900 etulokarin irroitus.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

900 etulokarin irroitus.

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Tervehdys Korialta.

Olis pari kysymystä näin aluksi liittyen 88" satkun etulokareihin...

1. Onkos noita (nyt lähinnä apukuskin puoleista) "helppo" irroittaa?

2. jos on niin eikös siihen voi asentaa korvaavan osan toisesta satkusta?

3. Jos jollain olisi nurkissa ruosteetonta ja mustaa kyseistä osaa niin kohtuulliseen hintaan voisi tarjoilla. Jos olis kouvolan lähellä niin aina vaan parempi...

Ruoste kun on tehnyt tehtävänsä tolle helmalle ja vetari tunnelit on jo työn alla niin jos sen ny sitten samalla vaihtais...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

900:sen lokasuojat on pistehitsattu kiinni. Maalaukseen menee joka tapauksessa, eli värillä ei ole väliä. Toi homma ei sit oo ihan simppeli tuon hitsauksen vuoksi.

T. Pasi
99T-museopeli
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Kattelin että se olis hitsailtu sielt alhaalta akun vierestä? Sen paikan ny saa maalailtua itekkin. Tosin tää nykynen on jo ruosteen takia irronnut kaaren kohtalta.

Nousi mieleen toinenkin kysymys...

Onko sisäkaari ja ulkokaari samaa osaa? Elikkäs tuo ulos näkyvä osa kaaresta on ruostunut mutta sisäkaari on aikalailla ok...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Doomrider kirjoitti:Kattelin että se olis hitsailtu sielt alhaalta akun vierestä? Sen paikan ny saa maalailtua itekkin. Tosin tää nykynen on jo ruosteen takia irronnut kaaren kohtalta.

Nousi mieleen toinenkin kysymys...

Onko sisäkaari ja ulkokaari samaa osaa? Elikkäs tuo ulos näkyvä osa kaaresta on ruostunut mutta sisäkaari on aikalailla ok...
Ovat erillisiä, pisteillä vain kiinni.

Sitten se loksu on vielä usealla pisteellä kiinni oven etureunan takana palkissa ja parillä knöölillä sisäloksun yläpinnasta.

Irrottaminen ei ole ns. nopea juttu.
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Ronska kirjoitti: Ovat erillisiä, pisteillä vain kiinni.

Sitten se loksu on vielä usealla pisteellä kiinni oven etureunan takana palkissa ja parillä knöölillä sisäloksun yläpinnasta.

Irrottaminen ei ole ns. nopea juttu.
Noo... Mun nopeaksi luokitellaan kaks kuukautta tai vähemmän...

On meinaan auto ollu tallissa viime kesästä asti :oops:
Meni sisään vetaritunneleiden takia... innostuin purkaa koko keulan :lol:

Niin ja noista pistehitsauksista... Eikös noi kaikki hitsi kohdat oo piilossa kun kromikaaret laittaa?
Maalaus tulis luultavasti kukkarolle vähän liian kalliiksi...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kuva

Punaisilla alueilla on pistehitsejä ja keltaisella pari hitsipalkoa.
Sitten toki vielä se keulan alla oleva liitos.
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Kiitos. erittäin mielenkiintoinen ja valaiseva kuva. :D

Nyt miettimään itse irroitusta. Ainut puuttuva osa onkin sitten se korvaava helma...
Eiköhän tämä projekti saada eteenpäin "nopealla" tahdilla...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

eli jos oikein ymmärsin niin satkun loksut on täysin hitseillä kiinni?
Sattuipa sopivasti tämä threadi kun huomenna pitäis irrotella tuosta mun satkusta lähes priimakuntoiset loksut pois :)
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

arvi kirjoitti:eli jos oikein ymmärsin niin satkun loksut on täysin hitseillä kiinni?
On siellä pari pulttiakin.
Oven ylemmässä saranassa on yksi joka tulee loksuun kiinni,
sitten vielä yksi pultti lukkopeltiin.
Vastaa Viestiin