Olen uusi klubilainen ja juuri hiljattain ruisku siirtyi puoliskon omistukseen ja itse turboistuin. Luin jostain näiltä sivuilta jotain lastutuksesta ja siitä, että katsastukseen hyväksytään vain tietyn merkkisiä lastuja. HÄH!
Siis voiko tämä olla totta ja mistä ihmeestä se katsastusmies tietää minkä merkkinen lastu siinä on, jos se nyt yleensäkään sitä lastua huomaa???
Valaiskaa tietämätöntä kaikesta tähän liittyvästä. Kiitos jo etukäteen.
Ei kannata mennä muutoskatsastamaan lastutettua Saabia, ellei sitten ole alla jotain seuraavista autoista Hirschin virisetillä:
Uusi 9-3 2.0T (Hirsch step 2, 252 hv)
Uusi 9-3 2.8V6t (Aero) (Hirsch step 1, 275 hv)
9-5 Aero Hirsch (joko 280 tai 305 hv).
Nuo em. mallit on mahdollista joten kuten saada läpi muutoskatsastuksesta, mutta jos sinulla on autossasi jonkun muun valmistajan virisetti, niin unohda koko muutoskatsastus.
Eikös kuitenkin voisi rakentaa samassa korissa olevan suuritehoisimman vakion, ja muutoskatsastaa sen, siihen tuskin on suomen lainsäädännölläkään sanomista, jos ei vaihda yli puolta autosta.
Turbo Sensonic kirjoitti:Ei kannata mennä muutoskatsastamaan lastutettua Saabia, ellei sitten ole alla jotain seuraavista autoista Hirschin virisetillä:
Uusi 9-3 2.0T (Hirsch step 2, 252 hv)
Uusi 9-3 2.8V6t (Aero) (Hirsch step 1, 275 hv)
9-5 Aero Hirsch (joko 280 tai 305 hv).
Nuo em. mallit on mahdollista joten kuten saada läpi muutoskatsastuksesta, mutta jos sinulla on autossasi jonkun muun valmistajan virisetti, niin unohda koko muutoskatsastus.
Mulla on 9-3 2.0T (Speed Parts)
Eli en ota huolta leimaamisesta. Eihän tuo tehon kasvu ole niin suuri, että hirvittämään alkaisi.
Täytynee lukea Paden linkkejä...
Viimeksi muokannut Janezki, Pe Touko 19, 2006 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurko kirjoitti:Eikös kuitenkin voisi rakentaa samassa korissa olevan suuritehoisimman vakion, ja muutoskatsastaa sen, siihen tuskin on suomen lainsäädännölläkään sanomista, jos ei vaihda yli puolta autosta.
Ehkä kannattais, mutta kun auto tuli SP:n lastulla. Ei minulla tässä vaiheessa (vielä) mitään hinkua ole tuosta lisää repiä. Riittää tuokin määrä hevosia (vielä), kun ruiskusta siihen siirtyi.
Niin, ei autoa kannata muutoskatsastaa, jos ei välttämättä otteeseen halua noita uusia teholukemia.
Mikä ei noiden viripajojen bokseilla onnistukkaan ilman hirvittävää rahavuorta.
Ja ainakaan vielä tänään ei ole noilla konttoreilla vehkeitä/tietoa tutkia mitä tuo älykone pitää sisällään, saab nähdä parinvuoden päästä.
Turbo Sensonic kirjoitti:Ei kannata mennä muutoskatsastamaan lastutettua Saabia, ellei sitten ole alla jotain seuraavista autoista Hirschin virisetillä:
Uusi 9-3 2.0T (Hirsch step 2, 252 hv)
Uusi 9-3 2.8V6t (Aero) (Hirsch step 1, 275 hv)
9-5 Aero Hirsch (joko 280 tai 305 hv).
Nuo em. mallit on mahdollista joten kuten saada läpi muutoskatsastuksesta, mutta jos sinulla on autossasi jonkun muun valmistajan virisetti, niin unohda koko muutoskatsastus.
Kaikki muutkin "uusiin" Saabeihin saatavat Hirschin virisarjat saa muutoskatsastettua Suomessa. Hirschillä on Tüv:n todistus kaikista sarjoista ja se riittää Suomessakin.
Ainoa ongelma on Suomen lainsäädäntö, jonka mukaan tehoja nostettaessa pitää alustaa ja jarruja päivittää. Siksi ei ole oikein kannattavaa laittaa esim. 1.8t 9-3SS:ään Hirschin settiä, kun jarrut joutuisi samalla päivittämään Aeroa (2.0TS, 210hp) vastaavaksi ja mahdollisesti myös alusta. Helpoimmalla pääsee kun ei muutoskatsasta.