Sami kirjoitti:
Täällä pääkaupunkiseudulla ihmisillä on tapana oikeasti lähteä noista liikennevaloista ja jo 7 vuoden aikana olen huomannut, että T8:lla ja T16:sta täyskaasukiihdytyksessä jää useammalle muulle automerkille (japanilaisille yms.) Viimeksi tänään Motonetin liikennevaloissa kiihdytettiin rinnakkain työkaverin 9-3:n kanssa, eikä kumpainenkaan mahdettu mitään +40 vuotiaalle mammalle, joka veti meistä kummastakin ohi jollain 90-luvun alun farmari sitikalla (vapaastihengittävä). Jos olisin jaksanut kiihdyttää yli 120km/h ja siitäkin yli, olisin voinut saavuttaa 100km/h vauhtiin kiihdyttäneen mamman, mutta se olisi 80km/h rajoituksella ollut melko typerää..
"Lusmuin" T8 on 145hv, jonka 0-100km/h arvo on aika tarkkaan 10,0s. Tuohon aikaan vaaditaan vähintään 2,0litrainen 16V kone, esim. uusi Passat 2.0FSI 0-100km/h 9,6s (mitattu arvo Tuulilasissa). Satku on tosiaan huono lähtemään paikaltaan (n. 0-40km/h on heikkoa), mutta ei sillä kyllä
minun mielestäni tarvitse katsella viereltä lähtevän perävaloja liikennevaloissakaan, mikäli vierellä on korkeintaan 2,0litrainen "normaali" vapariperheauto (ei mikään TypeR tms). Isommat koneet sitten erikseen, niihin tarvitaan jo T16:sta rinnalla pysymiseen

Itse en tunne olevani tientukkona edes kaasarisatkulla, päinvastoin, ihmetyttää kun ihmiset ei osaa lähteä valoista rivakasti ja kiihdytysrampeillakin saa himmailla.
Totta on, että ei tuollaisella T8:lla pysty näyttämään reippaasti perävaloja noille ns. tavallisille perheautoille (luokassa 1,6...2,0litraa) paikaltaan lähdettäessä taajamanopeuksissa, mutta ei sillä kyllä jalkoihinkaan jää...
Kuten jo aimminkin sanottua, niin maantiellä se turbo on vasta on kotonaan ja taajamassa vierellä roikkuva korollajorma ja opeliteini joutuu kasvattamaan tahtomattaan turvaväliä, jos niikseen tulee.