175cd made by solex
175cd made by solex
elikkäs olisin kysellyt että:
onko eroavaisuuksia 175cd made by solex ja 175cd "zenich"-strömberg?
ovat ainakin päältäpäin samannäköisiä.
kuulin huhua että nuo olisivat erittäin helppoja paineista turbo käyttöön, ainakin pienillä paineilla? eivät kuulemma tarvitse kuin yhden letkun tiettyyn kohtaan kaasaria ja siihen ahtopaine.
kannattaako edes yrittää paineistaa, vai laittaa kaasari suosiolla ahtimen imupuolelle?
onko eroavaisuuksia 175cd made by solex ja 175cd "zenich"-strömberg?
ovat ainakin päältäpäin samannäköisiä.
kuulin huhua että nuo olisivat erittäin helppoja paineista turbo käyttöön, ainakin pienillä paineilla? eivät kuulemma tarvitse kuin yhden letkun tiettyyn kohtaan kaasaria ja siihen ahtopaine.
kannattaako edes yrittää paineistaa, vai laittaa kaasari suosiolla ahtimen imupuolelle?
Re: eikös
ilmeisesti halvinta ja helpointa jo olevilla osilla turbotus tapaa vaan haetaan.. ruutta tietysti vielä parempi olisi..kimmoisa kirjoitti:Eikös olis vielä parempi paineistaa tuplat?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Tää mutua, mutta siis arvaukseni on, että se uimurikammio paineistetaan samalla paineella, joka tulee sinne ahtoputkeen. Uimurikammioon menee se vapaana oleva putkenpätkä siellä kaasarin kyljessä. Silloin bensa virtaa samalla tapaa sieltä kaasarista ilman sekaan, kuin vaparinakin. Lisäksi taidat tarvita sähköisen bensapumpun ja bensapainesäätimen, joka nostaa ahtopaineiden perusteella bensapainetta kaasarille tulevassa linjassa. On näet vastaavasti nostettava bensansyöttöpainettakin, jotta bensaa menee uimurikammioon, kun uimuri laskee ja neulaventtiili antaisi bensan tulla kammioon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Tämmönen on miun käsitys asiasta. Kokemusta ei ole. Voisi toki tsiikata siitä tuulilasin artikkelista, jossa turbottivat petron, että miten ne sen teki...ari_viitanen kirjoitti:Ilmeisesti siihen putkenpätkään mikä toimii vaparina
kohokammion huohottimena se pieni messinki putkenpätkä
sivussa???
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Helposti, onhan noita kaasarivehkeitä ollut iät-ajat joissa ahdetaan polttoaineseosta.. mieti nyt vaikka remmiahdettuja V8 moottoreita.gls kirjoitti:
miten ihmeessä meinasit saada tuolla yllämainitulla tavalla toimimaan..?!![]()
Ja mikäpä estää ahtamasta vaikka nelarimopon..

Btw. mistähän sais puolikuntoisen linkin kokoluokkaa olevan ahtimen? Sais toteuttaa sen suuren haaveen ja ahtaa ruohonleikkurin..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)