Ajonesto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Ajonesto

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

9000 griffin -95 ei viitsi käynnistyä kuin joskus ja jouluna. Kone pyörii kyllä. Bensapumpun vaihdoin. Auto kävi taas, kunnes ei taas käynnistynytkään. Käy ja kukkuu kun huvittaa. Engine valo taulussa palaa startatessa kun käynnistyy. Eilen lähti käyntiin ja kävi kuin enkeli. Tänään sitten taas ei. Miten ajoneston vois saada pois?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Vilkkuko hälyttimen ledi "ajonestoa", eli onko vika varmasti ajonestossa?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

Hälyttimen valo vilkkuu kun suljen ovet kauko-ohjaimella. Ja tietty sammuu kun avaan. Auto on ollut "remontissa" jo useamman viikon ja aina ehtiessäni olen sen kimpussa ollut. Bensapumpun vaihdon jälkeen auto kävi välillä vain joitain sekunteja. Toisinaan kävi ihan hyvin kunnes ei lähtenyt kirveelläkään.

Nyttemmin auto makasi viikon paikallisessa autoverstaassa. Ajonestoa epäilivät, ei ollut laitteita jotta vian olisi voinut määrittää tarkemmin ja kuitata. Viikonlopun aikana käynnistyi pari kertaa. Yhteistä näille käynnistymisille on se, että engine valo syttyy kun virran kytkee päälle. Kun ei syty, ei käynnistykään....

Talvella vaihdoin akun ja bensapumppuremontin yhteydessä akun navat irti. Hatuttaa toisinaan....
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tuon ledinhän kuuluu vilkahtaa kehden sekunnin välein, jos ajonesto on kytkeytyneenä päälle. Jos valo ei vilku ollenkaan ei ajonesto ole päällä. En kyllä itse usko että ajonesto voisi rikkoutua siten että valo ei vilkahtele, mutta esto olisi aktivoituneena.

[Edit]
Perun ton viimeisen uskomukseni.
Löysin HAULLA topicin jossa keskusyksikön eeprom oli vioittunut, joten kaikki on näemmä mahdollista.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kannattaisikohan kokeilla toista virtalukonpohjaa.
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Ajoesto..

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

aiheutti miulla (suurella todennäköisyydellä) käynnistmisongelman 2 vuodeksi. Kyseessä on jälkiasennettu Bosch Tronic, jonka asennusohjetta selattuani ohitin eston ja Saab on nyt käynistynyt ongelmitta heinäkuusta 2005 saakka.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Onko hälytin alkuperäinen vai jälkeenpäinasennettu tarvike?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

Jou. Virtalukko pitäisi olla ok (?).
Auto on uitettu viime marraskuussa Ruåtsista.
Jos ja kun tiedän, että ajonestolaite-boksi sijaitsee hanskalokeron alla kulmassa, löytyy siitä seuraavat merkinnät käsinkirjoitettuna 11 4A 940029 ja painettuna IND/FKW/LNR, 4550133, 1+g megamos GmbH, 433.92 MHz ja SAAB.

Sen enempää en sitten siitä tiedäkkään, liekö alkuperäinen vai ei?
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

No voi herranpieksut. Sarjassamme oikukkaat autot jatkuu...
mitään tekemättä engine valo syttyi palaamaan ja auto käy taas. Onkohan kyseessä sama ilmiö kuin Transitissanikin, vain auringon paisteella ajellaan. Vai onko auto ollut ennen naisella ja saanut häneltä vaikutteita. Täytyy nyt ajella ja nauttia hetken. Huomenna se ei kuitenkaan taas käynnisty.
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

Ja näinhän siinä sitten taas kerran kävi. Ei syty engine valo mittaristoon, eikä auto käynnisty. Yöksi en laittanut edes hälyä päälle, ettei vaan jostain syystä jää ajonesto päälle. Taas olen aloituspisteessä. Onko vinkkejä?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Meikän edellisissä tonnareissa oli alkuperäinen ajonesto ja se meni itekseen päälle vissiin 30s sen jälkeen kun virta-avain oli poistettu virtalukosta tai 2 min moottorin pysäytyksen jälkeen, jos virta-avainta ei poistettu virtalukosta. Tämän huomasi siitä että ledi alkoi vilkkua ja yhden kerran myös kokeilemalla kun ensimmäistä kertaa CS-tonnaria käyttelin :oops:
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Testailin tuossa omaa tonttua, ja siinä Check Engine valo syttyi rippumatta oliko ajonesto päällä tai ei.
Tuo ajonestohan menee päälle ajastettuna oli hälytin päällä tai ei, ja vaatii "kuittaamisen" kaukosäätimestä, joko kuskin ovi avattuna tai sytytysvirta kutkettynä, kai tuo oli tiedossa?

Lähtisin kyllä muuten etsimään vikaa tuo Check Enginen palamattomuudesta. Aiheuttaako sen kenties joku kosketushäiriö jossain?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
kekemakinen
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 16:55
Paikkakunta: Los Pargas

Viesti Kirjoittaja kekemakinen »

Kun aikansa etsii ja pähkäilee, alkaa vikakin löytyä joka selittää ihan kaiken. Kampiakselin asennon tunnistin (eli anturi). Kiitokset mielenkiinnosta.
Vastaa Viestiin