Hätävilkun releen kontaktit
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Hätävilkun releen kontaktit
Hätävilkut mykistyivät, suuntavilkut toimivat ja sulakkeet olivat ehjät?
Vikana oli vilkkureleen huonot kontaktit, kun relettä kampesi hieman auton keulaan päin, niin hätävilkut alkoivat toimia, haritin hieman releen liittimiä ulospäin ja kontaktit paranivat; nyt hätävilkut toimivat.
Pitänee seuraavalla kerralla paikantaa viallinen kontakti johtojen puolelta heiluttelemalla.
Vikana oli vilkkureleen huonot kontaktit, kun relettä kampesi hieman auton keulaan päin, niin hätävilkut alkoivat toimia, haritin hieman releen liittimiä ulospäin ja kontaktit paranivat; nyt hätävilkut toimivat.
Pitänee seuraavalla kerralla paikantaa viallinen kontakti johtojen puolelta heiluttelemalla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
BIFFI kirjoitti: Kolvailin omastani releen sisällä olevan piirilevyn juotokset ja taas toimii.
Hei miten tuohon vilkkureleeseen pääsee käsiksi, 9000cs/-95?Kurko kirjoitti:Mullakin on joskus (kerran) vaatinut tuo vilkkurele kolvia yli 15vuoden tonnarikokemuksien aikana ja tietenkin tässä toiseksiviimeistä vuosikertaa olevassa.
Naksutus kuuluu hanskalokeron sulakkeiden takaa jostain. Ohjekirjassa ei kerrota vilkkureleen paikkaa.
Vikaa lienee releessä kun välillä vilkku ei toimi mutta hanskalokeron luukkua kopauttamalla alkaa aina toimia.
9000CS 2,3
Ruuvaat hanskalokeron irti ja sen jälkeen kaksi ruuvia irrottamalla saat sulake/reletaulun kipattua alas.Saappi Kuski kirjoitti:Hei miten tuohon vilkkureleeseen pääsee käsiksi, 9000cs/-95?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 875#290875
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kiitos. Siitä ei löytynyt varmuutta noista jutuista että onko -95 vuosimallissakin tuo N rele se vilkkurele (eli siinä kuvassa ylärivissä toinen oikealta). Valojen valvontarele on ainakin konehuoneessa vuodenjus kirjoitti: Ruuvaat hanskalokeron irti ja sen jälkeen kaksi ruuvia irrottamalla saat sulake/reletaulun kipattua alas.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 875#290875
-95 9000:ssa.
Oletan että sama tinaushomma kuin valon valvontareleessä, on ollut sekä 9000:ssa, että 9-5:ssä..?
9000CS 2,3
On se vilkkurele vm 96:ssakin N:ssä, joten on varmaan 95:ssäkinSaappi Kuski kirjoitti:Siitä ei löytynyt varmuutta noista jutuista että onko -95 vuosimallissakin tuo N rele se vilkkurele

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Näissä +vm.90 on jonkinsenverran tuollaisia pikku juotoshalkeamia, mitä erillaisimmissa rekkuloissa.
Eli tuo hazardi / vilkutus rele löytynee tuolt jus:in osoittamasta paikasta ja korjaantunee pienellä kolvin käytöllä tai ostamalla uusi esim: M*net ja VILKKURELE SAAB 9000 --98
9000 --91 (kojetaulun alla). . . . . . . . . . . . . . . . 48-1876 6.50 ???
9000 92-- (7-napainen). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-1895 33.80 ???
Ja niistä sitten tuo tyyriimpi.
Eli tuo hazardi / vilkutus rele löytynee tuolt jus:in osoittamasta paikasta ja korjaantunee pienellä kolvin käytöllä tai ostamalla uusi esim: M*net ja VILKKURELE SAAB 9000 --98
9000 --91 (kojetaulun alla). . . . . . . . . . . . . . . . 48-1876 6.50 ???
9000 92-- (7-napainen). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-1895 33.80 ???
Ja niistä sitten tuo tyyriimpi.

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
"Jonkinverran" noita on tainnut mennä mitä olen kuullut ja lukenut, ja tietysti itsekin tinannut.. Olisko peräti autoalan alihankkijoiden listalla toiseksi rikkain mies ruåttissa tuo reletehtailija, heti di kasetti maakarin jälkeenKurko kirjoitti:Näissä +vm.90 on jonkinsenverran tuollaisia pikku juotoshalkeamia, mitä erillaisimmissa rekkuloissa.
Eli tuo hazardi / vilkutus rele löytynee tuolt jus:in osoittamasta paikasta ja korjaantunee pienellä kolvin käytöllä tai ostamalla uusi esim: M*net ja VILKKURELE SAAB 9000 --98
9000 --91 (kojetaulun alla). . . . . . . . . . . . . . . . 48-1876 6.50 ???
9000 92-- (7-napainen). . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-1895 33.80 ???
Ja niistä sitten tuo tyyriimpi.

