Olen siis ostamassa Ruotsista 900 2.0t vm 97. automaatilla (185hv)
(ilmastointi, kauko-ohjattava keskuslukitus, vakionopeudensäädin yms) Kilometrejä on vain vähän päälle 108 000km.
Itselläni on kokemusta vain samanikäisestä manuaalisaabin karvalakkimallista (900S 96Kw). Teiltä kysyisin, mitä kannattaa tarkistaa ostohetkellä muuta kuin peruskunnon jne? Toki aion tarkistaa joka ikisen nappulan toimivuutta ja aion koeajaa kunnolla, mutta silti olen täysin amatööri enkä osaa todeta mitään vikoja autossa.
Turbosta mulla ei ole kokemusta, joten mistä voin tietää, pelittääkö se ollenkaan?
Mitä ilmastoinnissa on syytä tarkistaa ja mistä tietää toimiiko se kunnolla?
Samoin automaattivaihteet, mistä tietää, onko ne täysin kunnossa ja onko automaateissa jotain ns. pikkuvikoja, jotka tavis voi huomata?
Mitä tyyppivikoja turbo-saabeissa on yleensä?
Myyjän sanojen mukaan, kunto on tosi hyvä, mutta kummastuttaa silti aika edullinen hinta, toisaalta Ruotsissa ei kovin moni pappa kaipaa 900:sta Saabia. Suomen verottaja kyllä saattaa laittaa aika kovan palan omaan suuhun tosta (veikkaukseni on noin 4000€)
Tässä tarkempi myyjän selostus:
"FIN SAAB 900 10800 MIL FJÄRRCLÅS ELHISSAR LARM CLIMA FARTHÅLLARE DRAGKROK VINTERDÄCK BATTERI BYTT AVGASSYSTEM"
Kaiken muun tajuan paitsi mikä toi AVGASSSYSTEM on (joku pakokaasujutu, mutta mikä?)
Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun ostaa:
-
- "Kaasari"
Re: Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun ostaa:
Pakoputki ( ei kylläkään lue mikä osa pakoputkesta vaihdettu)PsychoPred kirjoitti:Olen siis ostamassa Ruotsista 900 2.0t vm 97. automaatilla (185hv)
(ilmastointi, kauko-ohjattava keskuslukitus, vakionopeudensäädin yms) Kilometrejä on vain vähän päälle 108 000km.
Itselläni on kokemusta vain samanikäisestä manuaalisaabin karvalakkimallista (900S 96Kw). Teiltä kysyisin, mitä kannattaa tarkistaa ostohetkellä muuta kuin peruskunnon jne? Toki aion tarkistaa joka ikisen nappulan toimivuutta ja aion koeajaa kunnolla, mutta silti olen täysin amatööri enkä osaa todeta mitään vikoja autossa.
Turbosta mulla ei ole kokemusta, joten mistä voin tietää, pelittääkö se ollenkaan?
Mitä ilmastoinnissa on syytä tarkistaa ja mistä tietää toimiiko se kunnolla?
Samoin automaattivaihteet, mistä tietää, onko ne täysin kunnossa ja onko automaateissa jotain ns. pikkuvikoja, jotka tavis voi huomata?
Mitä tyyppivikoja turbo-saabeissa on yleensä?
Myyjän sanojen mukaan, kunto on tosi hyvä, mutta kummastuttaa silti aika edullinen hinta, toisaalta Ruotsissa ei kovin moni pappa kaipaa 900:sta Saabia. Suomen verottaja kyllä saattaa laittaa aika kovan palan omaan suuhun tosta (veikkaukseni on noin 4000€)
Tässä tarkempi myyjän selostus:
"FIN SAAB 900 10800 MIL FJÄRRCLÅS ELHISSAR LARM CLIMA FARTHÅLLARE DRAGKROK VINTERDÄCK BATTERI BYTT AVGASSYSTEM"
Kaiken muun tajuan paitsi mikä toi AVGASSSYSTEM on (joku pakokaasujutu, mutta mikä?)
ja haulla löytyy vikoja
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Laitat jäähdytyksen täysille ja koitat vaikka kädellä röörien kohdalta, että tuleeko sitä kylmää. Ilman pitäisi olla jotain 6-asteista tai vähän yli. Jos ilmastointi on automaattinen, niin testailet lämpötilasäätimellä lämmityksen ja viilennyksen.PsychoPred kirjoitti:Mitä ilmastoinnissa on syytä tarkistaa ja mistä tietää toimiiko se kunnolla?
Vaihtaako automaatti pehmeästi kun kiihdyttää hiljakseen? Vaihtaako se napakasti kun survoo kaasua enemmän? Koita myös kick-down, eli ajelet vaikka motarilla tasaista vauhtia ja polkaset sitten kaasun pohjaan. Vaihteiston pitäisi vaihtaa pienempi vaihde tässäkin napakasti eikä luistoa saisi esiintyä. Tuskinpa noilla kilometreillä laatikko vielä oireilee, mutta kannattaa silti testata.PsychoPred kirjoitti:Samoin automaattivaihteet, mistä tietää, onko ne täysin kunnossa ja onko automaateissa jotain ns. pikkuvikoja, jotka tavis voi huomata?