Saabi ei käynnisty

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Saabi ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Saabi on hyvin käyynistyny sen aikaa mitä se on ollu mulla, sillon ku se ostettiin niin jätti kerran tielle eikä käynnistyny luultavasti väärän bensan takia, tulpat vaihettiin ja toiminu taas niinku unelma....

Nyt toissa päivänä jäi parkkivalot yöksi päälle ja akku tyhjeni seuraavana päivänä (eilen) ladattiin n. 15 min. ja kokeiltiin lähtiskö muttei lähteny., käytiin tossa sitten kokeilla työntämällä käyntiin mutta tulpat oli luultavasti kastuneet ja auto yski vain.

Nyt auto oli yön yli laturissa ja se ei lähde vieläkään käyntiin mikä siinä voisi olla vikana?
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

siis starttaa reippaastiko ja ette nykineet tulpanjohtoja, jakajan osia yms irti.
yskiessä voipi joku alipaineletku lentää auki, kato ne.
Kato irtotulpalla tuleeko kipinää.
onko akku ladattu kengät kii vai auki, onko kenkä kunnolla kii.
mittaa korkeajännitepiuhojen ja pyörijän vastus, jotain 1--2 Kohmia olis ok.

Avaa 1 tai kaikkikin tulpat ja katso mitä kuuluu.
haiseeko bensa kun starttaa jos ei, saako bensaa?
Jos on kastellu tulpat voi kuivatella kun pyörittää ilman bensapumppua eli ottaa sen sulakkeen tai releen pois ja starttaa kaasuläppä levällään.

jos kaasariauto niin jotkut on kranttuja ryypylle, kylmänä vaatii ja kuumana tukehtuu eli kait kastelee
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Veikkaus: Lähtee käyntiin seuraavalla reseptillä.. irrota tulpat, irrota sytytys-pääteasteelta johtoliitin(vaihtoehtoisesti puolan pienjännitepuolelta tai virranjakajan pienjänniteliitin), pyöräytä startilla muutama kierros ilman tulppia, laita uudet tulpat ja irrottamasi johtoliitin paikalleen. Käynnistä ja nauti. 8)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tämä pätee i malleihin.

Joskus ruiskun pumppu rupeaa kiukuttelemaan, esim huonon maadoituksen
takia.
Ja on niitä pumppuja myös rikottu pyörittämällä pumppua tankin ollessa
tyhjä ( tähän kun riittää että virta päälle virta pois päältä virta päälle..jne )
Kun tämä pumppu saa voitelunsa tankissa olevasta polttoaineesta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

No kokeilin kattoa missä kunnossa tulpat on ja ne oli ihan noessa, voipi olla ruiskun suuttimissaki vähä vikaa. Mutta kokeilin puhistaa niin sen jälkeen kävi muutamalla pytyllä vähä aikaa ja sitten sammu. Pitäs käyä ostaan tulpat niin se vois toimia.

Nyt on ainaki hyviä neuvoija että miten huoltaa saabia, kiitos niistä. Ilimottelen sitten jos alkaa toimiin, tai ei toimi
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Joo.. toimii muuten moitteettomasti että vissiin syö 500 km välein tulpat ja kuluttaa bensaa 12l/100km
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Taitaapi käydä melkoisen rikkaalla...? Vai höpäjänkö nälissäni?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
lahtinen1
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: La Loka 22, 2005 17:06
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja lahtinen1 »

omakohtaisia kokemuksia huonosta käynnisä on seuraavia: maajohdin "klimppi" syylärin alapuolella huonossa hapessa tai koneen maadoitus puutteellinen!! tai virran jakaja p...ska (onko se nyt sit se hall anturi) !!
kannattaa kokeilla laina jakajalla !!!
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Juu.. löysin luultavasti alipaine letkun (jos se on se joka lähtee ilmanputsarin jälkeen? ja menee sinne virran jakajan kylkeen)
Niin se on aika hirveän väliä vika on luultavasti siinä... Onnistuisko ilmastointiteipillä teipata se letku kiinni vaan onko joku parempi vaihtoehto?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24636
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pari milliä lyhennä et saat tiukkaan sen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Juu, pitää kokeilla jos ei onnistu niin laitan semmosen lemmarin
Vastaa Viestiin