Tehot hukassa... jelppivä.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Tehot hukassa... jelppivä.

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Mistäs lähtisi etsimään vikaa kun ei oikein tunnu löytyvän tehoja tuosta tonnarista. Speedpartsin stage2 löytyy eli 3" putki dp:lla, turbokin tuntuu ahtavan tuonne keltasen ja punasen väliin, mankkuvena toimii ainakin kun tein puhallus testin, Bypass on uusi ei pitäis olla vuotoja missään. Joten missä voisi vielä olla mätää? Kiihtyy 11s 0-100 joka on aika heikosti kun vakionakin menee huomattavasti paremmin. Ja autona siis -88 2.0 automaatti tonnari.

Vääntöä ei meinaa löytyä kunnolla alakierroksilla samalla tavalla kuin ennen, pienikin ylämäki eikä jaksa kiihtyä ennenkuin lataat kaasupedaalin pohjaan jotta loota vaihtaa pienemmälle ja sitten taas lähdetään.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Eiks noilla virityssarjoilla ahdot pitäis heilahtaa sinne punaisen puolelle?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Jaa-a, tässä ei ole kertaakaan sinne heilahtanut... ilman viriä heilahtaa tuonne keltaisen puolivälin tuntumaan.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Sitten on jotain pielessä. Peruspaineet on siinä keltaisen puolessavälissä, vakionakin pitäisi maksimipaineiden olla aika liki punaista...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Stonde kirjoitti:Jaa-a, tässä ei ole kertaakaan sinne heilahtanut... ilman viriä heilahtaa tuonne keltaisen puolivälin tuntumaan.
sitten on jotain vikaa
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Voisikos vika olla sittenkin turbossa? Ei kyllä pölläyttelekään mitään savuja kuten kaiketi rikkinäisen turbon on tapana tehdä....
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Onkos lastu varmasti oikeanlainen?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Pitäisi olla, PRO-Carservicestä tilattu joten uskoisin/toivon ;) että on oikea.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Mitkä ne sinun peruspaineet on ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Ota mankkuvenan piuha irti ja laita ahtopainemittari kiinni autoon ja siitä lähetään ongelmaa selvittämään ja tarkista myös automaattilaatikon KD-vaijeri että on oikein säädetty ja kunnossa !!!
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

9000cst kirjoitti: laita ahtopainemittari kiinni autoon
Tämän pitäisi olla jokaisen ensimmäinen viritys kun aletaan turbo autosta tehoja kutittelemaan.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

TD04 kirjoitti:
9000cst kirjoitti: laita ahtopainemittari kiinni autoon
Tämän pitäisi olla jokaisen ensimmäinen viritys kun aletaan turbo autosta tehoja kutittelemaan.
Kyllä koska baasin oma mittari on suuntaa antava.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Nojoo, kaivoin kaapin pohjalta tuollaisen autogaugen mittarin ja heitin kokeilun jälkeen roskiin, näytti ihan mitä sattui. Täytyy hommata kunnon mittari jostain jolla näkisikin jotain. Kickdown vaijeri on kyllä oikein säädetty, sen mittailin ja jarruvalotkaan ei pala kokoaikaa joten polkimen kytkimessäkään ei vikaa ole. Tuli vaihdettua tänään jonkin verran noita vanhoja letkuja kun hiukan epäilytti niiden kunto mutta eipä ollut apua. Noh mittaria metsästämään josko huomenna saisi haettua sikäli mikäli paikkakunnalta löytyy muita kuin noita autogaugen leluja...
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

säädä sytytystä,ei taida olla kohdallaan.
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

dodiin, peruspaineet näyttää olevan 0.2 luokkaa ja max ahdot 0.8, joten tästähän sai virittämällä perus vehkeen vaikka nuo peruspaineet ovat ilmeisesti liian alhaiset mutta max taitaa olla aika kohillaan ... siis jos vakioon vertaa. Paljonkos tuolla stage 2 satsilla pitäis nuo max. paineet olla? Pitänee alkaa etsimään vuotoja ja hukkaporttia tutkailemaan huomenissa. Voisikos mankkuvena vaikuttaa asiaan, vaikkakin puhallustestin mukaan olisi kunnossa?
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Vastaa Viestiin