Seuraavaksi auto pitäisi nostaa sen verran ylös, että näkee pohjan ruostevauriot. Yksi reikä apparin jalkatilassa on havaittu jo viime kesänä.
Yhden 99:n kohtalo vaakalaudalla
- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
Pienensin kärkiväliä takaisin ja vaihdoin rikki olleen kaasarin kalvon, ai että käy nätisti 
. Piti pienentää tyhjäkäyntiäkin eikä koneesta kuulu lainkaan b-koneelle ominaista rallatusta. Auto rullaa jo miesvoimin eli jarrutkin ovat auenneet. Paisarissa ei kuplia vielä oo näkyny, tosin niin lämpimäksi en ehtinyt käyttää, että termari olisi auennut.
Seuraavaksi auto pitäisi nostaa sen verran ylös, että näkee pohjan ruostevauriot. Yksi reikä apparin jalkatilassa on havaittu jo viime kesänä.
			
			
									
									Seuraavaksi auto pitäisi nostaa sen verran ylös, että näkee pohjan ruostevauriot. Yksi reikä apparin jalkatilassa on havaittu jo viime kesänä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
Eilen illalla olin siirtämässä autoa takaisin talon seinustalle, parin-kolmen tunnin seisokin jälkeen, niin sehän hyytyi heti starttauksen jälkeen eikä enää yrittänytkään. Tuli viime kesäiset muistot tämän kanssa mieleen ja eiku pelti auki. Ensin kaasarin luistin ja kalvon tarkistaminen. Ei vaikutusta. Sitten kärkivälin tarkastus, jota säädin isommalle. Ei vaikutusta. Sitten.. hetkinen, tuossahan on pyörijä 
 .. se takaisin paikalleen. Ei vaikutusta. Sitten vielä tulpat pois ja ensimmäinen jo toi yllätyksen. Ihan musta ja kuiva.. bensako minulta loppui 
. Kaasarilta bensaletku irti ja starttaamaan ja pumppu ei tosiaankaan pumppaa mitään..
No, tonnarin perässä on varakanisteri (sen bensamittari kun ei pelitä), mutta tankin korkki on lukossa.. eikä avainta missään. Onhan muuten kertynyt jokunen Saabin avain näiden vuosien aikana, mutta missään ei ole bensakorkin avainta. Eiku tuossa on vielä yksi.. kokeillaan ja sehän toimi
. Sitten reilut imut ja phyi 
. Ei vaikutusta. Kärkiväli takaisin pienemmälle ja nyt myös pyörijä paikalleen ja johan toimii ja iloisesti 
Kylläpä oli mukava käydä nukkumaan, kun sai tuon pelittämään.
Reikiä: Yksi apparin jalkatilassa, toinen takana pyöränkaaressa. Ja voihan vielä muutakin löytyä, kun oikein koputtelee. Apparin oven sais vielä uudella pellillä kasaan, mutta tuo kuskin ovi on ihan toivoton. Lisäksi noi pintapellit on pakkeloitu ja paikkamaalattu hieman törkeesti, että kyllä siinä hiomapaperikin saa vielä laulaa...
			
			
									
									No, tonnarin perässä on varakanisteri (sen bensamittari kun ei pelitä), mutta tankin korkki on lukossa.. eikä avainta missään. Onhan muuten kertynyt jokunen Saabin avain näiden vuosien aikana, mutta missään ei ole bensakorkin avainta. Eiku tuossa on vielä yksi.. kokeillaan ja sehän toimi
Kylläpä oli mukava käydä nukkumaan, kun sai tuon pelittämään.
Reikiä: Yksi apparin jalkatilassa, toinen takana pyöränkaaressa. Ja voihan vielä muutakin löytyä, kun oikein koputtelee. Apparin oven sais vielä uudella pellillä kasaan, mutta tuo kuskin ovi on ihan toivoton. Lisäksi noi pintapellit on pakkeloitu ja paikkamaalattu hieman törkeesti, että kyllä siinä hiomapaperikin saa vielä laulaa...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
en vissiin oo hoksannu myynti-ilmoitusta.. onko vielä tarjolla?99_GL_77 kirjoitti:Hah, ja mä olisin sulle tuonut vastaavan vain (tummanruskean) vaikka Temmekseen. Hinta ei olis ollut paha.gls kirjoitti:laitahan 99 tulille! on hieman jääny vaivaamaan kun en saanut tuota haettua pois viime syksynä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
						99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
Lauantaina katotaan kaverini kanssa, josko hän suostuis hitsaamaan tuota. Muuten hän jo suostui, mutta pitäähän sen ensin itse todeta, ettei urakka ole aivan toivoton. Pitäisi sitten vain kuskin ovi jostain löytää...
Kai jonkun vuoden päästä joku minua ymmärtääkin, vaikka nyt on vaikea sulattaa tällaisen tapauksen elvyttämistä
			
			
									
									Kai jonkun vuoden päästä joku minua ymmärtääkin, vaikka nyt on vaikea sulattaa tällaisen tapauksen elvyttämistä
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
Melko kahelina minuakin ovat pitäneet, vaikka olen kovasti selittänyt tuon combicoupen olevan harvinainen vehje. Ihan turha näitä hommia on järjellä selittää. Pääasia, että itellä on hauskaa ja saa tehdä sitä, mistä tykkää. Sitäpaitsi, olen ihan vilpittömästi sitä mieltä, että Saab 99 on kelpopeli. 
			
			
									
									# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
						9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
käytä hätätapauksessa uudemman mallin ovea, niitä kun lienee pilvin pimein. ruuvaat vaan jalallisen peilin siihen peltiin, ja jätät integroidun peilin kohdalle mustan kolmion.jariha kirjoitti:Lauantaina katotaan kaverini kanssa, josko hän suostuis hitsaamaan tuota. Muuten hän jo suostui, mutta pitäähän sen ensin itse todeta, ettei urakka ole aivan toivoton. Pitäisi sitten vain kuskin ovi jostain löytää...
höpö höpö. ja älkää nyt kukaan tarjotko jarille mitään saabia nyt edullisesti, haluan seurata tämän näytelmän loppuunjariha kirjoitti: Kai jonkun vuoden päästä joku minua ymmärtääkin, vaikka nyt on vaikea sulattaa tällaisen tapauksen elvyttämistä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
						- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
Missä on satkussa (vm '87) vilkunrele ja käykö se tähän 99:iin?
			
			
									
									#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
Hyviä ja huonoja uutisia. Hyvät ensin. Eli autossa näyttäisi olevan vain yksi peukalon pään kokoinen reikä apparin jalkatilassa ja vasemman takalokarin etukulma on pehmyt, joten se pitäisi uusia. Muuten pellit ovat kyllä kovat ja terveet, joka on vuosimallin huomioiden pienoinen ihme.
Huonot uutiset. Molemmat ovet menevät vaihtoon. Tämähän tuntuu pieneltä operaatiolta eli oviahan kyllä varmaan löytyy, mutta jalallisilla peileillä olevan oven löytyminen voi olla vaikeaa. Mutta onko sisältä säädettavillä peileillä olevan oven runko erilainen, kuin näiden vanhempien? Tuskin löydän saman sävyisiä ovia, joten joudun riisumaan ja maalaamaan ovet joka tapauksessa. Ja tässä kohtaa se huonoin uutinen, homma meinaa karata käsistä! Jos ovet pitää maalata, pitää koko auto maalata. Ja se ei todellakaan ole tarkoituksen mukaista. Miten voin maalata itse ja edullisesti? Koska tämä ei ole entisöintiprojekti, ainoastaan tavoitteena on saavutta ajokunto, ja välttävä on riittävä taso korjauksille, ja koska ei tämä auto maalaamalla kuitenkaan yhtään paremmaksi muutu.
No, jos auto kerran maalataan kokonaan, niin väriä mietitään sitten vielä uudestaan. Sisustahan säilyy rusehtavan keltaisena ja ovipahvit ovat ruskeat. Ajattelin kuitenkin löytää värin Saabin värikaltalta. Postiauton oranssi on kyllä vahvoille, mutta vaimon mielipide on tällainen:

(ko. auto muuten liikkuu Kajaanissa vanhan papan toimesta)
No, asiaa haudotaan. Tosiasiahan kuitenkin on, että kaikki 70-luvun värit ovat nostalgisia, joten alkuperäinen väri ei ole täysin poissuljettu.
			
