Julmaa kolinaa koneesta
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 19:49
Julmaa kolinaa koneesta
Olen uskollinen ko. sivuilla pyörijä ja nyt joudun turvautumaan asiantuntijuuteenne- auttakaa. Allani on uskollinen cse 2.0 iivari - 96 ja 300 tuhatta juuri verrytellyt. Jouduin kokeilemaan kieroksia rajoittajalle asti ja seurauksena oli seuraavaa: Yli kolmen tonnin mentäessä alkoi pieni naputus, joka muuttui kevyen ajon päätteeksi ikävän kuuluisaksi, naputusta isommaksi, lähes kolinaksi jo tyhjäkäynnilla. Aukaisin venttiilikopan, eikä päällisin puolin ollut silminhavaittavaa. Mihin asti auki? Minulla on mahdollista mitata mahdolliset vuodot. Nostimet/ venttiilit vai jopa kampura ja kiertokanki laakereineen? Veljet jelpatkaa!
Eiköhän tossa ole tasapainoketjujen jämät tehneet tehtävänsä alakerran laakeroinneille.
Vaikka moista tasapainohelvettiä ei minun kalustosta löydy, niin sen verta noita tarinoita lukenut.
Ei muuten ole vain saabin ongelma nämä tasapainohilut. Alffa roomiosta luin täysin samaa tarinaa.
T. Pasi
Vaikka moista tasapainohelvettiä ei minun kalustosta löydy, niin sen verta noita tarinoita lukenut.

Ei muuten ole vain saabin ongelma nämä tasapainohilut. Alffa roomiosta luin täysin samaa tarinaa.
T. Pasi
99T-museopeli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ei pitäisi tuossa pienessä kahden litran koneessa olla noita tasapainoketju/ratas -ongelmia varsinkaan iivarissa. Ei ole kuulemma vaivannut kahen litran turbojakaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kyllä se huoltamattomana noille kilsoille on jo myrkkyä ihan mille vaan koneelle. Kuten niin usein ennenkin mainittu, huonolla pidolla saa minkä tahansa rikki. :)Ahtopaine kirjoitti:Ei pitäisi tuossa pienessä kahden litran koneessa olla noita tasapainoketju/ratas -ongelmia varsinkaan iivarissa. Ei ole kuulemma vaivannut kahen litran turbojakaan.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Nojaa.. 251tkm säännöllisillä huolloilla - ei ongelmia vielä.peinu kirjoitti:Nuo paremmat hilut taitaa olla ihan legendaa.Jope kirjoitti:Kyllä vuonna 1996 oli jo B204-lohko, mutta piti olla niillä paremmilla tasapainohiluilla.
Ei se vissiin ihan niin mene, että "joka ainoasta tonnarista aina ja iankaikkisesti hajoaa tasapainorojut jokaisella.."

Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9000 M97, B204E, täydellinen huoltokirja, 311tkm, ei ylimääräisiä ääniä jakopäästä. Möin pois käyvänä ja kukkuvana.peinu kirjoitti: Nuo paremmat hilut taitaa olla ihan legendaa.
Saab 9000 M96 B234E, huoltokirjassa yksi 40tkm aukko, 230tkm, ei ylimääräisiä ääniä jakopäästä. Laivueeni nykyinen lippulaiva.
Näemmä tuurista kiinni. :-) Minua ei vielä pelota kuitenkaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Heh perinteistä saapismia. Heti ku joku särkyy niin laitetaan tasapainoketjun/huohotusongelman/DIkassun/jonku muut piikkiin.
Ja miksiköhän niistä on hysteria noussut..
300tkm ajetuissa muunmerkkisissä tulee ihan samanlaisia paukauksia vaikka niissä ei ole mitään edellämainituista vehkeistä.
Mutta äkkiseltään kuulostais että kiertokangen laakeri ois pyörähtäny syystä tai toisesta. Miten ääni reagoi moottorin kuormitukseen? Eli onko vapaalla eri kuin ajettaessa?
Oulusta jos olet niin täällähän on harrastajia jotka vois tarvittaessa käydä kuuntelemassa ihan paikan päälläkin auton ääniä?

300tkm ajetuissa muunmerkkisissä tulee ihan samanlaisia paukauksia vaikka niissä ei ole mitään edellämainituista vehkeistä.
Mutta äkkiseltään kuulostais että kiertokangen laakeri ois pyörähtäny syystä tai toisesta. Miten ääni reagoi moottorin kuormitukseen? Eli onko vapaalla eri kuin ajettaessa?
Oulusta jos olet niin täällähän on harrastajia jotka vois tarvittaessa käydä kuuntelemassa ihan paikan päälläkin auton ääniä?
Aki Peltola #1132
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Julmaa kolinaa koneesta
Mistähän ääni kuulostaa tulevan yläkerrasta vai alakerrasta.. Itselle tulee äkkiä mieleen näillä tiedoilla mitä annoit olisiko venttiilin hydraulinen paininkuppi antautunut.. Se antaa aika pirun ikävää ääntä kun paineet karkaa. sehän selviää kun mittailee välykset..saab- oulu kirjoitti:Olen uskollinen ko. sivuilla pyörijä ja nyt joudun turvautumaan asiantuntijuuteenne- auttakaa. Allani on uskollinen cse 2.0 iivari - 96 ja 300 tuhatta juuri verrytellyt. Jouduin kokeilemaan kieroksia rajoittajalle asti ja seurauksena oli seuraavaa: Yli kolmen tonnin mentäessä alkoi pieni naputus, joka muuttui kevyen ajon päätteeksi ikävän kuuluisaksi, naputusta isommaksi, lähes kolinaksi jo tyhjäkäynnilla. Aukaisin venttiilikopan, eikä päällisin puolin ollut silminhavaittavaa. Mihin asti auki? Minulla on mahdollista mitata mahdolliset vuodot. Nostimet/ venttiilit vai jopa kampura ja kiertokanki laakereineen? Veljet jelpatkaa!
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 19:49
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 19:49
Eli millä vuodella nuo akselit muuten tuli 2.0 koneeseen?
Korvasiko 2.0 t CS mallissa aiemman 2.3 vapaan jossain
vaiheessa ja onko tuo 2.3 sama kuin esim vm 90 cd mallissa?
Omalla 2.0t on nyt ajettu 278 tkm, enkä ole kurkkinu onko
ketju paikoillaan( luultavasti on; vain 1 naisomistaja mua ennen).
Muuten käy kyllä sievästi mutta jos polkee kaasun pohjaan
1500 rpm murisee kuin 16v japsit tuonne 3000 asti.
Onko muilla muuten vedätysrajana tuo 1300 rpm mistä vihreä
alkaa? jos sen alle lähtee vedättää niin jurisee aika lailla.
Ku ei aina jaksais heittää kakkoselle ku menee vauhti alle 40.
Korvasiko 2.0 t CS mallissa aiemman 2.3 vapaan jossain
vaiheessa ja onko tuo 2.3 sama kuin esim vm 90 cd mallissa?
Omalla 2.0t on nyt ajettu 278 tkm, enkä ole kurkkinu onko
ketju paikoillaan( luultavasti on; vain 1 naisomistaja mua ennen).
Muuten käy kyllä sievästi mutta jos polkee kaasun pohjaan
1500 rpm murisee kuin 16v japsit tuonne 3000 asti.
Onko muilla muuten vedätysrajana tuo 1300 rpm mistä vihreä
alkaa? jos sen alle lähtee vedättää niin jurisee aika lailla.
Ku ei aina jaksais heittää kakkoselle ku menee vauhti alle 40.
SAAB on nautinto tien päällä
Tarkennetaan vielä tuota B234:sta. Lyhytlohkoinen moottori tuli kaikkiin -94. -92 asti oli LH + pitkälohko, -93 trionic + pitkälohko ja -94 eteenpäin trionic + lyhytlohko.Mimmi kirjoitti:Moottori vaihtui B202->B204 muistaakseni -94. B204 sisältää tasapainoakselit.
2,0t korvasi 2,3i:n muistaakseni -95.
B234:stä on olemassa 2 mallia: "pitkälohko" ja "lyhytlohko". Pitkälohko muuttui lyhytlohkoksi -93 aikana (ensin Aerot, sitten muut), samalla muuttui LH trioniciksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).