Paljon on vakioahtimen tilalle vaihdettu matalapaineturboissa aeron (mitsun) ahtimia ja käsittääkseni sekään ei suuri homma ole. Tuo mitsun ahdin on tietääkseni varmatoimisempi ja laadukkaampi. Tehoa sanee ainakin suurilla kierroksilla enemmän ulos.
Tosin ei ole kyllä omakohtaisia kokemuksia...
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jos hommaan vähän isomman turbon, ni kuinka paljon tosta 2,3t koneesta uskaltaa ottaa tehoja pihalle ennen ku joutuu vaihtaan koneen sisuskaluja... esim. männät?
Saab9-5 270hp kirjoitti:Jos hommaan vähän isomman turbon, ni kuinka paljon tosta 2,3t koneesta uskaltaa ottaa tehoja pihalle ennen ku joutuu vaihtaan koneen sisuskaluja... esim. männät?
Lueskelin ton edellisen linkin läpi ja sain ainakin sen käsityksen, että koneen pitäisi kestää ~300hp tehot. Ja eihän sitä aina tarvi loppuun asti Saabia revittää Pitänee käydä kysäseen VeProTech:ilta sopivaa "viri"ahdinta.
En tiä onko saabissa turbo sittenkään hajonnu vaiko jotain muuta. Kaikki tuntuis pelaavan hyvin siihen asti, kun kierrosmittari näyttää noin 3500, sen jälkeen tehot tuntuis loppuvan ja kierrokset nousee todella laiskasti. Taitaa olla Metroauto reissu edessä...prkl!
Saab9-5 270hp kirjoitti:En tiä onko saabissa turbo sittenkään hajonnu vaiko jotain muuta. Kaikki tuntuis pelaavan hyvin siihen asti, kun kierrosmittari näyttää noin 3500, sen jälkeen tehot tuntuis loppuvan ja kierrokset nousee todella laiskasti. Taitaa olla Metroauto reissu edessä...prkl!
Tiedä vaikka ois äänenvaimentimen tai katin villat levinneet pöntön sisuksiin?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11