Yhden 99:n kohtalo vaakalaudalla
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No niin. Auto kävi hetken aikaa auttavasti, mutta kaikki pytyt eivät olleet pelissä. Tämän jälkeen loppui yrittäminen eli ei enää juuri hörähtänytkään. Vaihdoin kuivat tuplat, mutta ei. Eli bensa kyllä tulpissa haisee, mutta ei jaksa käydä. Vähän vaikee on nyt kyllä etsiä syyllistä, sillä vaihtoehtoja keksin seuraavasti:
1. Ei tule kunnollista kipinää eli esim. kärjet on vioittuneet näistä yrityksistä.
2. Seos pielessä eli alipainevuoto tai luisti jumissa tai kalvo rikki tms.
3. Ennakko mennyt pieleen.
4. Sylinteriin vuotaa sen verran reilusti vettä, ettei bensa pääse syttymään.
Arvon raati, mistä lähtisin seuraavaksi vikaa korjaamaan? Onko tuo 4. kohta kuinka todennäköinen syy ollenkaan sille, ettei edes yritä käydä kunnolla (vaikka tulpat vaihtaa)?
1. Ei tule kunnollista kipinää eli esim. kärjet on vioittuneet näistä yrityksistä.
2. Seos pielessä eli alipainevuoto tai luisti jumissa tai kalvo rikki tms.
3. Ennakko mennyt pieleen.
4. Sylinteriin vuotaa sen verran reilusti vettä, ettei bensa pääse syttymään.
Arvon raati, mistä lähtisin seuraavaksi vikaa korjaamaan? Onko tuo 4. kohta kuinka todennäköinen syy ollenkaan sille, ettei edes yritä käydä kunnolla (vaikka tulpat vaihtaa)?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Kai pyöräytit tulppia vaihtaessa konetta ilman tulppia startilla muutamia kierroksia? Meinaan kastuipa tulpat bensasta taikka vedestä, kastuvat uudet välittömästi seuraavalla yrityksellä jollei enimpiä pyöräytä tulpanreijistä ulos.jariha kirjoitti:...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kyllä pyöräytin. Huomenna uudestaan, jahka löydän jostain tulpat, jotka eivät ole vielä kastuneet. Auttaako tulppien kuivaaminen, vai onko ne menetettyjä toivoja kerran kastuttuaan? Akku on latauksessa ja vaihdan myös joitain sytkäosia.Myrkky kirjoitti:Kai pyöräytit tulppia vaihtaessa konetta ilman tulppia startilla muutamia kierroksia? Meinaan kastuipa tulpat bensasta taikka vedestä, kastuvat uudet välittömästi seuraavalla yrityksellä jollei enimpiä pyöräytä tulpanreijistä ulos.jariha kirjoitti:...
Kyllä nyt on motivaatiota tuon kanssa. Tajusin nimittäin, että vaikka jostain ostaisin hyvän kilvettömän, niin joutuisin helposti vähintään saman verran sitä remppaamaan ja koska tiedän tuon todella hyväksi autoksi, niin miksen sitten tekisi autoa tuosta

Viimeksi muokannut jariha, La Kesä 10, 2006 20:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
NGK:t ovat herkkiä mykistymään kerralla(champion on omien kokemusteni mukaan yksi parhaita kestämään kastumista), mut iso osa kastuneista tulpista herää eloon kun ne kuivailee paineilmalla ja mieluiten vielä lämmittää sytkärillä tai jollain pienellä kaasutoholla kuumaksi.jariha kirjoitti: Kyllä pyöräytin. Huomenna uudestaan, jahka löydän jostain tulpat, jotka eivät ole vielä kastuneet. Auttaako tulppien kuivaaminen, vai onko ne menetettyjä toivoja kerran kastuttuaan? Akku on latauksessa ja vaihdan myös joitain sytkäosia.
Edit: Vieläkös sulla Jari on se leimaamaton ruisku-satku? Jos, niin etsiskele jostain tuplikseen käyvä ruiskun tankki.. tuun joku vkl sinne ja pistetään talkoilla tuplikseen k-jetti..

Edit2: ...sillä ehdolla että et heti myy sitä eteenpäin..

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Eipä ole enää. Möin sen eteenpäin ja se on sittemmin laitettu kuntoon ja nähty jo liikenteessäkin. En mä sitä paitsi ruiskua kaipaa, vaan hyvin toimivan kaasarinMyrkky kirjoitti:Edit: Vieläkös sulla Jari on se leimaamaton ruisku-satku? Jos, niin etsiskele jostain tuplikseen käyvä ruiskun tankki.. tuun joku vkl sinne ja pistetään talkoilla tuplikseen k-jetti..

Mutta tervetuloa vaan, aina sitä jotain puuhaa on ja vaikkei oliskaan, niin jääpähän aikaa muulle löpinälle. Huomenna olis kyllä kaverista apua, kun yritän saada tuota tuplista tulille...
Täytyy taas muistuttaa, etten mä vierasta ajatusta luopua autoistani, jos joku ne haluaa ostaa. Saanpahan alleni taas uuden projektin ja säilyy näppituntuma, kun on jotain pientä väkerrettävääMyrkky kirjoitti:Edit2: ...sillä ehdolla että et heti myy sitä eteenpäin..

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Huomiseks en kyllä millään kerkeä sille suunnalle, on meinaan mutsin 60-vuotisbileet. Muutaman lähiviikon aikaan kyllä olis tarkoitus sille suunnalle hiippailla kummiskin Jetroa moikkaamaan ja samallahan sitä siellä sinunkin tykönä poikkeaa.jariha kirjoitti: Huomenna olis kyllä kaverista apua, kun yritän saada tuota tuplista tulille...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tiedänhän minä, enkä sitä oikeesti sinulta kysynytkään. Kunhan heitinMyrkky kirjoitti:Huomiseks en kyllä millään kerkeä sille suunnallejariha kirjoitti: Huomenna olis kyllä kaverista apua, kun yritän saada tuota tuplista tulille...

No, onneksi näin, etten minäkään ehtinyt sitä hilaamaan pihalta pois, vaikka aikomus oli. Saanpahan nyt rasvata näppini, kun en muutakaan tekemistä muka keksigls kirjoitti:laitahan 99 tulille! on hieman jääny vaivaamaan kun en saanut tuota haettua pois viime syksynä..

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Vaan jos ei ois ollu esteitä, niin minusta hullustahan ei tiedä vaikka oisin päräyttäny ajellen.. soitellen 20km ennen kajaania että nyt se kahvipannu tulille..jariha kirjoitti: Tiedänhän minä, enkä sitä oikeesti sinulta kysynytkään. Kunhan heitin![]()

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myö Myrkyn kanssa laitellaan k-jetikoita kaasarien sijalle ihan mieluusti, vaikka eihän myökään niitä mihinkään taivaaseen asti kehuta. Sattuu vaan olemaan homman juju se, että k-jetin saa pelaamaan paljon suuremmalla todennäköisyydellä siedettävästi verrattuna vanhaan kaasariin. Kaiken lisäksi varsin edullisin kustannuksin. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minulla on vielä ne sinun tuplatkin odottamassa sopivaa autoaMertmi kirjoitti:Myö Myrkyn kanssa laitellaan k-jetikoita kaasarien sijalle ihan mieluusti, vaikka eihän myökään niitä mihinkään taivaaseen asti kehuta. Sattuu vaan olemaan homman juju se, että k-jetin saa pelaamaan paljon suuremmalla todennäköisyydellä siedettävästi verrattuna vanhaan kaasariin. Kaiken lisäksi varsin edullisin kustannuksin.

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Nyt on taas yritetty. Löytyi vielä yhdet poisheittämättömät tulpat, joita tämän kanssa en ole kastellut.
Ei vaan nämä yhdet silmät tunnu olevan tarpeeksi. Joka tapauksessa olen lähes varma, että kipinöi vain ykköspytyllä. Kokeilinpa vielä samalla tulpalla ja samalla tulpanjohdolla ja sen siitä kipinöinnistä, mitä kuskin paikalta voi nähdä, niin vain ykkösellä kipinöi. Kokeilin kolmea pyörijää ja kolmea sytkän kantta, mutta ei vaikutusta. Mistäs tuo voi johtua? Ei riitä ymmärrys
Ei vaan nämä yhdet silmät tunnu olevan tarpeeksi. Joka tapauksessa olen lähes varma, että kipinöi vain ykköspytyllä. Kokeilinpa vielä samalla tulpalla ja samalla tulpanjohdolla ja sen siitä kipinöinnistä, mitä kuskin paikalta voi nähdä, niin vain ykkösellä kipinöi. Kokeilin kolmea pyörijää ja kolmea sytkän kantta, mutta ei vaikutusta. Mistäs tuo voi johtua? Ei riitä ymmärrys

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No niin, nyt auto käy ja kulkee. Hieman röpöttäen, mutta kuitenkin. Jarrut tuntuivat olevan hieman jumissa, mutta ajamattomuuttaahan se vain...

Ja tuolla lisää... (sorry, kun en tuossa valossa saanut parempia kuvia)
Niin, avasin kärkiväliä ja kuivasin tulpat, niin alkoi pelittää

Ja tuolla lisää... (sorry, kun en tuossa valossa saanut parempia kuvia)
Niin, avasin kärkiväliä ja kuivasin tulpat, niin alkoi pelittää

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari