Säädä vähän lisää etupyörien negatiivista camberia, eli sivukallistusta. Mie säädin
ihan ite 99:stä pyöräkulmia. Siinä oli niin rumasti keulasta päin katottuna renkaiden yläreunat selvästi leveemmällä, kuin alareunat. Pistin säätöpalaa perstuntumalta ja tulipa hyvä (siis saman verran puolelleen tietysti).
Alkuun voi laittaa 2mm tai 4mm lisut kaikkiin ylätukivarren kiinnikkeisiin, niin rupee ohjautumaan paremmin kurveissa. Ite lähtisin tosta 2mm lisäyksestä, mutta jos ei tunnu vielä hyvältä, niin toiset 2mm lisää kaikkiin neljään korvakkoon. Asiaahan voi tarkastella ihan silmämääräisesti kauempaa katsoen, että onko renkaat jopa plus - asteilla, eli yläreunat ulompana. Tuollainen setuppi ei ole missää muotoa nykyaikainen. Jopa Japski ritsoissakin on camber negatiivisella.
2mm lisu molempiin korvakoihin muuttaa puoli astetta. Tässä vielä lisäinfona tuo taulukko. Tota pitää tietysti lukea "takaperin", mutta kyllä se siitä aukenee, kun vähän lueskelee. Casterin, eli takakallistuman lisäys tietysti auttaa asiaa myöskin kaarreajossa. Ohjaus keskittää paremmin ja kääntyminenkin paranee, vaikkakin ohjaaminen voi vaatia enemmän voimaa rattiin. Tehostimen kanssa tuskin mitään eroa huomaa. Jos haluaa tehdä casterin ja camberin lisäyksen kertalaakista, niin laittaapi enemmän lisua taempaan korvakkoon, kuin etummaiseen...
taulukko
Edittiä: Jahas. tajusinkin sitten vasta kirjoitettuani, että eihän se auto aliohjautunutkaan, vaan yliohjautui... No voihan sitä tietysti etupään kulmia "huonontaakin", jotta ei yliohjaudu, mutta tuskin vika on siinä. Huonot takapään puslat saa kyllä satkun yliohjautumaan hitaassakin vauhdissa esim. soralla.