peugeot 205 kokemuksia?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Auto lienee jo ostettu? Tässäpä vähän rohkaisua:

Oletan, että kyseinen auto tuli käyttöautoksi?
-Jos auto on käyttöauto, eikä minkään ruumiinosan jatke, niin silloinhan tavoitteena on mahdollisimman alhaiset käyttökulut.
-Alhaiset käyttökulut tarkoittavat pientä bensankulutusta ja alhaisia huoltokuluja.
-Kiinteät kulut ja vakuutukset ovat jotakuinkin samoja autosta riippumatta.
-350 autoon tarvitsee korjata lähinnä turvallisuuteen liittyvät osat (ohjaus ja jarrut)
-Jos 350 euron autolla voi ajaa vuoden, ja ~10-15000 km niin auton arvoksi vuoden kuluttua voidaan huoletta laskea 0 euroa.
-Jos 350 euron auto jättää tielle, sen voi jättää siihen ja soittaa taksin.

-Jos katsastettu auto kaksilla laillisilla renkailla maksaa 350 €, niin merkillä ei ole mitään väliä. Pääasia, että se kulkee ja suojaa säältä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

sähköt kannattaa pitää kunnossa, broidilla paloi moinen.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Vaihdeltiin tässä muuan päivänä 205td:hen(jälkiasennusturbo) taka-akselistoa.. ei käynyt mielessä kuin yksi asia(sen lisäksi että miksi noiden ranskalaisten täytyy ylipäätään tehdä kulkuneuvoja), että jos tehdään akselistosta noin k*rpämäisen ikävä huollettava ja tietyiltä osin heikko, niin miksi.. oi miksi sinne ei voida laittaa edes rasvanippoja kun ei nuo ***keleen tiivisteen irvikuvat kuitenkaan pidä sitä hiekkaa poissa laakeroinneista. :|

Ei meinaan ole mikään ajonautinto jos takapyörissä alkaa olla haritusta muutamia millejä.. :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Myrkky kirjoitti:Vaihdeltiin tässä muuan päivänä 205td:hen(jälkiasennusturbo) taka-akselistoa.. ei käynyt mielessä kuin yksi asia(sen lisäksi että miksi noiden ranskalaisten täytyy ylipäätään tehdä kulkuneuvoja), että jos tehdään akselistosta noin k*rpämäisen ikävä huollettava ja tietyiltä osin heikko, niin miksi.. oi miksi sinne ei voida laittaa edes rasvanippoja kun ei nuo ***keleen tiivisteen irvikuvat kuitenkaan pidä sitä hiekkaa poissa laakeroinneista. :|

Ei meinaan ole mikään ajonautinto jos takapyörissä alkaa olla haritusta muutamia millejä.. :evil:
No juu... tuo takapää ongelma on korjattu useimmissa laittamalla nipat sinne (ajallaan). Eli jos nippoja ei ole niin niin luultavasti laakerit ovat aika lopussa tai sitten jotain muuta.

Keskieuroopan std mukaan tietä ei suolata eikä ajeta kylmissä olosuhteissa (sinnehän nämä on alunperin tarkoitettu ja sinne ne enimmäkseen myydään).

nm. ammatikseen noita merkkiliikkeessä korjanneena
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Rynnäkkösämpylä kirjoitti:sähköt kannattaa pitää kunnossa, broidilla paloi moinen.
Moni muukin kulkine on palanut :roll: pönköteistä pahin palon kannalta on kylläkin 405 Mi16 eikä 205:nen kaikenlaista muuta kylläkin niissä on.

Ainoot jotka kelpuuttasin itelle noista on 1.4l koneella olevat GR ja paremmat tai GTI mallisto. Viimisen päälle pihinä laittasin dieselinä ja paketti auto version se kulkee sill 1.9d koneella ihan sika halvalla ja suoritus kyky on ihan ok tasoa näpyksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

V-M kirjoitti:
Rynnäkkösämpylä kirjoitti:sähköt kannattaa pitää kunnossa, broidilla paloi moinen.
Moni muukin kulkine on palanut :roll: pönköteistä pahin palon kannalta on kylläkin 405 Mi16 eikä 205:nen kaikenlaista muuta kylläkin niissä on.

Ainoot jotka kelpuuttasin itelle noista on 1.4l koneella olevat GR ja paremmat tai GTI mallisto. Viimisen päälle pihinä laittasin dieselinä ja paketti auto version se kulkee sill 1.9d koneella ihan sika halvalla ja suoritus kyky on ihan ok tasoa näpyksi.

V-M
no itellä ei muuta kokemusta mutta kyllä se silti roihusi :lol: ei siinä, hyvä auto muuten. Iskikö arkaan paikkaan? :wink:
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Myrkky kirjoitti: jos tehdään akselistosta noin k*rpämäisen ikävä huollettava ja tietyiltä osin heikko, niin miksi.. oi miksi sinne ei voida laittaa edes rasvanippoja kun ei nuo ***keleen tiivisteen irvikuvat kuitenkaan pidä sitä hiekkaa poissa laakeroinneista. :|
Akselia ei ole tarkoitettu huollettavaksi. Se, samoinkuin esim pyöränlakerit on mitoitettu kestämään koko auton käyttöiän.
Tosin suomalainen käsitys auton käyttöiästä (18-20v) poikkeaa ranskalaisesta n. 10 vuotta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Rynnäkkösämpylä kirjoitti: no itellä ei muuta kokemusta mutta kyllä se silti roihusi :lol: ei siinä, hyvä auto muuten. Iskikö arkaan paikkaan? :wink:
No mä oon nähnyt aika monen auton roihussa/tai palaneena... mitään erikoisempaa siitä päättelemättä merkkikohtaisesta ongelmasta?

Arkaan paikkaan? Kuis niin? Pönkötti on paska kottero, juu niin on. Mutta onneksi niin on muutkin merkit, mikä mistäkin näkökulmasta katseltuna.
Nää matolaatikot kun ei ole mulle mitenkään henkilökohtaisia ihanuus välineitä niin... aivan sama. Mutta väitteissä on hyvä olla todellisuus pohjaa ja niihin puutun jos aihetta on. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin