Minkäköhän arvoinen - vähän OT:ta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
roilo
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2004 11:46

Minkäköhän arvoinen - vähän OT:ta

Viesti Kirjoittaja roilo »

Tuollainen kapistus on pihassa ja käytännön realiteettien takia joudun kaiketi syksymmällä siitä luopumaan. Hinnoittelu vaan tuottaa päänvaivaa. Tämänikäiset ovat jo "yksilöitä" joten esim. nettiautossa esiintyy kaikenlaisia "verrokkeja" hinnoiltaan 500-3500eur eikä pelkän netti-ilmoituksen perusteella voi päätellä vastaavuutta.

Kun en itse ehdi katsastamaan tarkemmin näitä verrokkeja niin pyydän raatia heittelemään jotain arviointeja käyvästä hinnasta:

-1991 2.0 16v 5D - ajettu 222tkm
-ei pahemmin ruostetta ("vähemmän kuin uudemmissa japskeissa") - ovet ehjät (tiivisteen alla ruostetta, joku kiinnikereikä on varmaan "suurentunut"), vetoakselitunnelit ehjät, takaiskarin yläkiin. ehjät, vas. takapyöräkotelossa ruosteruusu, en tiedä onko reikää, moottoritilassa pintaruostetta (esm. etupalkki&akun ymp.), takaluukku ehjä. Tuo varmaan kertoo saabisteille yleisruostetilanteesta (imho verrattain hyvä). Tämä on varmaan se suurin erotteleva tekijä hinnoissa.

Lisätietona "myynti-ilmoitusta":
-ollut suvussa v:sta 1992, huoltokirjaa 80tkm asti - sitten allekirjoittaneen kirjanpito - öv:t alkuun 5000km välein - nyttemmin 7500km.
-etulaakerit laitettu (meni yhteensä 3kpl...)
-jarrutpalat uusittu hiljattain, etulevyt aiemmin, vaatinevat kohta herkistelyn (myös käkkäri toimii - vas satula vaihdettu 1v.sitten).
-alanivelet OK (vaihdettu TRW/oik, lemf/vas) - saattaa olla vas r-tangonpäässä välys (siksi jäi talvella katsastamatta)
-ovet sulkeutuu OK, kuskin ovi roikkuu tarkalleen katsoen n. 1,68mm, muut "napsahtavat"
-ei se ihan uudenveroinen ole mutta käyttöautoksi kai kelpaa
-Taidetta vas kyljessä a'la Annina 4v. "iskä, se on sateenkaari" (= naarmuja), naapurin ovenavausmuistoja vas.takaovessa ja muita käytönjälkiä kyllä löytyy
-tuulilasissa 3+ kiveniskemää (en muista) ja mielestäni kannattaisi kohta vaihtaa (katsastus ei ole huomautellut)
-kruise ei toimi - vian arvaan olevan jarrupolkimen kytkimessä - muut varusteet ovat edelleen siellä listalla...
-siistit vanteet (eivätkä ole kanttareita kertaakaan pussailleet)

Kaunis kiitos vastanneille.

Kuva
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

syksyllä kun rupeat myymään autoa niin nettiautoon ilmoitus ja hinta vähän ehkä ylä kanttiin niin siitä ne ostajat voi ruveta tinkimään hintaa alas taikka jos ostajaehdokkaita ei ala näkyä niin hintaa alas pikku hiljaa. Hinnasta sen verran että näppituntumalla luulis auton arvon olevan 2 k? ainaskin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mart96
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

voisitko tarkentaa,onko tomaatti vaiko manuaali, turboa ei ilmeisesti ole..

ja minusta kyllä kannatais korjata tuo cruise, koska on todella helppo homma ja lisää myyntiarvoa minusta, kun autossa kaikki toimii.
Omasta (vm86 Aero) korjasin sen:
1. ensiksi tiedysti tarkastaa sulake
2. kojelaudan alaosa(ns. törmäyssuoja() pois
3. säädä polkimien kytkimet-yleensä pielessä,
4. tarkistaa letku, joka menee cruisen pumpulle(omassa oli poikki)

ja voilaa-se toimii :D
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

2000 vois olla kyllä aika sopiva, pitäs mennä ainaki äkkiä
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Tuo väri sopii kompikoupeen...
roilo
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2004 11:46

Viesti Kirjoittaja roilo »

Kiitoksia kannaotoista - tuontapaista hintaa minäkin ajattelin (ei halvemmalla kannata myydäkään - mistään ei varmaan saa yhtä luotettavaa tilalle, tämäkin jätetty "luottopeliksi" kun tuosta -00 mallisesta käyttöautosta ei aina tiedä).

Manuaali tuossa on eikä turboa (sigh) eli ei mikään keräilyharvinaisuus sentään.

Eiköhän tässä kesän aikana ehdi jotain korjailemaan - on vaan imho kruise turha kapistus tämäntehoisessa etten ole pitänyt sitä kiireellisenä. Pitäis vaihtaa myös laturin hihnat ("Biltemat" kuivuneet niin että vikisevät).

Omastakin mielestä tuo väri on mainio varsinkin mattamustien koristeiden kanssa. Vaimon mielestä mun kaikki saabit on olleet harmaita :-( (hopea, grafiitti, platina) Eikös vanteetkin ole aika päheet...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

roilo kirjoitti:Kiitoksia kannaotoista - tuontapaista hintaa minäkin ajattelin (ei halvemmalla kannata myydäkään - mistään ei varmaan saa yhtä luotettavaa tilalle, tämäkin jätetty "luottopeliksi" kun tuosta -00 mallisesta käyttöautosta ei aina tiedä).

Manuaali tuossa on eikä turboa (sigh) eli ei mikään keräilyharvinaisuus sentään.

Eiköhän tässä kesän aikana ehdi jotain korjailemaan - on vaan imho kruise turha kapistus tämäntehoisessa etten ole pitänyt sitä kiireellisenä. Pitäis vaihtaa myös laturin hihnat ("Biltemat" kuivuneet niin että vikisevät).

Omastakin mielestä tuo väri on mainio varsinkin mattamustien koristeiden kanssa. Vaimon mielestä mun kaikki saabit on olleet harmaita :-( (hopea, grafiitti, platina) Eikös vanteetkin ole aika päheet...
Jeesbox...Itsellä suurinpiirtein samanlaiset vanteet ja värikin täsmää luultavasti... :roll:
Vastaa Viestiin