ihmisten kanssa.
Katsotaas vain kuinka kauan herkkua kestää, luulen sen kestävän.
Viimeksi muokannut Firges9000, To Touko 18, 2006 23:00. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Meillä on ollut oikein rauhallista ja mukavaa vaikka kerrostalossa nyt asutaankin. Ainoa häiriö mikä tulee mieleen oli kun heräsin n. vuosi sitten siihen että ovelta kuuluu armoton jyske. Olin pikkusen siinä päikkäreitä nukkumassa yövuoron päälle ja hoipertelin avaamaan uhkaavasti notkuvaa ovea. Kalsarit jalassa tukka pystyssä avasin oven. Ovella oli joku pitkätukkainen nahkatakkityyppi nyrkki ojossa. Seurasi koominen tilanne: unenpöpperössä en keksinyt yhtään mitään sanottavaa ja vain tuijotin silmät sirrillä tätä kummallista jyskyttävää otusta. Jyskyttävä otus vaikutti vähintäänkin yllättyneeltä ja käveli takaperin seinään pahki kuin hidastetussa filmissä suu auki ja silmät ei niin sirrissä. Tovin ihmettelin outoa vierasta ja sitten panin oven kiinni ja menin takaisin nukkumaan.
Myrkky
luonnevammamouho

Raimo Miettinen kirjoitti:Osasin odottaa Myrkyltä jotain tällaista. :)
No..? Kui se silleen.. oonko mie täällä foorumillakin niin skitso..? :D
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Et ole Myrkky, et.
täällä on vaan noita "skitsoja" vastaajia seassa :wink: :lol:
Viimeksi muokannut Firges9000, To Touko 18, 2006 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Firges9000 kirjoitti: Muutin tänne ja nyt alkoivat yllätykset.
Talossa asuu puhekykyisiä ihmisiä. :wink:
Moni asukas tuli moikkaamaan ja toivottamaan sydämellisesti tervetulleeksi.
mm. muista että ilmainen lenkkisauna on aina tiistaisin. :D
Onpa sulla ollut ikäviä yllätyksiä :wink: . ettet vaan olisi joutunut johonkin avohoitolaan missä asukkaille syötetään onnellisuus pillereitä 8O .
Ei vaan tuollaista se oli ennen meilläkin. Kateellisena luen tollasia juttuja. Omakotitalon hankinta kuuluu sarjaan "perintöä odotellessa" :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Myrkky
luonnevammamouho

Firges9000 kirjoitti:
Et ole Myrkky, et.
täällä on vaan noita skitsoja vastaajia seassa :wink: :lol:
No niin mie arvelinkin.. ;) :lol:
Vastaa Viestiin