AM-Worksin kuulerin asennusohje (sis kuvia)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

AM-Worksin kuulerin asennusohje (sis kuvia)

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

AMW cuulerin asennusohje

Ennenkuin voi mitään aloittaa pitää Cola laittaa kylmään tosin edellisenä päivänä otin alapuolelta ilmaohjurit pois. Eli auto ylös ja muovinpalat pois. Ai niin ja etumaskin otin etukäteen pois sekä äänimerkin. Muista myös irroittaa lämpötilan anturi ja sumuvalojen johdot etukäteen. Pari marinan sanaa miksi aina kun mä jotain teen on kylmä :D

Kuva

Sitten valot pois. Isot valot ja vilkut on yhteensä neljällä ruuvilla kiinni. Ihan pala kakkua.

Kuva

Puskuri ja spoikka irti joka on kahdella isolla 16mm ruuvilla kiinni. Ja muutamilla muovi kiinnikkeillä lokasuojassa.

Kuva

IC irti joka on kahdella ruuvilla kiinni ja klemmareilla putkissa kiinni.

Kuva

Pikkunen ero uudella ja vanhalla

Kuva

Keula ilman IC:ä

Kuva

Lisäkiinnitys laitetaan lauhduttimen ruuviin kiinni.

Kuva

Itse IC asennus on helppo. Putkien päissä kumityynyt alkuperäisille paikoilleen ja se ylimääräinen kiinnitys lauhduttimeen. Koko homman vaikein osa oli kiristää klemmarit paikalleen kun tilaa on hyvin vähän isoille käsille. Pitkä ruuvari oli paikallaan tässä.

Kuva

Pari kuvaa valmiista asennuksesta

Kuva

Äänimerkki sopii hyvin punsella ympyrällä merkittyyn kohtaan. Poralla reikä ja ruostesuojaus reikään.

Kuva

Kuva

Hups alahuuli on ottanut vähän hittiä

Kuva

Ja sitten spoikka takas kiinni ja valot takaisin paikoilleen

Kuva

Homma valmis ja aikaa meni 3h sisältäen kaiken muun korjaamisen joita suoritin kiinnikkeissä.

Ja mitä tulee tän Cuulerin laillisuuteen niin 100% laillinen. IC saa vaihtaa isommaksi jos sellainen on autossa ollut alunperinkin.
Viimeksi muokannut potkuhousu, To Maalis 18, 2004 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
juuso
"Viggen"

Re: AM-Worksin kuulerin asennusohje (sis kuvia)

Viesti Kirjoittaja juuso »

potkuhousu kirjoitti: Kuva
tässä kuvassa on tunnelmaa... 8)
tunnelmaa vois kutsuu projektiromantiikaks... :D
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Nooh, lähteekö ny paremmin :wink:

Sä ja sun kokikset, ai että sai taas kunnon naurut :lol: :lol:
Mulla asennus oottaa vielä "satsia" Maptunilta ni saan kaik kerralla kiinni.

Mutta kivaa ettei homma ollut sitten ton kummosempi, tosin mulla ei oo noita ahtoputkia eli pientä voimistelua tiedossa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

No normaalin tyhjäkäynnin ääniin on tullut lisäksi sellainen suhina. Ja kyllä lähtee, pitää vaan käydä ajamassa vähän että boksi oppii tän uuden ympäristön. 93t sport ei muuta kuin verisiä sormia sullekkin :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hyvältä näyttäää ja sujuuhan se asennus myös ulkona vaikka lunta onkin vielä maassa:lol: :lol:
Kun kerkiät niin käyppä mittaamassa aikoja. Voisin veikata että vaikutus on merkittävä, etenkin jos spoolausaika otetaan mukaan laskuihin. Mulla ainakin nousee ahdot ihan toista tahtia, kiitos AMW:n kyylan.
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hyvähyvä potkis :D Alko taas himottaa enemmän toi kuuleri =P Ihan pakko se on täs jossain vaiheessa hommata..Ja hyvä tietää ettei toi asennus sit näköjään niin hankala ollu =)
-valomerkki-
"Hirsch"

Cooleri

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Hienon näköinen ja varmasti tarkoitukseensa sopiva cooleri 8)
Näytti "kohtuu" helpolta tuo asentaminen..
Make
"Viggen"
Viesti:

Re: Cooleri

Viesti Kirjoittaja Make »

