Jakoko pielessä? APUVA

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Jakoko pielessä? APUVA

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ongelmana on että tonnari käy erittäin raskaasti. Välillä kuulostaa että jättäisi yhden pytyn väliin. Virranjakajan kääntely eri asentoihin ei vaikuta mitenkään käyntiin. Uudet tulpat nokeentuivat heti pikimustiksi. Viittaako tämä siihen että saattaisi olla jako yhden hampaan verran pielessä? Käyn ottamassa pari kuvaa selventämään tilannetta.

Edit: Noniin joo...niin...joo.... toivottavasti ei oo sattunu nyt mitään ikävää niinku esim venttiilit menny kieroon. Näyttää siltä et jako olis yhen hampaan pielessä.

Imunokka
Kuva

Pakonokka
Kuva

Nokkapyörät
Kuva


Ei taas voi ymmärtää miten oon saanu ton noin... vaikka tarkistin monesti ennen kun käynnistin että jako on oikein säädetty... :?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Jakoko pielessä? APUVA

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

TeePee kirjoitti:Ongelmana on että tonnari käy erittäin raskaasti.... Näyttää siltä et jako olis yhen hampaan pielessä.

....

Ei taas voi ymmärtää miten oon saanu ton noin... vaikka tarkistin monesti ennen kun käynnistin että jako on oikein säädetty... :?
Jep, pielessä on hampaan verran. Ketjupyörien merkkien välissä pitäisi olla 15 niittiä ( http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36220 ) , kuvissa näyttäisi olevan 14. En usko, että yhden hampaan verran pielessä ollut jako on vielä rikkonut mitään, kun et ole tuolla edes ajanut.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

itellä oli jako hampaan pielessä ja ei menny mitää rikki.... no panic.
laita vaa kohillee ja kovaa ajoa....
Imupuoli näyttäs olevan myöhässä pykälän eli ei kamalasti tartte ees ruuvvata
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

manneri kirjoitti: Imupuoli näyttäs olevan myöhässä pykälän eli ei kamalasti tartte ees ruuvvata
Taitaa olla imunokassa ennakkoa pykälä...
900C -86
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Edit: olikin linkki jo aikaisemmin... :roll:
Viimeksi muokannut ASTech, Ke Touko 31, 2006 07:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900C -86
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Joutuuko ketkun poikkasemaan, että saa takasin kohdalleen, vai onnistuuko jotenkin muuten tuo?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

toinen nokkapyörä vaa irti niin sillee onnistuu

nimim. jonku kerran tuon kanssa tapellut!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tappelin tuon kanssa tunnin verran mutta onnistuin saamaan sen taas hampaan verran pieleen :lol: no huomenna uusi päivä. 8)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Hammas myöhäselle niin huipputeho siirtyy 5500->6000rpm ja saa 5-10heposta lisää! Testasin dynosimulaattorilla. :)

Tyhjäkäynneistä en sitten tiedä. ;)
99T-museopeli
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

TeePee kirjoitti:Tappelin tuon kanssa tunnin verran mutta onnistuin saamaan sen taas hampaan verran pieleen :lol: no huomenna uusi päivä. 8)
Kaipa tuo alakerran ajoitus on sulla kohdassa...varmistelen vaan. Eli pitäähän kampiakselin olla ykkösen yläkuolokohdassa kun nuo nokkien merkit on kohillaan.

1. Kiristin irti
2. kampiakseli merkin kohdalle (merkki vauhtipyörässä)
3. ketju kireelle etureunasta ja pakonokka kohdalleen
4. 15 niittiä väliin ja imunokan merkki kohdalleen (ketju jää rattaiden välissä pikkasen löysälle)
5. kiristin momenttiin. Alfamerin kirjasta ainakin löytyy.

Lisää aiheesta:

http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... c.php?t=48

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vauhtipyörässä kun on niitä numeroita niin pitääkö katsoa että nolla on merkin kohdalla vai kuinka? Itse säädin nyt niin että vauhtipyörän nolla on merkin kohdalla, sitten nokkien merkit kohdilleen ja nokkapyörät kiinni. Jäi se 15 niittiä väliin. Putsasin tämän jälkeen tulpat ja koitin käynnistää. Kävi kuin kello...parikymmentä sekuntia kunnes sitten taas alkoi röpöttä ja pätkiä ---> tulpat irti. Ne oli ihan mustat taas. Osaisko joku viisaampi neuvoa missä vika?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Passi kirjoitti:Hammas myöhäselle niin huipputeho siirtyy 5500->6000rpm ja saa 5-10heposta lisää! Testasin dynosimulaattorilla. :)

Tyhjäkäynneistä en sitten tiedä. ;)
Vakioautossa muut paikat ahistaa ihan homona eikä se kyllä kule yhtään mihinkään nuin. Testasin käytännössä. :)
Aki Peltola #1132
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Nollassa täytyy olla eli ihan oikein.
900C -86
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Tuon saabin jakopään osalta kannataa ottaa huomioon että kiristin kiristyy vasta kun konetta on pyöräytetty noin 2 kierrosta ja sen jälkeen ajoitus muuttuu hieman . eli hieman ennakkoa ottaa toisella nokalla niin silloin se menee juuri merkkeihin kun konetta on pyöräytetty pyörimis suuntaan noin 2 kierrosta.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Nyt on jako kohdillaan, mutta ei toimi vieläkään. Ensin kävi taas todella hyvin mutta jostain syystä tulpat nokeentuu ja silloin auto alkaa röpöttämään ja käymään raskaasti, lopulta sammuu. Ei ymmärrä. Henkimaailman juttuja... :?
Vastaa Viestiin