Mikä turbo vakion tilalle 9-5 2.3t

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Mikä turbo vakion tilalle 9-5 2.3t

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Mikä ahdin kannattaa hommata vakioahtimen tilalle 9-5 2.3t saabiin? Pelittääkö se Mitsun ahdin hyvin, kun autoon on asennettu Nordicin steg3?
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kaikki kommentit ja ehdotukset olis tervetulleita, kun en itse ymmärrä noista ahtimista mitään.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Tilanteessasi saattaa päästä vähimmällä rahanmenolla, jos viet pajalle ahtimenvaihtoon.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No tuo Mitsun TD04-15 pelaa 99% varmuudella autossasi,jos et meinaa mitään "viritys" ahdinta hommata.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos haluat päästä helpolla ja halvalla, hankit samanlaisen turbon tilalle -> käyvät kaikki letkut ja putket. Parin tunnin homma öljynvaihtoineen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

Olen täysin samaa mieltä ton "peinun" kanssa, niin minäkin tein. ja hyvin toimii.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Paljon on vakioahtimen tilalle vaihdettu matalapaineturboissa aeron (mitsun) ahtimia ja käsittääkseni sekään ei suuri homma ole. Tuo mitsun ahdin on tietääkseni varmatoimisempi ja laadukkaampi. Tehoa sanee ainakin suurilla kierroksilla enemmän ulos.
Tosin ei ole kyllä omakohtaisia kokemuksia...
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Eipä siinä mitsun laitossa tarvi muuttaa muutakuin vesiputket...muistaakseni, siitä on jo aikaa kun 9-5 mitsun sai :oops:
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Jos hommaan vähän isomman turbon, ni kuinka paljon tosta 2,3t koneesta uskaltaa ottaa tehoja pihalle ennen ku joutuu vaihtaan koneen sisuskaluja... esim. männät?
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Saab9-5 270hp kirjoitti:Jos hommaan vähän isomman turbon, ni kuinka paljon tosta 2,3t koneesta uskaltaa ottaa tehoja pihalle ennen ku joutuu vaihtaan koneen sisuskaluja... esim. männät?

Lukaseppas tuo ketju läpi..

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=39200

Hetken oli väärä. :oops: No nyt on oikea ketju..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Lueskelin ton edellisen linkin läpi ja sain ainakin sen käsityksen, että koneen pitäisi kestää ~300hp tehot. Ja eihän sitä aina tarvi loppuun asti Saabia revittää :D Pitänee käydä kysäseen VeProTech:ilta sopivaa "viri"ahdinta.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kerro sit meillekin mitä siellä suosittelivat...
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

En tiä onko saabissa turbo sittenkään hajonnu vaiko jotain muuta. Kaikki tuntuis pelaavan hyvin siihen asti, kun kierrosmittari näyttää noin 3500, sen jälkeen tehot tuntuis loppuvan ja kierrokset nousee todella laiskasti. Taitaa olla Metroauto reissu edessä...prkl!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Saab9-5 270hp kirjoitti:En tiä onko saabissa turbo sittenkään hajonnu vaiko jotain muuta. Kaikki tuntuis pelaavan hyvin siihen asti, kun kierrosmittari näyttää noin 3500, sen jälkeen tehot tuntuis loppuvan ja kierrokset nousee todella laiskasti. Taitaa olla Metroauto reissu edessä...prkl!
Tiedä vaikka ois äänenvaimentimen tai katin villat levinneet pöntön sisuksiin?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin