B-koneen etupään kansi
B-koneen etupään kansi
Autostani näytti puuttuvan starttimoottorin takakiinnitysruuvi, ja se oli repinyt toisen korvansa rikki ja moottorin etupään alumiinikansi on halki sieltä startin reiän kohdalta.
Eli meneekö sen vaihto niin että kytkin ja vauhtipyörä irti, etukansi irti ja uusi tilalle?
Entäs sopiikos vanhemman h-koneen vastaava osa tuohon (startin pitää olla pakosarjan alla, imusarjan alle ei voi asentaa koska siellä on b-koneen virranjakaja)?
Eli meneekö sen vaihto niin että kytkin ja vauhtipyörä irti, etukansi irti ja uusi tilalle?
Entäs sopiikos vanhemman h-koneen vastaava osa tuohon (startin pitää olla pakosarjan alla, imusarjan alle ei voi asentaa koska siellä on b-koneen virranjakaja)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
päätylevy kiristetään 20NM
ja vauhtipyörä, kuten jo mainitiin 60NM. lukitetta en kyllä koskann ole vauhtipyörässä käyttäny, mutta voihan sinne sitäkin laittaa..
tuo stefa kannattaa tosiaan vaihtaa, se on herkkä vuotamaan. sen ei tarvi olla kuin vähän vinossa niin oikeen pumppaa öljyä ulos..
ja vauhtipyörä, kuten jo mainitiin 60NM. lukitetta en kyllä koskann ole vauhtipyörässä käyttäny, mutta voihan sinne sitäkin laittaa..
tuo stefa kannattaa tosiaan vaihtaa, se on herkkä vuotamaan. sen ei tarvi olla kuin vähän vinossa niin oikeen pumppaa öljyä ulos..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Meinaat että kansipahvi pääsee taittumaan laipan kohdalta? Taisi se jotenkin niin olla, en katsonut tarkemmin. No tuleepa startti samalla vaihdettua, pikaisesti tutkittuna startin olisi saaanut pois paikaltaan joko irrottamalla pakosarjan tai moottorintuen.mikkoimp kirjoitti:juu, 60N oli momentti.
onko B-koneessa saman lailla kannen alla se laippa niinkuin H-koneessa? jos niin se saattaa tuottaa ongelmia...
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Startin pitäisi tulla pois sieltä välistä ilman pakosarjan/moottorintuen irrottamistakin, myös silloin kun on lohkolämmitinkin tiellä. Riippuen mallista että kuin helposti, mutta turbossakin tulee pois kun irrottaa startista sen päädyssä olevan tukiraudan ja lämpösuojapellin, vaikka onkin ahtimen öljypaluuletku kivasti tiellä.ng900aero kirjoitti:...pikaisesti tutkittuna startin olisi saaanut pois paikaltaan joko irrottamalla pakosarjan tai moottorintuen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Oliskos sulle tarve nimenomaan tuon kytkimen puoleiselle päätylaipalle?ng900aero kirjoitti:Ei tuon B-koneen etupään kansi ymmärtääkseni mene sinne kannen alle vaan on van pultattu siihen lohkon päätyyn kiinni, tarjotkaapas nyt tuollaista allekirjoittaneelle että saisin tuon homman edistymään
Koneen etupääksi kai yleensä meinataan jakopään puolta....
Kytkintyökalu tuli palautettua että sen puoleen etupää olis pare.
Meinaan olis tuollanen b-kone tuossa irrallaan mutta jos et tuota lähempää saa niin voi lähestyä tarjouksen kanssa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Juu kyllä kyse on juurikin siitä kytkimen puoleisesta päätylevystä. Se on startin kohdasta poikki.
Myrkky tuossa mainitsitkin startin tukiraudan, millainen se oikein on? Tuon starin päässä näyttää olevan jenkatappi, eli siitä on mutteri lentänyt joskus mäelle ja startti on päässyt heilumaan. Mutta onkose se startin pään tukikirauta kiinni lohkossa vai moottorintuoessa?
Sinne ei oikein meinaa nähdä.
Niin ja tekeekös noilla alumiinisilla hitsauspuikoilla mitään jos koettaisin sohia tuon kasaan?
Myrkky tuossa mainitsitkin startin tukiraudan, millainen se oikein on? Tuon starin päässä näyttää olevan jenkatappi, eli siitä on mutteri lentänyt joskus mäelle ja startti on päässyt heilumaan. Mutta onkose se startin pään tukikirauta kiinni lohkossa vai moottorintuoessa?
Sinne ei oikein meinaa nähdä.
Niin ja tekeekös noilla alumiinisilla hitsauspuikoilla mitään jos koettaisin sohia tuon kasaan?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98