Ilmeisen hyvä pisnes tuo on kun samaa paskaa on laitettu 9-5:eenkin. Eikös ne valoreleet olleet jotain kohtuullista 70€ hintaluokkaa merkkiliikkeessä jos oikein muistan. Huipputeknologia maksaa..

9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Tuli korjattua tuo 9000:n vilkkurele. Siinä oli halkeamia niissä juotoksissa joilla kortti on kiinni, eli niissä jotka vaikuttaa suoraan niihin jalkoihin joilla rele tulee lautaan kiinni. Eli kun joku kirjoitteli että jalkoja vääntelemällä oli alkanut rele toimimaan joksikin aikaa niin sanoisin että ei kannata väännellä niitä jalkoja vaan kolvata ne liitokset vaan kuntoon.
Sama hommahan on ollut molempien autojen valojen valvontareleessä, kortin kiinnitysjuotoksissa repeämiä jotka voi juuri ja juuri havaita kun tarkkaan katsoo sekä lisäksi oli selviä kylmäjuotoksia itse piirilevyissä.
Hansikaslokero muljahti nätisti takaisin paikalleen kun sen pujotti silleen yläviistosta eikä se ilmaputkikaan lähtenyt pakoon vaikka en ritilää irrottanutkaan. 2 silmäparia ja 4 kättä kun on takaisin asennuksessa niin voi helpottaa hommaa.
Ja se relehän on tosiaan siellä levyllä lähinnä keulaa olevassa rivissä toinen oikealta, vihreä väriltään ja siinä lukee Bosch (9000 vm-95).
Ei kannata ostaa uutta, on sen verran helppo korjata jos vaan kolvi löytyy ja hyvälaatuista tinaa.
Sama hommahan on ollut molempien autojen valojen valvontareleessä, kortin kiinnitysjuotoksissa repeämiä jotka voi juuri ja juuri havaita kun tarkkaan katsoo sekä lisäksi oli selviä kylmäjuotoksia itse piirilevyissä.
Hansikaslokero muljahti nätisti takaisin paikalleen kun sen pujotti silleen yläviistosta eikä se ilmaputkikaan lähtenyt pakoon vaikka en ritilää irrottanutkaan. 2 silmäparia ja 4 kättä kun on takaisin asennuksessa niin voi helpottaa hommaa.
Ja se relehän on tosiaan siellä levyllä lähinnä keulaa olevassa rivissä toinen oikealta, vihreä väriltään ja siinä lukee Bosch (9000 vm-95).
Ei kannata ostaa uutta, on sen verran helppo korjata jos vaan kolvi löytyy ja hyvälaatuista tinaa.
9000CS 2,3
Ja ei sitten noita EU:n hyväksymiä ja ympäristödirektiivit täyttäneitä lyijyttömiä juotteita vanhoihiin juotoksiin, ellei varmuudella saa kaikkea! vanhaa tinaa pois.Saappi Kuski kirjoitti: Ei kannata ostaa uutta, on sen verran helppo korjata jos vaan kolvi löytyy ja hyvälaatuista tinaa.
Voi muuten olla uusi tinaus homma parinvuoden päästä.

tinailua
Ei sitten vilkkureleen jalkojen vääntely enää auttanut ja piti tarttua kolvia sarvista. Alla muutama kuva vaiheista.
Releen paikka (toi valkoinen, missä lukee Saab):
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... releet.jpg
Rele:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... /rele2.jpg
Kun avaat suojakantta, älä tunge ruuvaria liian syvälle, varsinkaan "yläpuolelta", missä pääkontaktit ovat:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... ekuori.jpg
Kontaktit, joissa juotokset on yleensä kolvaamisen tarpeessa, merkattu punaisella:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... urele5.jpg
Omat parannusjuotokset, jotka varmaan toimii kannustimena muille
(ei todellakaan kauniit, mutta liian suurella kolvilla ei parempaan pystynyt
ja kuitenkin testatessa toimivat
):
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... otettu.jpg
Releen paikka (toi valkoinen, missä lukee Saab):
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... releet.jpg
Rele:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... /rele2.jpg
Kun avaat suojakantta, älä tunge ruuvaria liian syvälle, varsinkaan "yläpuolelta", missä pääkontaktit ovat:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... ekuori.jpg
Kontaktit, joissa juotokset on yleensä kolvaamisen tarpeessa, merkattu punaisella:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... urele5.jpg
Omat parannusjuotokset, jotka varmaan toimii kannustimena muille

(ei todellakaan kauniit, mutta liian suurella kolvilla ei parempaan pystynyt


http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... otettu.jpg
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545