175cd made by solex

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

175cd made by solex

Viesti Kirjoittaja axtec »

elikkäs olisin kysellyt että:

onko eroavaisuuksia 175cd made by solex ja 175cd "zenich"-strömberg?
ovat ainakin päältäpäin samannäköisiä.

kuulin huhua että nuo olisivat erittäin helppoja paineista turbo käyttöön, ainakin pienillä paineilla? eivät kuulemma tarvitse kuin yhden letkun tiettyyn kohtaan kaasaria ja siihen ahtopaine.

kannattaako edes yrittää paineistaa, vai laittaa kaasari suosiolla ahtimen imupuolelle?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eiköhän se imupuolelle helpompi ole laittaa....
mutta ei se iso homma pitäisi olla paineistaa mitä itsekin kuullut, volvon R-sportissahan tuota on käytetty..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

eikös

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Eikös olis vielä parempi paineistaa tuplat?

Muuten jos laittaa imupuolelle, niin eikö tuo turbon kuumuus aiheuta ongelmia?
SAAB
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: eikös

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kimmoisa kirjoitti:Eikös olis vielä parempi paineistaa tuplat?
ilmeisesti halvinta ja helpointa jo olevilla osilla turbotus tapaa vaan haetaan.. ruutta tietysti vielä parempi olisi..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kyllä tuolta löytyy saab 99 gls:sän tuplat, ex poliisi auto :D

voisko kukaan kertoa tarkemmin miten tuo paineistus tapahtuu?

onko kaikissa turbo saabeissa ruutta jo vakiona?

ja tietysti olisi kiva jos paineistuksesta sais kuvia.
kiitoksia jo etukäteen!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tää mutua, mutta siis arvaukseni on, että se uimurikammio paineistetaan samalla paineella, joka tulee sinne ahtoputkeen. Uimurikammioon menee se vapaana oleva putkenpätkä siellä kaasarin kyljessä. Silloin bensa virtaa samalla tapaa sieltä kaasarista ilman sekaan, kuin vaparinakin. Lisäksi taidat tarvita sähköisen bensapumpun ja bensapainesäätimen, joka nostaa ahtopaineiden perusteella bensapainetta kaasarille tulevassa linjassa. On näet vastaavasti nostettava bensansyöttöpainettakin, jotta bensaa menee uimurikammioon, kun uimuri laskee ja neulaventtiili antaisi bensan tulla kammioon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

meinaatko että jos bensa-puoli on tuossa turbo-vehkeessä joskus kunnossa, niin tarvitsee vain tuohon putkenpäähän ahtopaineen?

onko tuo putki imusarjalta katsottuna kaasarin oikealla puolella?
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ilmeisesti siihen putkenpätkään mikä toimii vaparina
kohokammion huohottimena se pieni messinki putkenpätkä
sivussa??? 8O
Ari 1622
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ari_viitanen kirjoitti:Ilmeisesti siihen putkenpätkään mikä toimii vaparina
kohokammion huohottimena se pieni messinki putkenpätkä
sivussa??? 8O
Tämmönen on miun käsitys asiasta. Kokemusta ei ole. Voisi toki tsiikata siitä tuulilasin artikkelista, jossa turbottivat petron, että miten ne sen teki...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

axtec kirjoitti:kannattaako edes yrittää paineistaa, vai laittaa kaasari suosiolla ahtimen imupuolelle?
miten ihmeessä meinasit saada tuolla yllämainitulla tavalla toimimaan..?! :lol:

eikö olisi helpointa vaan hankkia K-jetronic.. :roll:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

onhan niitä tehty,meinaan laitettu kaasari imupuolelle
mutta vähempi,ei ole tarvinnu ostaa sitä paineen kestävää kaasaria
aikana jolloin turbo autosta ei vielä nin tiedettykään ja jos tiedettiin niin
se oli vain kaukainen haave 8) ? mutta asiaan on niitä tehty ja toimiikin jopa.
Ari 1622
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Olipa Saab tai ei, niin ruiskulla laittaisin.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

joo k-jetti helppo laittaa yhden kaasarin hinnalla ostaa jo
repullisen k-jettejä .
Ari 1622
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

..
Viimeksi muokannut Myrkky, La Touko 20, 2006 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

gls kirjoitti:
miten ihmeessä meinasit saada tuolla yllämainitulla tavalla toimimaan..?! :lol:
Helposti, onhan noita kaasarivehkeitä ollut iät-ajat joissa ahdetaan polttoaineseosta.. mieti nyt vaikka remmiahdettuja V8 moottoreita.

Ja mikäpä estää ahtamasta vaikka nelarimopon.. ;)

Btw. mistähän sais puolikuntoisen linkin kokoluokkaa olevan ahtimen? Sais toteuttaa sen suuren haaveen ja ahtaa ruohonleikkurin.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin