Unentulo on nyt hieman heikkoa joten kysellääs lisää typeriä kysymyksiä
Minissä on, kuten aiemmin mainitsinkin, onnettomat 1-piiriset jarrut ja ne olisi tarkoitus muuttaa 2-piirisiksi (ja myöhemmin päivittää levyjarrut eteen).
Tarvikkeena myytävä uudempi 2-piirinen pääsylinteri maksaa vaatimattomat 199e, eli jotain muuta on keksittävä.
Minulla on Lefalta ostettu erinomaisessa kunnossa oleva uudemman tupliksen pääsylinteri joka sopisi Miniin pienin muutoksin, eli sylinterin viereen olisi asennettava erillinen jarrunestesäiliö ja jarrupolkimen käyttöakselia olisi jatkettava aika paljon jotta ylettyisi Saabin sylinterille, mutta piankos sen hitsaisi

En näe mitään järkevää syytä olla sijoittamatta sylinteriä pystyasentoon, joten kaiketi tuo on rakennettava sinne.
Samalla jarruputket muuttuisivat isommiksi ja jarruteho kasvaisi oleellisesti ison sylinterin myötä, ja turvallisuus paranisi oleellisesti, ja kunnollisilla jarrupaineilla tuon jarrutkin voisi joskus kuvitella toimivan ja saavan säädettyä.
Toki jarruputket täytyy rakentaa kokonaisuudessaan uusiksi mutta eipä noita montaa metriä olekaan noin pienessä autossa.
Mites tuo lainsäädäntöpuoli, eli saako noita jarruosia vaihdella ihan tuosta noin vaan, ja saisiko 2-piiriset jarrut toteuttaa niin että piireinä olisivat joko etu- tai takajarrut? Koska Mini on niin olemattoman pieni niin olisi paras jos se jarruttaisi ongelmatilanteessa jommalta kummalta akseliltaan, jos jarrutus tapahtuu ristiin niin tuo pikkukirppu singahtaa vähänkään liukkaammalla pinnalla poikittain
