Kaiuttimiin uudet kuoret?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Kaiuttimiin uudet kuoret?

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Haulla ei löytynyt niin kokeillaan onko tietäjiä. Eli ongelma on että on ihan hyvät kajarit kotona "äänentoistojärjestelmässä" :wink: elikkäs Dalin releet. Nyt on aurinko tehnyt tehtävänsä ja ulkokuori on huonossa hapessa (ja jonkun kerran on emäntä onnistunut pitämään kukkia siinä päällä :evil: ). Sisuskalut ok eli löytyisikö noita "kuoria" jostain johon voisi siirtää sisuskalut vanhoista. Samalla saisi vaihdettua tuon ikävän mustan johonkin puun väriseen. Vinkkejä jos joku tietäisi (sekä hintaa jos on tiedossa) niin olisin kiitollinen. Tokihan voisi rakentaa "suorastakin puusta" koko homman mutta miksi hikoilla jos joku on jo tehnyt valmiiksi :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eikös helpointa olisi käydä ostamassa viilua tai vaikka kontaktimuovia jostain ja päällystää kaiuttimet uudelleen?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jokke A kirjoitti:Eikös helpointa olisi käydä ostamassa viilua tai vaikka kontaktimuovia jostain ja päällystää kaiuttimet uudelleen?
Tuo on käynyt mielessä. MUTTA: nykyiset muodot on terävät ja voisin samalla haluta kulmat pyöreiksi 8O (kuten uusimmissa Dalin malleissa). Toki tuo ehdottamasi ratkaisu tulee eteen jos ei muuta löydy. Muuta olen melkein varma että olen kuullut moisista "rakennussarjoista" muuta kun ei vaan tule mieleen että missä :oops: . Ja muovin kyllä unohdan ihan periaatteesta :wink: . En tiedä mutta muuttuisiko se kajarin toiminto paljoakin jos sen rungon rakentelisi uusiksi entisillä mitoilla esim koivusta?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kyllähän se kaiutin toimii, kunhan vaan kopioit vanhojen kaiuttimien mitat uusiin, siis sisämitat, vaimennusaineen määrä yms. pikkujutut.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jokke A kirjoitti:Kyllähän se kaiutin toimii, kunhan vaan kopioit vanhojen kaiuttimien mitat uusiin, siis sisämitat, vaimennusaineen määrä yms. pikkujutut.
Onko tietoo että onko tuo kajarin toivuus ihan milleistä kiinni? Vai voisko esim pikkaisen pienentää kokoa? Ihan kämmäri ite kun olen 8O .

OT: Sun sigu on kyllä mainio :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Psychocowboy kirjoitti: Onko tietoo että onko tuo kajarin toivuus ihan milleistä kiinni? Vai voisko esim pikkaisen pienentää kokoa? Ihan kämmäri ite kun olen 8O .
Sisätilavuus on se tärkein mitta, kotelon muotoa voit varmaan muutella ainakin hieman ilman suurempia ongelmia. Mieluiten kuitenkin mahdollisimman samanlainen kotelo.
Psychocowboy kirjoitti: OT: Sun sigu on kyllä mainio :D
Kiitos. :)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin