Tuli tämmöinen hommattua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Tuli tämmöinen hommattua

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Nyt pääsee vaihtamaan muitten kanssa Saab kuulumisia.
Oli minusta hinta laatu kohdallaan. Ei mitään isompia vikoja ainakaan ulospäin.

http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 6153311091
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Ei toimi linkki! Mutta onneksi olkoon kuitenkin...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Toimi se vähän aikaa.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Auto oli kuitenkin 9-5 2.3 t vm98 ja ajettu 141 tkm. Hinta oli 13900.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

Itsekin ajattelin siirtyä jossain vaiheessa uudempaan aikakauteen, ja
suunnitelmissa olisi ostaa juurikin samanlainen. Eli vähän ajettu 2.3t. On
varmasti hymy herkässä sulla?! :lol:
Onko kokemuksia tonnarista? Olen vain kuullut ettei kauheaa harppausta
tonnariin ole, mutta mielipiteitähän on jokaisella...
Kävinkin jo koeajamassa tonnarin Aeron ja arvaa kuinka 8) oli rehvakas olo!
On sekin ehkä yksi vaihtoehto, mutta täytynee vielä kokeilla tuota 9-5:sta.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

9-5

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Olen mä joskus 1994 armeija aikoina ajanut tonnaria mutta en muista enää miltä se tuntui. On tossa 9-5 saabissa kyllä ison auton tuntua ainakin primeran jälkeen. Olisi kyllä kiva saada vähän lisää tehoa koneeseen.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sekö oli tuo oliivinvihreä/harmaa 2.3t SE HIN-800 Tikkurilasta?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Kyllä vaan.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Kävitkö itse katsomassa samaa autoa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei kun tuolta http://www.autotalli.fi:stä sen metsästin kun eivät ole näköjään poistaneet vielä.

Nätti peli, nahkajakkarat rulaa! Vähän blingbling-vannetta alle vaan ja pölykapseleilla kuikkaa :)

Onnea uudelle pelille!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Alut alla.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Siinä on alut alla. Kuva on talvi renkaista.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

huh, no hyvä :oops: :oops: :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kovasuo kirjoitti:Itsekin ajattelin siirtyä jossain vaiheessa uudempaan aikakauteen, ja
suunnitelmissa olisi ostaa juurikin samanlainen. Eli vähän ajettu 2.3t. On
varmasti hymy herkässä sulla?! :lol:
Onko kokemuksia tonnarista? Olen vain kuullut ettei kauheaa harppausta
tonnariin ole, mutta mielipiteitähän on jokaisella...
Kävinkin jo koeajamassa tonnarin Aeron ja arvaa kuinka 8) oli rehvakas olo!
On sekin ehkä yksi vaihtoehto, mutta täytynee vielä kokeilla tuota 9-5:sta.
Nojaa, en itse näkisi siirtymistä esim. cs-tonnarista 9-5:een minään mullistavana harppauksena. Omien kokemusteni mukaan sanoisin että suuri edistysaskel on äänentoistossa ja radion antennissa, tonnarin äänentoisto on paljon kehittymättömämpi kuin 9-5:n, ja samoin lasiantenni toimii sitä sähköantennia paremmin.

Ajettavuudessa ei ole mitään mullistavia eroja, omaan käteeni sopii tonnari paremmin, ja ratin/polkimien/penkin keskinäinen sijainnointi on parempi, ja ajo letkeämpää (etenkin jos on automaatti ja etukyynärnoja :D).
Tonnari vetelee kiihdyttäessä hieman enemmän kuin 9-5, mutta ei häiritsevästi, ja tuokin mahtaisi poistua kunnollisilla renkailla ja vaikkapa etu-poikittaistuella.

Kulutus on samaa luokkaa, eli T7:n bensapiheys kompensoituu tonnarin muutaman sadan kilon kevyemmällä painolla.

Tonnarin manuaalilaatikko ja etenkin sen vaihteensiirto toimii huomattavasti paremmin kuin 9-5:n, ja vaihteensiirto on jämäkämpi.

Kummatkin aivan hyviä vehkeitä, 9-5:n etuna on tietty modernimpi ulkonäkö, mutta taas isona miinuksena (sedanissa) se ettei sinne mahdu mitään, tämän tästä kuljetellaan fillaria ym. tontussa, ei tartte kuin kääntää penkit ja heittää 28" hybridi sisään (kuka nyt autoonsa viitsisi vetokoukun + pyöränkuljetustelineen hommata) :D Ja muutakin tavaraa saa suorastaan heitellä sisään tarvitsematta miettiä että mahtuuko ;)

9-5:n ajovalot (sen ensimmäisen version) ovat paljon paremmat kuin esim. matalakeulaisen tonnarin, mutta tonttu xenoneilla päihittänee nekin ;)

Eniten 9-5:ssä otti kupoliin sen laaduton tunnelma, mihin tahansa koskikin niin lopputuloksena oli ö-luokan GM-muovista tehty osa joka hajosi tuhannen palasiksi, tässä suhteessa tonnari on huomattavasti laadukkaampi (sama kulujensäästölinja taitaa päteä kaikkiin automerkkeihin), ja toinen huomionarvoinen seikka on se että 9-5:n kone on susi jo syntyessään, kun taas tonnarin koneesta voi vakiomännillä kiekaista vaikkapa 500hv ulos ilman huolta rikkoutumisesta.

Eli kehitys ei mene kaikilla osa-alueilla toivottuun suuntaan ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

ng900aero kirjoitti: ... mutta taas isona miinuksena (sedanissa) se ettei sinne mahdu mitään, tämän tästä kuljetellaan fillaria ym. tontussa, ei tartte kuin kääntää penkit ja heittää 28" hybridi sisään (kuka nyt autoonsa viitsisi vetokoukun + pyöränkuljetustelineen hommata) :D Ja muutakin tavaraa saa suorastaan heitellä sisään tarvitsematta miettiä että mahtuuko ;)
Juu, takakontti on _iso_, mutta pakkaaminen ei onnistu ns. heittämällä. Just tuossa käytin pojan 24" pyörää huollossa jaja ... Korsalla se piti viedä. Aukko selkänojan kohdalla on yllättävän pieni kun pitää pakata rautaa ja muita joustamattomia esineitä.
Harmi kun ei ole sedanin ja farmarin välimallia enää olemassa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

ng900aero kirjoitti:Eniten 9-5:ssä otti kupoliin sen laaduton tunnelma, mihin tahansa koskikin niin lopputuloksena oli ö-luokan GM-muovista tehty osa joka hajosi tuhannen palasiksi, tässä suhteessa tonnari on huomattavasti laadukkaampi (sama kulujensäästölinja taitaa päteä kaikkiin automerkkeihin), ja toinen huomionarvoinen seikka on se että 9-5:n kone on susi jo syntyessään, kun taas tonnarin koneesta voi vakiomännillä kiekaista vaikkapa 500hv ulos ilman huolta rikkoutumisesta.
Aivan samaa mieltä. Kosketus ensin 900/9000 maailmaan ja sitten istuminen 9-5:seen, eka reaktio liikkeellelähdön jälkeen oli, vaikka en säätimiä ja nippeleitä kovakouraisesti edes käytä, "jääkö nää viikset käteen" :lol: Muovia muovia muoviaaaaaa.....
#2274
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Ei mulla ainakaan ole 9-5:sessa jääny mikään käteen.
Aikanaan Taunuksella ajaessa jäi vaihdekeppi käteen.
Toivottavasti Saabien ratin irtoaminen on vain yksittäistapaus. Ei paljon mutkatiellä naurattais.
http://expressen.se/index.jsp?a=602642
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti: ng900aero taisi tarkoittaa hajoavilla muoveilla lämppärikotelon muovia yms. tuskimpa mitään joihin kosketaan ajaessa.
Joo ei omastani mitkään ajamiseen liittyvät osat jääneet käteen :D
Se meidän auto oli Italiasta tuotu, luulen että muoviosat olivat normaalia haurastuneempia kovan kuumuuden ja auringonpolton vuoksi, samasta syystä esim. alkuperäinen rattikin oli luonut nahkansa kuin käärmes :lol:

Ihan hyvä peli 9-5 on, mukava ajaa jne, en itse vaan ikinä löytänyt sopivaa ajoasentoa vakiopenkeillä, vaimo sensijaan kehui penkkejä erinomaisiksi. Meidän käyttötarpeisiin vaan sen peräkontti oli epäkäytännöllinen, tietty olisihan voinut ostaa farkun :roll:

Niin ja meillähän oli ensimmäisen vuosikerran 9-5, uudemmissa on vaihteensiirto toteutettu erilailla, lienee parempi.
Viiksien klapin saa pois vetämällä viikset ulos ja tunkemalla pahvia väliin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin