Trionicin sielunelämästä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

V-M kirjoitti:Noista softa eroja lähinnä kyselinkin josko laittaa 2L poksiin tuon täyspaine ohjelman tai aeron niin onko isompaa haittaa? Mielestäni ei ole.
Riippuu varmaankin siitä missä koneessa sitä purkkia aiot käyttää. Eli jos ruuvaat sen 2.3:n softalla olevan purkin kiinni 2.0 koneeseen niin saattaa käydä hieman rikkaalla. Siinä purnukassa on tietenkin jossakin vakiona sylinterin ottama ilmamäärä jota käytetään perusteena ruiskutusajan laskennassa. Eihän siihen oikein muuten seoksia taida kohdalleen saada...
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Onkos tuo polttoaineseos ainoa probleema, jos tuon 2,3 T-purkin ruuvaa kiinni 2.0LPT-96 moottoriin?

-Make
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onkohan tuo rikkaalla käyminenkään loppupeleissä ongelma ainakaan lämpösellä koneella ja tyhjäkäynnillä.
Eikös tää T5:kin aja loppupeleissä ton lambdan mukaan ja jenkkimallit parin lambaadan. :?:
Ja ainahan sitä voi sijoittaa ruuvattavaan bensaregulaattariin. :)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Lambda pystyy korjaamaan sopeutumaa +- 20 prosenttia. Ja sopeutumistiedot katoavat sitten joka kerta kun akun johdon irroittaa. 2.3:n VE-kartta myös taatusti on erilainen kun vääntökäppyräkin eroaa 2.0:sta joten joillakin kierroksilla ja kuormituksilla tuskin toimii kovin optimaalisesti.

Joka tapauksessa veikkaan että odotettavissa on kehnoa käyntiä ja CE-valoa.

Mielestäni 2.3:n purkin laittamisessa kakslitraiseen koneeseen ei ole mitään järkeä. Jos haluat 2.0:aan lisää potkua niin investoi ennemmin viripurkkiin tai etsi jostain B204L:n purnukka.
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Jos jollakin on tarjolta B204L-boksia järkihintaan, niin kelpaa :=)

-Make
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kysyhän mäntykorvelta, siellä on todennäköisesti ollut ng-satkuja purettavana.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

eikös ng-satkujen boksi ollut erillainen kuin tonnarin. Vai olenko lukenut topiceja huolimattomasti...

-Make
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

mielenkiintoista.... :)
Viimeksi muokannut JouniCSE, To Joulu 14, 2006 03:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hmm. :?

Pitääkö tässä vielä vanhoilla päivillä tohonkin perehtyä. :?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jokos on jotain saatu autoihin asti? tuloksia?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Hieman edistystä tapahtuu, bokseja on haalittu nurkkiin (sekä vakio että viri sellaisia) ja nyt on menossa prommerin teko. Niin pääsee noita vertaileen ja poltteleen (ja editoimaankin). Boksit on nyt muutettu irrotettaville piireille joten vaihdot onnistuu lähes lennosta.

Testasin tuota ng900 (2l 185hp) eli SP stage3 poksia omassa ja hienosti huilaa. Kiekkoja hieman liikaakin. Kiertää sinne 7000 kieppeille :wink:

Matalapaine -> korkeapaine tai Aero päivitykset onnistuu jo nyt ihan poksin vaihdolla eli mulle vanha toimiva ja tilalle päivitetty poksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin