Mulla oli ongelmana että pumppu oli jatkuvasti päällä..Otin absien sulakkeen pois...ja kas kummaa jarrut toimi noin 15 jarrutusta ja sitten ei ollutkaan minkään valtakunnan jarruja...m&m kirjoitti:Tuo "900 I 16 Kat":in kommentti pisti miettimään...
Jarrut toimivat ABSittomina mutta tehostettuina. Korjaamon mekaanikolta (jonka kanssa yhteistyössä tuota vikaa ollaan etsitty) olen saanut tiedon, että sähköpumppu ei käynnisty ollenkaan. Ilmiselvästi ristiriitaista tietoa. Sen tiedän, että käynnistettäessä normaalisti kuuluva vaimea hurina ja jarrupolkimen nytkähdys loistaa poissaoloaan, mutta kenties tuo moottori kuitenkin käy satunnaisesti ajon aikana tuottaen painetta seuraaville kahdellekymmenelle polkaisulle...
järjen mukaan tallentua anturiin viittaava virhekoodi, ja yksittäisiä liittimiä irroittamalla on vastaavat vikakoodit saatu aikaiseksi. Pitäisiköhän kurkata tuohon peltipurkkiin sisälle, josko siellä olisi jotain löysiä liitoksia, piirikantoja tms?
Ja mielestäni vian pitää olla päällä että se matolaatikko antaa virheilmoitusta...
Itsellä keltainen valo paloi ja vika oli Pääsylinterin venttiili
Ei sitä boksia tarvi purkaa, sillä sen voi mitata hyvällä ohmimittarilla...
Kaikki mahdolliset vikakoodit:
1111 Elektrooninen ohjausyksikkö (ECU)
1112 Magneettiventtiili, imu -vasen etu
1114 Magneettiventtiili, imu -oikea etu
1122 Magneettiventtiili, imu -taka
1132 Magneettiventtiili, ulostulo -vasen etu
1134 Magneettiventtiili, ulostulo -oikea etu
1142 Magneettiventtiili, ulostulo -taka
1222 Pääsylinterin venttiili
1233 pyörän nopeustunnistin, vasen etu
1241 pyörän nopeustunnistin, oikea etu
1243 pyörän nopeustunnistin, oikea taka
1311 pyörän nopeustunnistin, vasen taka
1312 Painekytkin/jarrunestepinnan merkkivalokytkin
4444 vikoja ei löytynyt