Julmaa kolinaa koneesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saab- oulu
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 19:49

Julmaa kolinaa koneesta

Viesti Kirjoittaja saab- oulu »

Olen uskollinen ko. sivuilla pyörijä ja nyt joudun turvautumaan asiantuntijuuteenne- auttakaa. Allani on uskollinen cse 2.0 iivari - 96 ja 300 tuhatta juuri verrytellyt. Jouduin kokeilemaan kieroksia rajoittajalle asti ja seurauksena oli seuraavaa: Yli kolmen tonnin mentäessä alkoi pieni naputus, joka muuttui kevyen ajon päätteeksi ikävän kuuluisaksi, naputusta isommaksi, lähes kolinaksi jo tyhjäkäynnilla. Aukaisin venttiilikopan, eikä päällisin puolin ollut silminhavaittavaa. Mihin asti auki? Minulla on mahdollista mitata mahdolliset vuodot. Nostimet/ venttiilit vai jopa kampura ja kiertokanki laakereineen? Veljet jelpatkaa!
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Eiköhän tossa ole tasapainoketjujen jämät tehneet tehtävänsä alakerran laakeroinneille.

Vaikka moista tasapainohelvettiä ei minun kalustosta löydy, niin sen verta noita tarinoita lukenut. :)

Ei muuten ole vain saabin ongelma nämä tasapainohilut. Alffa roomiosta luin täysin samaa tarinaa.

T. Pasi
99T-museopeli
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Ei pitäisi tuossa pienessä kahden litran koneessa olla noita tasapainoketju/ratas -ongelmia varsinkaan iivarissa. Ei ole kuulemma vaivannut kahen litran turbojakaan.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ahtopaine kirjoitti:Ei pitäisi tuossa pienessä kahden litran koneessa olla noita tasapainoketju/ratas -ongelmia varsinkaan iivarissa. Ei ole kuulemma vaivannut kahen litran turbojakaan.
Kyllä se huoltamattomana noille kilsoille on jo myrkkyä ihan mille vaan koneelle. Kuten niin usein ennenkin mainittu, huonolla pidolla saa minkä tahansa rikki. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kyllä vuonna 1996 oli jo B204-lohko, mutta piti olla niillä paremmilla tasapainohiluilla. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jope kirjoitti:Kyllä vuonna 1996 oli jo B204-lohko, mutta piti olla niillä paremmilla tasapainohiluilla. :-)
Nuo paremmat hilut taitaa olla ihan legendaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

peinu kirjoitti:
Jope kirjoitti:Kyllä vuonna 1996 oli jo B204-lohko, mutta piti olla niillä paremmilla tasapainohiluilla. :-)
Nuo paremmat hilut taitaa olla ihan legendaa.
Nojaa.. 251tkm säännöllisillä huolloilla - ei ongelmia vielä.

Ei se vissiin ihan niin mene, että "joka ainoasta tonnarista aina ja iankaikkisesti hajoaa tasapainorojut jokaisella.." ;)
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

peinu kirjoitti: Nuo paremmat hilut taitaa olla ihan legendaa.
Saab 9000 M97, B204E, täydellinen huoltokirja, 311tkm, ei ylimääräisiä ääniä jakopäästä. Möin pois käyvänä ja kukkuvana.
Saab 9000 M96 B234E, huoltokirjassa yksi 40tkm aukko, 230tkm, ei ylimääräisiä ääniä jakopäästä. Laivueeni nykyinen lippulaiva.

Näemmä tuurista kiinni. :-) Minua ei vielä pelota kuitenkaan. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Heh perinteistä saapismia. Heti ku joku särkyy niin laitetaan tasapainoketjun/huohotusongelman/DIkassun/jonku muut piikkiin. :lol: Ja miksiköhän niistä on hysteria noussut..

300tkm ajetuissa muunmerkkisissä tulee ihan samanlaisia paukauksia vaikka niissä ei ole mitään edellämainituista vehkeistä.

Mutta äkkiseltään kuulostais että kiertokangen laakeri ois pyörähtäny syystä tai toisesta. Miten ääni reagoi moottorin kuormitukseen? Eli onko vapaalla eri kuin ajettaessa?

Oulusta jos olet niin täällähän on harrastajia jotka vois tarvittaessa käydä kuuntelemassa ihan paikan päälläkin auton ääniä?
Aki Peltola #1132
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep, ilmottele jos on tarvis kuultelulle/arviolle.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Julmaa kolinaa koneesta

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

saab- oulu kirjoitti:Olen uskollinen ko. sivuilla pyörijä ja nyt joudun turvautumaan asiantuntijuuteenne- auttakaa. Allani on uskollinen cse 2.0 iivari - 96 ja 300 tuhatta juuri verrytellyt. Jouduin kokeilemaan kieroksia rajoittajalle asti ja seurauksena oli seuraavaa: Yli kolmen tonnin mentäessä alkoi pieni naputus, joka muuttui kevyen ajon päätteeksi ikävän kuuluisaksi, naputusta isommaksi, lähes kolinaksi jo tyhjäkäynnilla. Aukaisin venttiilikopan, eikä päällisin puolin ollut silminhavaittavaa. Mihin asti auki? Minulla on mahdollista mitata mahdolliset vuodot. Nostimet/ venttiilit vai jopa kampura ja kiertokanki laakereineen? Veljet jelpatkaa!
Mistähän ääni kuulostaa tulevan yläkerrasta vai alakerrasta.. Itselle tulee äkkiä mieleen näillä tiedoilla mitä annoit olisiko venttiilin hydraulinen paininkuppi antautunut.. Se antaa aika pirun ikävää ääntä kun paineet karkaa. sehän selviää kun mittailee välykset..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
saab- oulu
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 19:49

Viesti Kirjoittaja saab- oulu »

Kiitoksia vinkeistä. Huollot olen aikalailla pitänyt kohdillaan. Nostimiin ajatukset karkaa ensimmäisinä, joten välyksiä mittaamaan ja katsotaan sitten eteenpäin. Otan yhteyttä oululaisiin, jos menee sormi suuhun. Kiitoksia.
saab- oulu
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 19:49

Viesti Kirjoittaja saab- oulu »

Tai tarkoitin juuri noita paininkuppeja. Jos vika ilmenee em., kannattaako entisä alkaa liottamaan, vai hommaanko uudet.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Eli millä vuodella nuo akselit muuten tuli 2.0 koneeseen?
Korvasiko 2.0 t CS mallissa aiemman 2.3 vapaan jossain
vaiheessa ja onko tuo 2.3 sama kuin esim vm 90 cd mallissa?
Omalla 2.0t on nyt ajettu 278 tkm, enkä ole kurkkinu onko
ketju paikoillaan( luultavasti on; vain 1 naisomistaja mua ennen).
Muuten käy kyllä sievästi mutta jos polkee kaasun pohjaan
1500 rpm murisee kuin 16v japsit tuonne 3000 asti.
Onko muilla muuten vedätysrajana tuo 1300 rpm mistä vihreä
alkaa? jos sen alle lähtee vedättää niin jurisee aika lailla.
Ku ei aina jaksais heittää kakkoselle ku menee vauhti alle 40.
SAAB on nautinto tien päällä
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mimmi kirjoitti:Moottori vaihtui B202->B204 muistaakseni -94. B204 sisältää tasapainoakselit.
2,0t korvasi 2,3i:n muistaakseni -95.
B234:stä on olemassa 2 mallia: "pitkälohko" ja "lyhytlohko". Pitkälohko muuttui lyhytlohkoksi -93 aikana (ensin Aerot, sitten muut), samalla muuttui LH trioniciksi.
Tarkennetaan vielä tuota B234:sta. Lyhytlohkoinen moottori tuli kaikkiin -94. -92 asti oli LH + pitkälohko, -93 trionic + pitkälohko ja -94 eteenpäin trionic + lyhytlohko.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin