peugeot 205 kokemuksia?
Auto lienee jo ostettu? Tässäpä vähän rohkaisua:
Oletan, että kyseinen auto tuli käyttöautoksi?
-Jos auto on käyttöauto, eikä minkään ruumiinosan jatke, niin silloinhan tavoitteena on mahdollisimman alhaiset käyttökulut.
-Alhaiset käyttökulut tarkoittavat pientä bensankulutusta ja alhaisia huoltokuluja.
-Kiinteät kulut ja vakuutukset ovat jotakuinkin samoja autosta riippumatta.
-350 autoon tarvitsee korjata lähinnä turvallisuuteen liittyvät osat (ohjaus ja jarrut)
-Jos 350 euron autolla voi ajaa vuoden, ja ~10-15000 km niin auton arvoksi vuoden kuluttua voidaan huoletta laskea 0 euroa.
-Jos 350 euron auto jättää tielle, sen voi jättää siihen ja soittaa taksin.
-Jos katsastettu auto kaksilla laillisilla renkailla maksaa 350 €, niin merkillä ei ole mitään väliä. Pääasia, että se kulkee ja suojaa säältä.
Oletan, että kyseinen auto tuli käyttöautoksi?
-Jos auto on käyttöauto, eikä minkään ruumiinosan jatke, niin silloinhan tavoitteena on mahdollisimman alhaiset käyttökulut.
-Alhaiset käyttökulut tarkoittavat pientä bensankulutusta ja alhaisia huoltokuluja.
-Kiinteät kulut ja vakuutukset ovat jotakuinkin samoja autosta riippumatta.
-350 autoon tarvitsee korjata lähinnä turvallisuuteen liittyvät osat (ohjaus ja jarrut)
-Jos 350 euron autolla voi ajaa vuoden, ja ~10-15000 km niin auton arvoksi vuoden kuluttua voidaan huoletta laskea 0 euroa.
-Jos 350 euron auto jättää tielle, sen voi jättää siihen ja soittaa taksin.
-Jos katsastettu auto kaksilla laillisilla renkailla maksaa 350 €, niin merkillä ei ole mitään väliä. Pääasia, että se kulkee ja suojaa säältä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Vaihdeltiin tässä muuan päivänä 205td:hen(jälkiasennusturbo) taka-akselistoa.. ei käynyt mielessä kuin yksi asia(sen lisäksi että miksi noiden ranskalaisten täytyy ylipäätään tehdä kulkuneuvoja), että jos tehdään akselistosta noin k*rpämäisen ikävä huollettava ja tietyiltä osin heikko, niin miksi.. oi miksi sinne ei voida laittaa edes rasvanippoja kun ei nuo ***keleen tiivisteen irvikuvat kuitenkaan pidä sitä hiekkaa poissa laakeroinneista. 
Ei meinaan ole mikään ajonautinto jos takapyörissä alkaa olla haritusta muutamia millejä..

Ei meinaan ole mikään ajonautinto jos takapyörissä alkaa olla haritusta muutamia millejä..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No juu... tuo takapää ongelma on korjattu useimmissa laittamalla nipat sinne (ajallaan). Eli jos nippoja ei ole niin niin luultavasti laakerit ovat aika lopussa tai sitten jotain muuta.Myrkky kirjoitti:Vaihdeltiin tässä muuan päivänä 205td:hen(jälkiasennusturbo) taka-akselistoa.. ei käynyt mielessä kuin yksi asia(sen lisäksi että miksi noiden ranskalaisten täytyy ylipäätään tehdä kulkuneuvoja), että jos tehdään akselistosta noin k*rpämäisen ikävä huollettava ja tietyiltä osin heikko, niin miksi.. oi miksi sinne ei voida laittaa edes rasvanippoja kun ei nuo ***keleen tiivisteen irvikuvat kuitenkaan pidä sitä hiekkaa poissa laakeroinneista.
Ei meinaan ole mikään ajonautinto jos takapyörissä alkaa olla haritusta muutamia millejä..
Keskieuroopan std mukaan tietä ei suolata eikä ajeta kylmissä olosuhteissa (sinnehän nämä on alunperin tarkoitettu ja sinne ne enimmäkseen myydään).
nm. ammatikseen noita merkkiliikkeessä korjanneena
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Moni muukin kulkine on palanutRynnäkkösämpylä kirjoitti:sähköt kannattaa pitää kunnossa, broidilla paloi moinen.

Ainoot jotka kelpuuttasin itelle noista on 1.4l koneella olevat GR ja paremmat tai GTI mallisto. Viimisen päälle pihinä laittasin dieselinä ja paketti auto version se kulkee sill 1.9d koneella ihan sika halvalla ja suoritus kyky on ihan ok tasoa näpyksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
no itellä ei muuta kokemusta mutta kyllä se silti roihusiV-M kirjoitti:Moni muukin kulkine on palanutRynnäkkösämpylä kirjoitti:sähköt kannattaa pitää kunnossa, broidilla paloi moinen.pönköteistä pahin palon kannalta on kylläkin 405 Mi16 eikä 205:nen kaikenlaista muuta kylläkin niissä on.
Ainoot jotka kelpuuttasin itelle noista on 1.4l koneella olevat GR ja paremmat tai GTI mallisto. Viimisen päälle pihinä laittasin dieselinä ja paketti auto version se kulkee sill 1.9d koneella ihan sika halvalla ja suoritus kyky on ihan ok tasoa näpyksi.
V-M


Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Akselia ei ole tarkoitettu huollettavaksi. Se, samoinkuin esim pyöränlakerit on mitoitettu kestämään koko auton käyttöiän.Myrkky kirjoitti: jos tehdään akselistosta noin k*rpämäisen ikävä huollettava ja tietyiltä osin heikko, niin miksi.. oi miksi sinne ei voida laittaa edes rasvanippoja kun ei nuo ***keleen tiivisteen irvikuvat kuitenkaan pidä sitä hiekkaa poissa laakeroinneista.![]()
Tosin suomalainen käsitys auton käyttöiästä (18-20v) poikkeaa ranskalaisesta n. 10 vuotta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
No mä oon nähnyt aika monen auton roihussa/tai palaneena... mitään erikoisempaa siitä päättelemättä merkkikohtaisesta ongelmasta?Rynnäkkösämpylä kirjoitti: no itellä ei muuta kokemusta mutta kyllä se silti roihusiei siinä, hyvä auto muuten. Iskikö arkaan paikkaan?
Arkaan paikkaan? Kuis niin? Pönkötti on paska kottero, juu niin on. Mutta onneksi niin on muutkin merkit, mikä mistäkin näkökulmasta katseltuna.
Nää matolaatikot kun ei ole mulle mitenkään henkilökohtaisia ihanuus välineitä niin... aivan sama. Mutta väitteissä on hyvä olla todellisuus pohjaa ja niihin puutun jos aihetta on.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135