			
									
									Huonot uutiset. Molemmat ovet menevät vaihtoon. Tämähän tuntuu pieneltä operaatiolta eli oviahan kyllä varmaan löytyy, mutta jalallisilla peileillä olevan oven löytyminen voi olla vaikeaa. Mutta onko sisältä säädettavillä peileillä olevan oven runko erilainen, kuin näiden vanhempien? Tuskin löydän saman sävyisiä ovia, joten joudun riisumaan ja maalaamaan ovet joka tapauksessa. Ja tässä kohtaa se huonoin uutinen, homma meinaa karata käsistä! Jos ovet pitää maalata, pitää koko auto maalata. Ja se ei todellakaan ole tarkoituksen mukaista. Miten voin maalata itse ja edullisesti? Koska tämä ei ole entisöintiprojekti, ainoastaan tavoitteena on saavutta ajokunto, ja välttävä on riittävä taso korjauksille, ja koska ei tämä auto maalaamalla kuitenkaan yhtään paremmaksi muutu.
No, jos auto kerran maalataan kokonaan, niin väriä mietitään sitten vielä uudestaan. Sisustahan säilyy rusehtavan keltaisena ja ovipahvit ovat ruskeat. Ajattelin kuitenkin löytää värin Saabin värikaltalta. Postiauton oranssi on kyllä vahvoille, mutta vaimon mielipide on tällainen:

(ko. auto muuten liikkuu Kajaanissa vanhan papan toimesta)
No, asiaa haudotaan. Tosiasiahan kuitenkin on, että kaikki 70-luvun värit ovat nostalgisia, joten alkuperäinen väri ei ole täysin poissuljettu.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari
Hei cmon ei se ovien helmojen uusiminen niin iso juttu ole että kannattavampi vaihtoehto olisi ovien vaihto + auton MAALAUS. itse hitsautin kolme oven helmaa uusiksi tuossa äskettäin, eikä korjauspaloja käyttäen tullut kovin kalliiksi. minun mielestä noi alkuperäiset ovet kannattaisi ehdottomasti korjauttaa juuri tuon harvinaisuuden vuoksi. 
ja jos kuitenkin harkitset ovien vaihtoja, paukkupullolla vaan samansävyiseksi ja sitten koko auton myllytys, halpahallista 20 euron kiillotuslaikalla + autoglymin tavaralla.
uusien ja vanhojen ovien runko on kai siinä mielessä erilainen, että ikkunakisko kulkee eri kohdassa kun ikkunalasit eri kokoiset.
			
			
									
									ja jos kuitenkin harkitset ovien vaihtoja, paukkupullolla vaan samansävyiseksi ja sitten koko auton myllytys, halpahallista 20 euron kiillotuslaikalla + autoglymin tavaralla.
uusien ja vanhojen ovien runko on kai siinä mielessä erilainen, että ikkunakisko kulkee eri kohdassa kun ikkunalasit eri kokoiset.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
						- jariha
 - "Team Ylläpito"

 - Viestit: 4047
 - Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
 - Paikkakunta: Kajaani
 - Viesti:
 
No, mä mietin vain, että vanhasta ovesta saa ikkunat ja ikkunalistat, että onko se itse ovi sitten kuitenkin samanlainen. Mä ehdotin kaverille korjauspaloja, mutta totesi, ettei kannata. Miten isoja ne korjauspalat on? Ovihan on tällainen.lucaf kirjoitti:uusien ja vanhojen ovien runko on kai siinä mielessä erilainen, että ikkunakisko kulkee eri kohdassa kun ikkunalasit eri kokoiset.
Vitsin hitsi, mistä mä saisin hitsivehkeet lainaan, niin parsisin nuo itse kasaan. Minullahan on kesä aikaa tuhertaa
Sen verran tuota maalausta jo mietin, että kyllä se väri pysyy muiden toiveista huolimatta alkuperäisenä ja paikkamaalauksena se vedetään. Loppu vahataan koneella. Onko se sitten sitä myllytystä, sitä minä en tiedä, mutta naapurilla on vermeet.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
						instagram.com/autoileva_veijari