-valomerkki- kirjoitti:Näytti "kohtuu" helpolta tuo asentaminen..
No eihän nuo kuvat varmaan kerro koko totuutta. Näytäs potkis vielä ne muut kuvat. Siellä lentää niin kokispullot kuin lamputkin.. :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

kerrankin asennus meni suhteellisen helposti, mitä nyt muutama veripisara mutta eihän asennus ole onnistunut jos vähän punaa roisku. Ai niin pari ärräpäätä pääsi kun ei ollut 16 mm lenkkiavainta tai hylsyä jotka löytyivät kyllä kun oikeen kaivoi varstoa mutta siinäkin tuhraantui ½ tehokasta asennusaikaa 8)

Lopussa kiitos seisoo
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

On se hyvä kun on porukassa yx , joka osaa homman nyt vaikka silmät ummessa. 8O
Jos tollanen cooleri tulee joskus mulle, niin eikun vaan "potkiksen piha-kola-korjaamolle" asennuttamaan se... :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

On se helppoa kun sen osaa!!
Tiätkö Potkis muuten noista lakipykälistä senverran, että saako kuuleria laittaa turboautoon jos sellaista ei siinä ole alkuperäisenä?? Tosin runkonumeron (vai mikä hiton tyyppinumero nyt onkaan) mukaan autossa olisi cooleri, mitä ei kuitenkaa ole, eikä kuulukaan olla.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

900S kirjoitti:On se helppoa kun sen osaa!!
Tiätkö Potkis muuten noista lakipykälistä senverran, että saako kuuleria laittaa turboautoon jos sellaista ei siinä ole alkuperäisenä?? Tosin runkonumeron (vai mikä hiton tyyppinumero nyt onkaan) mukaan autossa olisi cooleri, mitä ei kuitenkaa ole, eikä kuulukaan olla.
Pykälä menee siten että autoon jossa on cuuleri saa vaihtaa ja muokata cuuleria ilman muutoskatsastusta. Turbo auto jossa ei ole esiasennettuna cuuleria ei sa asentaa ilman muutoskatsastusta. Tässä tapauksessa cuulerin lisäys katsotaan moottorivaihdoksi.

Tässä kohtaa liikutaan lain puitteissa joka onneksi on vanha ja ei ota huomioon mahdollista tehon lisäystä. Epäilen että joskus tohonkin tulee muutos joka ei suosi kuulerin vaihtoja. Ihana pieni harmaa alue, lisää tämmösiä. Pienenä lisäyksenä se 20% sääntöön tehonlisäykeen joka on kirjoitettu vaparikoneille ja turbokoneiden kohdalla tosta ei ole mainintaa. Eli taas olis porsaanreikä siinäkin mutta kuka uskaltaa lähtee kokeilemaan onneaan :)

Mutta jos sun runkonumero sanoo että on kuuleri niin siitä vaan asentamaan/"vaihtamaan". Tarkasta nyt kuitenkin toi asia pariinkertaan siitä runkonumerosta

Kolan voimalla mä teen mitä vaan paitsi sähköhommia :D sähkö ei ole mun juttuni
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
saab900rs
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Noniin nyt päästään mun lempiaiheeseen, eli hintaan...mitä toi tuli nyt sitten maksamaan,lähetyksineen?
-¤Ahdin määrää tahdin¤-

Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saab900rs kirjoitti:Noniin nyt päästään mun lempiaiheeseen, eli hintaan...mitä toi tuli nyt sitten maksamaan,lähetyksineen?
Mä tilasin alunperin 2kpl noita coolereita, toinen omaan autoon ja toinen lähti saksaa eräälle tutullu viggenistille. Oman coolerin asennutuin Lappeenrannssa ja toinen tuli minulle matkahuollon kautta pari viikkoa myöhemmin. Cooleri toimetettuna espooseen maksoi 468E (cooleri 450 rahti 18), mutta tämä hinta ei ole enää voimassa johtuen kennon hitsaumenetelmän muuttumisesta. Lisäksi hinnassa oli vielä kimppatilausalennus. Nyt vastaavan coolerin hinta lieneen lähellä 600eur.

Ko. cooleri käy suoraan viggen/aeron putkiin, kuten myös potkun kuvista näkyy. ng900 kohdalla menee vaihtoon myös putket tai ainakin osa niistä. Saabilta saa viggen/aero letkuja sopuhintaa 200e :evil: Huomattavasti halvemmalla pääsee kun tekee itse. Asennusohjeet ng900:lle löytyy
http://www.lehigh.edu/~erp4/saab/Upgrad ... ooler.html
500whp.net member
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kiitos Potkuhousu tiedoista!! Jos tähän linkkiin on luottamista, niin siellä sanotaan että autossani on turbo sekä cooleri.
http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on
Kahdeksas kirjain on L mun runkonumerossa.

edit. Aika hassua, ettei se kahdeksas kirjoin ole S = Turbo, B202 Low-pressure turbo (16-valve)
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vastaa Viestiin