Lastutus ja katsastus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Lastutus ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Janezki »

MORO!

Olen uusi klubilainen ja juuri hiljattain ruisku siirtyi puoliskon omistukseen ja itse turboistuin. Luin jostain näiltä sivuilta jotain lastutuksesta ja siitä, että katsastukseen hyväksytään vain tietyn merkkisiä lastuja. 8O HÄH!

Siis voiko tämä olla totta ja mistä ihmeestä se katsastusmies tietää minkä merkkinen lastu siinä on, jos se nyt yleensäkään sitä lastua huomaa???

Valaiskaa tietämätöntä kaikesta tähän liittyvästä. Kiitos jo etukäteen.

-Janezki
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ei kannata mennä muutoskatsastamaan lastutettua Saabia, ellei sitten ole alla jotain seuraavista autoista Hirschin virisetillä:

Uusi 9-3 2.0T (Hirsch step 2, 252 hv)
Uusi 9-3 2.8V6t (Aero) (Hirsch step 1, 275 hv)
9-5 Aero Hirsch (joko 280 tai 305 hv).

Nuo em. mallit on mahdollista joten kuten saada läpi muutoskatsastuksesta, mutta jos sinulla on autossasi jonkun muun valmistajan virisetti, niin unohda koko muutoskatsastus.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

"Haku"-toiminnolla löytyy juttua asiasta aika paljon !
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös kuitenkin voisi rakentaa samassa korissa olevan suuritehoisimman vakion, ja muutoskatsastaa sen, siihen tuskin on suomen lainsäädännölläkään sanomista, jos ei vaihda yli puolta autosta.
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ei kannata mennä muutoskatsastamaan lastutettua Saabia, ellei sitten ole alla jotain seuraavista autoista Hirschin virisetillä:

Uusi 9-3 2.0T (Hirsch step 2, 252 hv)
Uusi 9-3 2.8V6t (Aero) (Hirsch step 1, 275 hv)
9-5 Aero Hirsch (joko 280 tai 305 hv).

Nuo em. mallit on mahdollista joten kuten saada läpi muutoskatsastuksesta, mutta jos sinulla on autossasi jonkun muun valmistajan virisetti, niin unohda koko muutoskatsastus.
Mulla on 9-3 2.0T (Speed Parts)
Eli en ota huolta leimaamisesta. Eihän tuo tehon kasvu ole niin suuri, että hirvittämään alkaisi.

Täytynee lukea Paden linkkejä...
Viimeksi muokannut Janezki, Pe Touko 19, 2006 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Kurko kirjoitti:Eikös kuitenkin voisi rakentaa samassa korissa olevan suuritehoisimman vakion, ja muutoskatsastaa sen, siihen tuskin on suomen lainsäädännölläkään sanomista, jos ei vaihda yli puolta autosta.
Ehkä kannattais, mutta kun auto tuli SP:n lastulla. Ei minulla tässä vaiheessa (vielä) mitään hinkua ole tuosta lisää repiä. Riittää tuokin määrä hevosia (vielä), kun ruiskusta siihen siirtyi.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin, ei autoa kannata muutoskatsastaa, jos ei välttämättä otteeseen halua noita uusia teholukemia. :)
Mikä ei noiden viripajojen bokseilla onnistukkaan ilman hirvittävää rahavuorta.
Ja ainakaan vielä tänään ei ole noilla konttoreilla vehkeitä/tietoa tutkia mitä tuo älykone pitää sisällään, saab nähdä parinvuoden päästä. :?
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti:Ei kannata mennä muutoskatsastamaan lastutettua Saabia, ellei sitten ole alla jotain seuraavista autoista Hirschin virisetillä:

Uusi 9-3 2.0T (Hirsch step 2, 252 hv)
Uusi 9-3 2.8V6t (Aero) (Hirsch step 1, 275 hv)
9-5 Aero Hirsch (joko 280 tai 305 hv).

Nuo em. mallit on mahdollista joten kuten saada läpi muutoskatsastuksesta, mutta jos sinulla on autossasi jonkun muun valmistajan virisetti, niin unohda koko muutoskatsastus.
Kaikki muutkin "uusiin" Saabeihin saatavat Hirschin virisarjat saa muutoskatsastettua Suomessa. Hirschillä on Tüv:n todistus kaikista sarjoista ja se riittää Suomessakin.
Ainoa ongelma on Suomen lainsäädäntö, jonka mukaan tehoja nostettaessa pitää alustaa ja jarruja päivittää. Siksi ei ole oikein kannattavaa laittaa esim. 1.8t 9-3SS:ään Hirschin settiä, kun jarrut joutuisi samalla päivittämään Aeroa (2.0TS, 210hp) vastaavaksi ja mahdollisesti myös alusta. Helpoimmalla pääsee kun ei muutoskatsasta.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin, ja kannattaa ottaa sitten APC-sulake poes tai mankkavenan johto, jos inssi koeajaa. :lol: :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

juhokare kirjoitti:Niin, ja kannattaa ottaa sitten APC-sulake poes tai mankkavenan johto, jos inssi koeajaa. :lol: :wink:
En ole nähnyt sellaista katsastusasemaa, missä olisi mahdollisuus paljon revitellä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

peinu kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Niin, ja kannattaa ottaa sitten APC-sulake poes tai mankkavenan johto, jos inssi koeajaa. :lol: :wink:
En ole nähnyt sellaista katsastusasemaa, missä olisi mahdollisuus paljon revitellä.
Helsingin hakuninmaalla kyllä lähtee...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin