Bensan kyltymätön meno

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Ok. Käyn ostamassa orginaali termarin. Käyn myös tsekkaamassa bensapaineen jossakin. Siitä olen aivan varma että mitään imuvuotoja ei ole, ainakaan tyhjäkäynnissä ei huomaa mitään, kaikki letkut kävin läpi. Letkut ei uusia mutta mielestäni kelpaavat vielä. Niin voihan se tietenkin olla että kun ajaa niin silloin jostakin kumminkin vuotaa mutta ei kuule sitä muun melun takia.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Voiko ilmamäärämittaria (Lucas laite) tarkistaa jotenkin että toimiiko oikein, jos voi niin miten? Palaako se Check valo jos kyseinen laite rikki tai vajaa toiminnallinen.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

hiphop kirjoitti:Voiko ilmamäärämittaria (Lucas laite) tarkistaa jotenkin että toimiiko oikein, jos voi niin miten? Palaako se Check valo jos kyseinen laite rikki tai vajaa toiminnallinen.
Ei omaa kokemusta mutta yleensä CE-valo ei pala vaikka toi olis viallinen.
Paras tapa testata on kai vaihtaa toimivasta autosta eli kyseleen paikallisii saabilaisii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

No niin tulihan auto taas kuntoon. Nyt kulutus 8/100km, kohtuullista tälle autolle.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mimmi kirjoitti:Mitäs jouduit vaihtamaan?

Kävin motonetissa ostamassa sen lämpötila-anturin sinne imusarjan keskelle.
Mutta taidan heittää sillä osalla vesilintua, auto nykii pahasti pienillä nopeuksilla, kaupungissa kun ajelee niin "pupu" tahtoo olla. Irrotin myös painevaraajan mutta ei siinä mitään kummallista ollut, ei ainakaan silmämääräisesti ollut mitään nähtävää. Kulutus kumminkin aleni näillä toimenpiteillä. Täytyy metsästää lucaksen oma anturi. Maksaa varmaan muutama sataa euroa sekin niinkuin tavallisesti.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo nykiminen ei oikein tunnu lämpöanturin vialta. Olethan tarkastanut seuraavat yleiset viat myöskin? Virranjakajan alipainekello ehjä? Sytytysennakko oikein? Bypass-venttiili ehjä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mertmi kirjoitti:Tuo nykiminen ei oikein tunnu lämpöanturin vialta. Olethan tarkastanut seuraavat yleiset viat myöskin? Virranjakajan alipainekello ehjä? Sytytysennakko oikein? Bypass-venttiili ehjä?
Mainitsemasi osat on tarkistettu. Bypass vena on uusi, sytkä osat uudet, virranjakaajan alipainekello kunnossa. Tulpat on bosch ja uudet, ei platina. Vaikea uskoa että tulpista sentään kiinni olisi.
hiphop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 14:09

Viesti Kirjoittaja hiphop »

Mimmi kirjoitti:Minä vaihtaisin ihan kokeeksi toiset tulpat. Ne eivät onneksi maksa paljoa.

Platinatko :?: Vai mitä tulppia ajattelit?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

täyspaineessa on ainakin platinat ainoat tulpat jotka olen saanut toimimaan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mulla on toiminut 8v turboissa hyvin NGK BP7 ES, maksaa n. 2,5€/kpl vs. 10+€ platinatulppa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

Minulla on täysin samat ongelmat omassa vm. -90 ässässä joka myös Lucacksella. Viime kesänä käytin autoa sitten saab-huollossa kun ei millään keksitty järkevää syytä suureen bensan kulutukseen ja nykimiseen.

Pari päivää auto oli tutkittavana sielä kun odottivat samanlaista autoa, jotta saivat kokeilla ilmamäärämitaria ehjästä autosta. Mutta vika ei ollut siinä. Kokeilivat kaikkea mahdollista kunnes sitten vika löytyin murtuneesta alipaineletkusta :)

Nyt on vuosi vierähtänyt ja samat ongelmat ässässä jälleen.
-Bensaa menee reilusti liikaa
-Nykii kiihdyttäessä 4000 asti, josta ottaa vasta kunnolla kierroksia
ja nykiminen loppuu ja auto kiihtyy kunnolla.

Löysin yhden murtuneen alipaine letkun pään ja laikkasi palan pois taksin kiinni, mutta kai ne kaikki letkut pitäisi vaihtaa uusiin.

Ja toinen ongelma on sellanen että jäähdytinnesteen on nyt näillä kuumilla ilmoilla alkanu hävitä. Ei vuoda muuta kun ajossa. Pitkän ajon jälkeen parkkiin niin kuskin oven oven ja etulokarin väliin pudottelee pienen läntin nestettä.
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

...ja nyt ei sitte kylmänä käy kaikilla ja bensa tuoksuu vahvasti
Vastaa Viestiin