Riippuu varmaankin siitä missä koneessa sitä purkkia aiot käyttää. Eli jos ruuvaat sen 2.3:n softalla olevan purkin kiinni 2.0 koneeseen niin saattaa käydä hieman rikkaalla. Siinä purnukassa on tietenkin jossakin vakiona sylinterin ottama ilmamäärä jota käytetään perusteena ruiskutusajan laskennassa. Eihän siihen oikein muuten seoksia taida kohdalleen saada...V-M kirjoitti:Noista softa eroja lähinnä kyselinkin josko laittaa 2L poksiin tuon täyspaine ohjelman tai aeron niin onko isompaa haittaa? Mielestäni ei ole.
Trionicin sielunelämästä
Lambda pystyy korjaamaan sopeutumaa +- 20 prosenttia. Ja sopeutumistiedot katoavat sitten joka kerta kun akun johdon irroittaa. 2.3:n VE-kartta myös taatusti on erilainen kun vääntökäppyräkin eroaa 2.0:sta joten joillakin kierroksilla ja kuormituksilla tuskin toimii kovin optimaalisesti.
Joka tapauksessa veikkaan että odotettavissa on kehnoa käyntiä ja CE-valoa.
Mielestäni 2.3:n purkin laittamisessa kakslitraiseen koneeseen ei ole mitään järkeä. Jos haluat 2.0:aan lisää potkua niin investoi ennemmin viripurkkiin tai etsi jostain B204L:n purnukka.
Joka tapauksessa veikkaan että odotettavissa on kehnoa käyntiä ja CE-valoa.
Mielestäni 2.3:n purkin laittamisessa kakslitraiseen koneeseen ei ole mitään järkeä. Jos haluat 2.0:aan lisää potkua niin investoi ennemmin viripurkkiin tai etsi jostain B204L:n purnukka.
Hieman edistystä tapahtuu, bokseja on haalittu nurkkiin (sekä vakio että viri sellaisia) ja nyt on menossa prommerin teko. Niin pääsee noita vertaileen ja poltteleen (ja editoimaankin). Boksit on nyt muutettu irrotettaville piireille joten vaihdot onnistuu lähes lennosta.
Testasin tuota ng900 (2l 185hp) eli SP stage3 poksia omassa ja hienosti huilaa. Kiekkoja hieman liikaakin. Kiertää sinne 7000 kieppeille
Matalapaine -> korkeapaine tai Aero päivitykset onnistuu jo nyt ihan poksin vaihdolla eli mulle vanha toimiva ja tilalle päivitetty poksi.
V-M
Testasin tuota ng900 (2l 185hp) eli SP stage3 poksia omassa ja hienosti huilaa. Kiekkoja hieman liikaakin. Kiertää sinne 7000 kieppeille

Matalapaine -> korkeapaine tai Aero päivitykset onnistuu jo nyt ihan poksin vaihdolla eli mulle vanha toimiva ja tilalle päivitetty poksi.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135